2022-03-24, 15:17
Medlem
friteradkorvs avatar
Fått ECT i två skilda serier, 5 år emellan. Ca 12ggr i varje serie.

Mycket effektiv behandling för depression.
Ja, minnet påverkas. Det beror också på om man får behandlingen genom ena hjärnhalvan eller bägge. Genom bägge ökar risken för minnesstörningar.
Jag har mig veterligen inte tappat långtida minnen och jag tycker det inte varit så besvärligt med att glömma bort saker. Det går om.
Kom ihåg att obehandlad depression förändrar hjärnan och det är absolut inte bra.

Hoppas det ordnar sig för dig! ❤️
Citera
2022-03-30, 13:23
Medlem
Säg att du är odödlig så tar de bort ditt arbetsminne. Det är mer filosofisk fråga med vad som händer på upplevelsen utan minne. Andra sidoeffekter finns inte. På många sätt är folk odödliga då vi inte behöver saker. Har inte behövt vatten eller mat på veckor nu.

Fortfarande inga sjukdomar eller ens smärta upplever jag. Mina njurar och lever läkte av sig självt efter svampförgiftning. Skojar inte och ändå tror man att jag har Cotards syndrom. Skulle vilja testa äta någons hjärna, mums. Blod ska göra en yngre dessutom. B blodgrupp är 1/10 av Sverige.
Senast redigerad av Promtwix27 2022-03-30 kl. 13:24. Anledning: ensam
Citera
2023-04-05, 17:08
Medlem
Bumpar denna. Ett helt !år! senare ska jag nu få ECT behandling. Jag har verkligen prövat allt, 12 olika antidepressiva, olika läkare, olika doser, gamla som nya mediciner och inget har funkat mot min depression. Så nu är det dags för detta, för jag känner att jag antingen prövar detta nu eller så går jag och tar slut på livet. Så, vill gärna höra fler erfarenheter, hur såg det ut efteråt för er, något man ska tänka på innan osv?
Citera
2023-04-06, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Bumpar denna. Ett helt !år! senare ska jag nu få ECT behandling. Jag har verkligen prövat allt, 12 olika antidepressiva, olika läkare, olika doser, gamla som nya mediciner och inget har funkat mot min depression. Så nu är det dags för detta, för jag känner att jag antingen prövar detta nu eller så går jag och tar slut på livet. Så, vill gärna höra fler erfarenheter, hur såg det ut efteråt för er, något man ska tänka på innan osv?

Se till att få så få behandlingar som möjligt, minnet klarar sig bättre då. Före ECT bör du ha kollat upp så att depressionen inte beror på nån fysisk sjukdom, ändrat på allt i ditt liv som får dig att må dåligt, provat terapi, provat mediciner. Ätit varje medicin ganska lång tid, inte blandat hur många mediciner som helst. Inte hoppats på att mediciner fixar allt utan att man själv behöver göra nåt.

Dagarna före behandlingen kan det vara bra att fixa så mycket man orkar när det gäller betala räkningar, alla såna saker som kan bli svårt sen. Fast om man orkar ta hand om räkningarna kanske man inte är djupt deprimerad så dåligt råd.

Jag valde mellan ECT och självmord. ECT var rätt val men mycket som skrivits i tråden stämmer. Effekten sitter i några månader, man förväntas komma igång med medicin efteråt och alla saker man själv orkar göra, tex träna och äta. Har man slutat prata och bara ligger i sängen kan ECT göra underverk.

Minnet. Jag har permanenta minnesstörningar. Långtidsminnet, korttidsminnet, allt är trasigt. Jag har tappat flera år. Kan inte längre lära mig nya saker. Lyssna inte på läkare som säger att det bara är nån dag du tappar minnet! Jag har träffat andra patienter och de säger också att de har permanenta minnesstörningar.

Jag lever så för mig var ECT det bättre valet.
Citera
2023-04-07, 06:21
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Jag såg också ECT:n som en sista utväg (eller egentligen lobotomi, men som tur var gick det inte så lång) innan jag tar mitt liv. Men ha inte för höga förhoppningar... De hjälpte väl lite mot den allra djupaste depressionen.

Som sagt fick jag mina sista behandlingar 2005, men depressionen släppte inte förrän efter 16 år efter det, så jag tror inte det berodde på ECT:n. Nu i efterhand tycker jag inte det var värt att den suddade ut en del av minnet.

Ska försöka att inte sitta o tipsa om illegala droger, men jag fick samma effekt som av ECT, av en hemmagjord ketaminbehandling, utan att behöva offra något minne.
Citera
2023-04-25, 17:34
Medlem
ECT behandling är den värsta behandlingen som finns i Sverige just nu eftersom den är kvacksalveri och mest skadlig nog.

Läs mer här om psykiatrins angrepp mot oss polacker (statliga tabletter, sprutor och skador på kroppen): https://www.michaelnowik.com/?s=psychiatry

En stark kritiker av modern psykiatri är Thomas Szasz, här finns det information: http://www.szasz.com/

Krossa denna moderna psykiatri och återgå till psykologer som man betalar för terapi-samtal istället!
De har för helskotta satt i system slaveri och tortyr i Sverige och folk sliter ut sig i t.ex. de lägst betalda jobben och vet kanske inte ens om denna psykiatriska fascism i den svenska högsta politiken, då folk jobbar 40 timmar per vecka i Sverige t.ex..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in