• 1
  • 2
2021-11-14, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmanspartiet
Vi hade med en riktig ful mäklare, camilla eggenberger, att göra i somras, när vi skulle köpa ett hus. Vi budade och ledde budet från början till slut men det räckte ändå inte eftersom mäklaren ljög för oss om till- och frånträde och sade "-det spelar ingen roll om ni så höjer med 1 miljon, säljaren kommer att gå vidare den andra spekulanten" och slutade höra av sig till oss mitt under budgivningen. Det visade sig att hon lät den andra spekulanten komma in till kontoret medan hon lät oss vänta utanför i över 1.5h medans budgivningen pågick, innan hon slutade höra av sig till oss efter att vi hade höjt budet med 200.000kr! Vi väntade utanför i god tro. Efter att ha skrivit kontrakt med den andra spekulanten skickade camilla eggenberger ett sms till oss och beklagade för vår skull, och sa att det var säljaren som bestämde och hade tydligen sagt åt henne att inte höra av sig förens det var skrivet med de andra.

Vi ringde säljarna efteråt och kunde konstatera att säljarna aldrig hade sagt något sånt till mäklaren och visste dessutom inte om att vi också var utanför mäklarens kontor och redo att skriva, så de tog det säkra före det osäkra och skrev med de andra trots att vi hade höjt med 200.000kr. Hon hade alltså aldrig berättat för säljarna om att vi också var där och redo att skriva.

En googling och vi kunde hitta att camilla eggenberger tidigare hade dels blivit varnad av fastighetsmäklarnämnden för fulspel och dels försökt mörka det.

Vi har nu anmält camilla eggenberger till fastighetsmäklarinspektionen och hoppas att hon blir varnad på nytt. Vem vet hur många andra hon har lurat och ljugit för.

Dom borde få sitta i fängelse hela högen.
5 år åt gången låter rimligt.
Citera
2022-03-18, 10:21
Medlem
Hur har det gått med er anmälan?
Jag var på Sandhamn i december och gissa vem som jobbade där, mäklaren som ni skriver om. Hon var nere i badet där i något för tajta kläder, sedan så hängde hon på kvällarna i baren och flirtade för fullt. Sliskig människa!
Nu såg jag till min förvåning att hon börjat på residens!! Hur tänkte de då? Har De inga krav på seriositet......
Citera
2022-09-17, 10:29
Medlem
Det är inte första gången som denna mäklare har lurat folk. Hon har tidigare blivit anmäld och fått en varning från fastigetsmäklarnämnden. Man kan ju undra hur många varningar man kan få utan att bli utesluten.

Den kära fru Eggenberger gör att för att trigga upp priset, drar in släkten som falska budgivare, följer inte de regler som gäller ang fullmakter etc. Från en mycket säker källa har jag fått veta att hon och en kollega tränade sig i att gråta, allt för att få den som bråkar på dem att mjukna. En gräslig mäklare, jag förstår inte att hon lyckats få en ny arbetsgivare efter hon fick sparken från den förra. Kanske den nya arbetsgivaren inte är så kräsen
Citera
2023-06-29, 06:06
Medlem
https://www.expressen.se/skonahem/in...aklarnas-tips/
Citera
2024-10-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fisken99
Hur har det gått med er anmälan?
Jag var på Sandhamn i december och gissa vem som jobbade där, mäklaren som ni skriver om. Hon var nere i badet där i något för tajta kläder, sedan så hängde hon på kvällarna i baren och flirtade för fullt. Sliskig människa!
Nu såg jag till min förvåning att hon börjat på residens!! Hur tänkte de då? Har De inga krav på seriositet......

En uppdatering:
Det händer inte ofta men just vårt fall valde FMI att gå vidare med. En handläggare ringde upp mig och informera mig om detta och begärde in kompletteringar och annat material. En bidragande faktor kan ju ha varit att här fanns det en klar och tydlig tidslinje och mail/sms på det mesta. Säljarna var inte så sugna på att dra det vidare eftersom de ändå hade fått ett pris som de var nöjda med...
Men vi får aldrig veta om de till slut landar i för beslut. Men antar att det är som med en läkare, som kan ha hur många anmälningar som helst och ändå kan jobba vidare innan han eller hon blir av med sitt legg.
Citera
2024-10-09, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osterlensthlm
Det är inte första gången som denna mäklare har lurat folk. Hon har tidigare blivit anmäld och fått en varning från fastigetsmäklarnämnden. Man kan ju undra hur många varningar man kan få utan att bli utesluten.

Den kära fru Eggenberger gör att för att trigga upp priset, drar in släkten som falska budgivare, följer inte de regler som gäller ang fullmakter etc. Från en mycket säker källa har jag fått veta att hon och en kollega tränade sig i att gråta, allt för att få den som bråkar på dem att mjukna. En gräslig mäklare, jag förstår inte att hon lyckats få en ny arbetsgivare efter hon fick sparken från den förra. Kanske den nya arbetsgivaren inte är så kräsen

Hennes pappa är eller var en respekterad affärsadvokat, Teddy Wallen.
Citera
2024-10-18, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hennes pappa är eller var en respekterad affärsadvokat, Teddy Wallen.

Undersök försäljningen av hennes pappas hus på Fiskebovägen, vem var inblandad i den tror Ni ?
Naturligtvis "stjärnmäklaren", är det inte olagligt att som mäklare vara inblandad i familjens försäljningar....
"Extra kontaktperson" från mäklarföretaget.
Citera
2025-01-17, 18:25
Medlem
En uppdatering:
Det händer inte ofta men just vårt fall valde FMI att gå vidare med. En handläggare ringde upp mig och informera mig om detta och begärde in kompletteringar och annat material. En bidragande faktor kan ju ha varit att här fanns det en klar och tydlig tidslinje och mail/sms på det mesta. Säljarna var inte så sugna på att dra det vidare eftersom de ändå hade fått ett pris som de var nöjda med...
Men vi får aldrig veta om de till slut landar i för beslut. Men antar att det är som med en läkare, som kan ha hur många anmälningar som helst och ändå kan jobba vidare innan han eller hon blir av med sitt legg.[/quote]

Hur har det gått i detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in