Citat:
Ingenstans i min post skrev jag att du kommer få pengarna inom några veckor. Men eftersom att spelbolaget de skrev så sent som i fredags att du borde få pengarna på måndag, och att de inte påstått något liknande tidigare, så är det antagligen värt att vänta ytterligare lite grann innan du lämnar in en stämningsansökan till tingsrätten. Det är inte omöjligt att utbetalningen är några dagar sen, trots allt, och att få ett domstolsbeslut kommer ju oavsett ta flera månader.jag vet inte vad du baserar det på att jag kommer få pengarna inom några veckor, ja har inte fått de på över 2 månader, spelinspektionen kan inte hjälpa mig heller, lån kan jag inte heller de har jag skrivit om längre bak jag har redan lånat pengar av 2 vänner och jag har inte så mycket vänner jag kan låna av och ingen familj heller, jag tackar för ditt stöd och hoppas det löser sig men det sista hoppet jag har nu och den sista energin jag har kvar är den som dem bakom skrivit jag ska maila och göra en pdf
Om du inte har några vänner eller släktingar som kan låna ut pengar så kan det ju vara svårt. Du skriver att du studerar, om du får studielån och studiemedel kanske du kan vänta in såna utbetalningar och försöka leva på nudlar varje dag? Det är inte heller omöjligt att få kreditkort eller banklån som student, men då det verkar som att du eventuellt har någon betalningsanmärkning registrerad kan det förstås vara svårt.
Min poäng var mestadels att även om du borde få pengarna, och antagligen kommer få dem så småningom, så kan du inte i nuläget planera för att du kommer få pengarna inom några timmar/dagar/veckor. Du behöver hitta något sätt att lösa din nuvarande situation utan utbetalningar från spelbolaget för alla rättsliga åtgärder tar för lång tid.