2021-10-29, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Du missförstår mej. Jag tror att rapporten är riktig, en invandrare (i medelsnitt) lönar sig inte, då hennen aldrig blir självförsörjande. Men slutsatsen då? Ska bara dom som är självförsörjande få bo i Sverige? Vad gör vi med alla offentliganställda som är beroende av bidrag för sin försörjning. Ska Annie Lööf utvisas?

Mike Ingves

Offentliganställda utför ett arbete som är efterfrågat, dvs oberoende av finansieringsform kommer de uppbära lön. Att räkna offentliganställda som icke självförsörjande är alltså bara trams.

Ingen, och då menar jag ingen, efterfrågar det en bidragstagare gör (dvs i bästa fall ingenting), alltså är dom inte självförsörjande.

Att negrerna inte är lönsamma borde dock alla vetat, förstår inte för mitt liv varför folk vill ha hit dom.
Citera
2021-10-29, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10Antivaxers
Helt fel grundprincip. Källan är aldrig det intressanta, utan man ska titta på vad som sägs, dvs sakfrågan. Stämmer det?

Vad som är rätt i sak är det viktigaste.

Samtidigt kommer källan berätta för dig ofta vad "forskarna" kommit fram till är "rätt" som i de tidigare rapporterna om invandringens lönsamhet.
Citera
2021-10-29, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ny rapport om pensionsräddarna från 3e världen.

https://entreprenorskapsforum.se/2021/10/29/ny-rapport-langt-kvar-till-sjalvforsorjning-%e2%80%a8/

”Genomsnittsindividen född utanför västvärlden blir aldrig självförsörjande över sin livscykel”.

Ur sammanfattningen på PDFn.

Det hela är väldigt avvikande från tidigare rapporter.

Att diskutera:
Rapporten som sådan.
Hur illa är det med tanke på den mängd personer som kommit de senate åren.
Varför kommer rapporten först nu?

Verkligen ett svek och skamligt att dessa rapporter kommer nu och inte för 40 år sedan. Alla kan nog se med egna ögon och fatta vilka individer som inte är lönsamma alkisar/mena/Afrika etc. men lögnerna hade sina "rapporter" i ryggen för att kunna förvilla den viljelösa massan.
Citera
2021-10-29, 18:34
Medlem
Citat:

https://entreprenorskapsforum.se/2021/10/29/ny-rapport-langt-kvar-till-sjalvforsorjning-%e2%80%a8/

”Genomsnittsindividen född utanför västvärlden blir aldrig självförsörjande över sin livscykel”.

Ur sammanfattningen på PDFn.i

Att diskutera:
Rapporten som sådan.

Det är väl ingen nyhet med såna ekonomiska rapporter. Se Wikipediaaavsnittet https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_invandring_och_utvandring#Samh%C3%A4llsek onomi. Arbetskraftsinvandring är bra för Sverige. Flyktingmigration kan vara bra för världen, men inte ekonomiskt bra för Sverige. Argumentet är främst humanitärt. Vi kan inte stå och se på helt utan att göra något.
Senast redigerad av guru1966 2021-10-29 kl. 19:13.
Citera
2021-10-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid79
Nä. Inte ens i närheten av 80% arbetar inom offentlig sektor. Det faller på sin egen orimlighet. Hur kan du inte förstå det?

Nej det är som sagt 1/3,
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Offentlig-ekonomi/Offentlig-sektor/Sysselsatta-i-den-offentliga-sektorn/

Jag trodde du svarade på frågan i inlägget som du citerade,, det fetade... med ett frågetecken efter...., iochmed att du citerade hela inlägget, inte bröt ut ett påstående.

jag svarade bara på hela inlägget, det är primärt en relativt lite grupp män som står för överskottet i vällfärden. vilket även var en korrekt observation i inlägget du komenterade. även om det måhända är fel att kalla en kvinna som jobbar i den privata sektorn och tjänar 30`000kr brutto för ofentlig anställd, så är hon allt som oftast likväl en minusaffär, om än en mindre sådan än den genomsnittlige innvandraren. (inte för att någon av dem genererade ett överskott)
Citera
2021-10-29, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llPOWERll
Offentliganställda utför ett arbete som är efterfrågat, dvs oberoende av finansieringsform kommer de uppbära lön. Att räkna offentliganställda som icke självförsörjande är alltså bara trams.

Ingen, och då menar jag ingen, efterfrågar det en bidragstagare gör (dvs i bästa fall ingenting), alltså är dom inte självförsörjande.

Att negrerna inte är lönsamma borde dock alla vetat, förstår inte för mitt liv varför folk vill ha hit dom.

Många ja men inte alla.

Många är anställda av politiska skäl. Finns en överanställning också p.g.a. ineffektivitet. Många servar importerade invandrare och behövs egentligen inte alltså.
Citera
2021-10-29, 18:51
Medlem
Citat:

Ur sammanfattningen på PDFn.

Att diskutera:
Rapporten som sådan.
Värre är att 37 procent av inrikes födda inte är självförsörjande. Vi tar och slänger ut dem ur landet och behåller de 27 procenten av tredje världen-folket som är självförsörjande. Win, win. Eller missar jag något?
Citera
2021-10-29, 18:53
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Det är ingen som levt i verkligheten som tror att dom är lönsamma, det är sånt som politikerna står och ljuger om, sanningen är att dom vill hålla ner dom lågutbildades löner och få röster till rött.

Alla invandrares snitt blir väll en minuspost på -80000, givetvis finns det massor av skötsamma invandrare, dom dåliga är bara så ofantligt jävla dåliga och dyra för Sverige.
Citera
2021-10-29, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
USA har högre BNP per capita än vad Sverige har.
Det har man för att? Man tar emot invandrare som lever på bidrag? Man ställer inga som helst krav på de man tar emot? De har bara rättigheter och inga skyldigheter? De kan leva på bidrag i USA utan att lära sig språken?(inkluderar spanska). Sen så kan man undra varför du tar USA som exempel när det är snuskigt rika vita som drar upp BNP och inte de brunare arbetarna.
Citera
2021-10-29, 19:12
Medlem
Big Bosss avatar
Även idioter som mig själv som är helt värdelös på matte generellt, kan ju räkna ut det.
Citera
2021-10-29, 19:15
Avslutad
Invandring till Sverige är lönsam, endast på det emotionella planet.
På det ekonomiska och det klimatmässiga planet är det en katastrof. Allt beror ju på att man i första läget tänker enbart med hjärtat. I det senare fallet med hjärnan. Tyvärr har diskussionerna i Sverige inom det området, i normalfallet förts av de som endast tänkt med hjärnan eller hjärtat. Men rent krasst kan man väl säga att de emotionella haft ett stort övertag och anklagat alla som tänkt med hjärnan för rasister. Det har inte blivit så mycket diskussioner eftersom de emotionella i hög grad har styrt politiker och media. Dock börjar även de inse det pris vi alla vanliga får betala i form av ökade kostnader på många områden,otrygghet och höjd pensionsålder.
Citera
2021-10-29, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Väldigt få människor i Sverige är självförsörjande. Invandringen behövs.

Extremt få invandrare vs svenskar jobbar.

Invandring behövs till vad? Hypa bostadsmarknaden är det enda jag kan komma på. Du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in