2021-10-29, 11:18
Medlem
alisvenssons avatar
[quote=bortmedfifittor|77739846]
Citat:
Ursprungligen postat av Anderson.Cooper

Carola och Anna Book bor i SIGTUNA. som ligger 20 min bort från Märsta med buss. Det är alltså INTE sunkiga slutstationen Märsta.

Riktigt vidrigt område Märsta, våndas varje gång jag råkar ha oturen att röra mig där. Väsby är fan lika illa. Hatar på mina föräldrar för att jag behövde växa upp i dessa äckliga orter.

Bor inte Carola på steninge slottsväg? ganska "nära" infarten till valsta. Det området "Steninge" lite av en gated community och det bor en hel del rikemansfolk där. Men det hör nog mer till Märsta än Sigtuna rent georafiskt
Citera
2021-10-29, 13:46
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel
ja märsta har sjunkit bortom all hjälp och försöker dra med sig alla stationer längs pendeln

Tror Märsta har hunnit så långt som till Solna snart
Citera
2021-10-29, 14:30
Medlem
BlueBarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Tror Märsta har hunnit så långt som till Solna snart

känns så när man kliver på tåget
Citera
2021-10-29, 21:44
Medlem
Pilla74s avatar
[quote=Anderson.Cooper|77739502]
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
märsta har alltid vart sunkit me en topp ett tag pga högkonj o arlandajobb
alltid vart knark o mord o alkisar o låg utbildning länge innan stora invandringsvågorna vi talar 1960-70tal .

carola bor i märsta så de går[/QUOTE]

Tyvärr så bor Anna Book där också...

Varför skall alla sunkbrudar bo på samma ställe? otroligt
Citera
2021-10-29, 21:48
Medlem
[quote=alisvensson|77743505]
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor

Bor inte Carola på steninge slottsväg? ganska "nära" infarten till valsta. Det området "Steninge" lite av en gated community och det bor en hel del rikemansfolk där. Men det hör nog mer till Märsta än Sigtuna rent georafiskt

inget gated där inte och ja tillhör valstadelen
men ligger fin gör det
Citera
2021-10-29, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
varför få pengar alls ? va stolt över å inte suga ut samhället
/Du förstår inte en fin plan om du så står på
den . Du tror inte den felfördelade kommer bli lite sur och i slutändan ge sig på den som får å mycket mera än den andra osv osv .
En masterplan helt enkelt
Citera
2021-10-30, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
/Du förstår inte en fin plan om du så står på
den . Du tror inte den felfördelade kommer bli lite sur och i slutändan ge sig på den som får å mycket mera än den andra osv osv .
En masterplan helt enkelt
klart de e så men skiten är fel från början när folk vill ha för att
Citera
2021-10-30, 00:58
Medlem
Åk till Orten i eskilstuna...Märsta rena oasen jämfört med det
Citera
2021-10-30, 02:34
Avstängd
Adelaides avatar
Har större problem med att det ligger så jäkla långt ifrån centrala Stockholm bara. Det är nästan mer värt att flytta till Västerås istället, tar lika lång tid in till stan och är betydligt trevligare än Märsta.
Citera
2021-10-30, 05:06
Medlem
[quote=bortmedfifittor|77739846]
Citat:
Ursprungligen postat av Anderson.Cooper

Carola och Anna Book bor i SIGTUNA. som ligger 20 min bort från Märsta med buss. Det är alltså INTE sunkiga slutstationen Märsta.

Riktigt vidrigt område Märsta, våndas varje gång jag råkar ha oturen att röra mig där. Väsby är fan lika illa. Hatar på mina föräldrar för att jag behövde växa upp i dessa äckliga orter.

Carola bor i Steninge och Anna Book bor i Odensala.
Bägge dessa orter är i direkt anknytning till Märsta och räknas lokalt som Märsta.

Sigtuna är Sigtuna. Sigtuna Kommun är en helt annan sak, då ingår Märsta, Valsta, Steninge, Odensala yada yada.

Sen att Anna Book geotaggar Sigtuna för att hon vill tro att hon tillhör stan trots att alla skrattar åt henne och hennes våldtäktsson där är en sak.

Tomas Brolin bor i Sigtuna, Sigtuna. Han kan stoltsera med det och är omtyckt lokalt. Carola, nej. Anna Book, nej.

Man kan bo i Fisksätra och geotagga Saltsjöbaden också om man vill. Men det stämmer ju inte riktigt trots samma kommun.

Väsby har iaf någon form av unikhet. Levande skinnskallar 2021, lite MC-knuttar som bråkar och en klassisk pissort rakt genom, lite fint ändå på något sätt. Stan är kvar i 80-talet på något vänster.

Märsta däremot, det enda stan bidragit med är att terroristen Akilov greps halvvägs ut mot Steninge och någon PH-deltagare från Skåne som bodde i stan.

Gällande trådens diskussionsämne:
Märsta ligger längst ut på pendeltågslinjen norrut, är så långt ifrån Stockholm du kan komma med pendeln.

Det är mao perfekt område att skicka hela Stockholm läns socfall till, därför har Märsta sedan åtminstone 70-talet haft en stark överrepresentation a-lagare, pundare och knivbärare.

Förr var det finnar. Sen 90-talet tog turkarna och syrianerna över. Idag är det som vilken äcklig förort som helst med bonusnackdelen att det som sagt ligger i ingemansland längst ut på pendeln.

Det enda positiva är Arlanda så man kan fly ifrån otrevligheterna snabbt och smidigt.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2021-10-30 kl. 05:17.
Citera
2021-10-30, 07:02
Bannlyst
Märsta är riktig jävla sunkig, dessutom har Sigtuna kommun problem med sosse koruption.

Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Märsta har blivit riktigt sunkigt på sistone. Vart man än tittar så ser man muslimer i långa slöjor och ghettogäng.

Kan man bo i Märsta? Är det mycket brottslighet?

Är Märsta på väg att bli nästa Rinkeby?
Citera
2021-11-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Märsta är riktig jävla sunkig, dessutom har Sigtuna kommun problem med sosse koruption.
Hade problem med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in