2021-10-29, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ny rapport om pensionsräddarna från 3e världen.

https://entreprenorskapsforum.se/2021/10/29/ny-rapport-langt-kvar-till-sjalvforsorjning-%e2%80%a8/

”Genomsnittsindividen född utanför västvärlden blir aldrig självförsörjande över sin livscykel”.

Ur sammanfattningen på PDFn.

Det hela är väldigt avvikande från tidigare rapporter.

Att diskutera:
Rapporten som sådan.
Hur illa är det med tanke på den mängd personer som kommit de senate åren.
Varför kommer rapporten först nu?
En annan diskussion är, vad gör vi nu?
Citera
2021-10-29, 19:34
Medlem
10Antivaxerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Verkligen ett svek och skamligt att dessa rapporter kommer nu och inte för 40 år sedan. Alla kan nog se med egna ögon och fatta vilka individer som inte är lönsamma alkisar/mena/Afrika etc. men lögnerna hade sina "rapporter" i ryggen för att kunna förvilla den viljelösa massan.

Och nu är landet dömt till misär för all framtid för dessa kommer att stanna och föröka sig likt en cancer som ständigt stjäl mer energi/råvara/syre ifrån kroppen för att kunna växa generation till generation.

Sverige var ett bra land förut just för att vi hade så lite sånt här skit.

Fast så ska man väl inte säga. Det är bättre att hålla käften nu när det är försent.

Men någon borde straffa förrädarna, kan man ju tycka.
Citera
2021-10-29, 19:43
Medlem
varfors avatar
Vilken tur att vår briljanta, förträffliga och oooooerhört intelligente migrationsminister Dvärg-Mogge la om hela migrationspolitiken till EUs absoluta minimum, redan innan den här studien kom!

Men nu blir jag lite fundersam också, gäller den här studien även de jag utlovats en ofantligt stor monetär vinst, lite längre fram? Har den där snubben som härstammar från Nazister med alkisnäsa som inte ens klarade av en grundutb. till svetsare ljugit för mig? Jag som trodde en sådan rekorderlig karl var en man att lita på när han utropade pensionerna räddade?

Studien kanske inte har räknat med all hjärnkirurger och raketforskare som kom under kompetensregnet?

Det kommer väl ändå inte kosta mer än en pizza och en chipspåse i veckan för dumsvenne? Det var ju en mycket känd professor i fältet teoretisk matematik som hade räknat ut vad de kostar som mest innan den där vinsten lite längre fram kommer?
För han var väl inte en sådan där hobby-ekonom och drog chipspåse och pizza kostnaden ur röven?
Senast redigerad av varfor 2021-10-29 kl. 19:58.
Citera
2021-10-29, 20:01
Medlem
engammalfisks avatar
Dessa fakta är rasistiska så den här rapporten kommer underkännas & inte viljas pratas om i riksdagen. eventuellt att vissa partier vill återinföra bokbål.
Citera
2021-10-29, 20:06
Medlem
FedupFlorences avatar
Att en del förletts att tro att invandringen har behövts eller skulle vara lönsam är så långtgående svårbegripligt att jag aldrig begripit retoriken. Den osanning som presenterats för oss har varit under bältet eller så långt utanför plan att det inte gått att förstå syftet. (Vem är det egentligen som rövknullar mig?) Sverige och migrationen är ett unikt stickspår i tiden nu. En politik så långt från sans att den på alla sätt är galen. Få andra ting har varit sanna för eller anammats av hela den politiska kartan.

Jag tror inte helt på det men jag kommer tjäna på det. Å jag står upp för alla människors lika värde. Alltså.
Citera
2021-10-29, 20:09
Medlem
YP4XQs avatar
En 14-åring med sin matematik hade kunnat räkna ut det våra "mest skillade" inte lyckas med.

Men, vi ska ju rädda dem, tänk med känslorna nu, inte plånboken!
Citera
2021-10-29, 20:10
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Politikerna och eliten är inte dumma. De vet att invandrarna inte är lönsamma. Inget de har räknat med. Det är andra, tredje och fjärde generationen de/vi behöver.

Har vi räknat på den gruppen än?
Vart hamnar vi BNP-mässigt?

Hur gjordes den undersökningen i så fall?
Citera
2021-10-29, 20:23
Medlem
Tillhörande intressant artikel som länkas i TS länk:
Citat:
För en mer rättvisande bild bör Sverige komplettera den officiella syssel*sättnings*statistiken med statistik över själv*försörjning, samt införa ett själv*försörjnings*mål, skriver fyra debattörer.
Citat:
Att mäta rätt är viktigt för den ekonomiska politiken och för att ge en rätt*visande bild av det ekonomiska utanför*skapet behöver Sverige komplettera den officiella syssel*sättnings*statistiken med statistik över själv*försörjning samt, med detta som utgångspunkt, även införa ett själv*försörjnings*mål för den ekonomiska politiken. Vi välkomnar en debatt om hur ett sådant mål ska formuleras.

Enrico Deiaco
forskningsledare Entreprenörskaps*forum
Johan Eklund
vd Entreprenörskaps*forum, professor i industriell ekonomi vid BTH och professor i national*ekonomi vid JIBS
Åsa Hansson
docent i national*ekonomi, Lunds universitet
Mats Tjernberg
professor i skatterätt, Lunds universitet
https://www.svd.se/fler-i-sverige-behover-bli-sjalvforsorjande

Det är ju vad man (dom flesta?) har väntat sig av politikerna, att man tar hand om människor som kommer hit och inte bara häller dom på en hög någonstans för egen vinning.
Citera
2021-10-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
En 14-åring med sin matematik hade kunnat räkna ut det våra "mest skillade" inte lyckas med.

Men, vi ska ju rädda dem, tänk med känslorna nu, inte plånboken!

BNPn har ökat kraftigt i takt med invandringen.
Citera
2021-10-29, 20:33
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
"Många av de som kommit till Sverige är dessutom i hög ålder med mycket låg grundutbildning"

...med detta var ju inte alls det "kunskapregn" som MSM och kultureliten trummade på med dagligen...???

(eg inget att skoja om, de VISSTE, dessa satans jävla mördare VISSTE, de som nickande plockade in Lövets och Annies kaozsoldater.). Det kommer dock en rättskipningens dag, var så säkra.
Citera
2021-10-29, 20:37
Medlem
Stakeholders avatar
Alla, verkligen alla, har vetat detta. Men många har hoppats på motsatsen
Citera
2021-10-29, 20:44
Medlem
IdunLos avatar
Att man ens började diskutera flyktinginvandringens lönsamhet är ett utslag av New Public Management. Vänstern har patetiskt nog anammat samma retorik och använder den mot högern som införde NPB. Mindfuck!

Det samtida flyktingmottagandet har aldrig varit lönsamt och är ursprungligen inte tänkt att vara det utan något man ägnar sig åt av solidaritet. Det är egentligen rätt smaklöst att kalkylera över hur mycket man kan tjäna på flyktingar. Jag förstår inte varför man ens diskuterar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in