2021-10-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
DN rapporterar det samma som en massa andra nyhetskanaler runt om i världen, så de har knappast spetsat till någonting.

Nej jag såg just att nästan all mainstreammedia hade skrivit så gott som ordagrant lika. Just därför skulle jag vilja höra vad han ordagrant har sagt och i vilket sammanhang. Låter lite som när Trump snackade om bleach och blev med flit missförstådd av media.
Citera
2021-10-26, 22:50
Medlem
AndersTengells avatar
Det är ganska viktigt att gå till botten med det här.

Det har i ungefär en veckas tid florerat rykten om att UK kommit med en rapport som visar att dubbelvaccinerade får sitt immunförsvar förstört på något vis.

Jag har inte kunnat hitta originalrapporten, för man vill ju gärna själv läsa vad som står, om det stämmer, eller om det är vinklat.

Bolsonaro verkar utifrån klippet i tråden endast citera från rapporten, så det är en ganska extrem vinkling av media. Det är ju inte hans påhitt utan han verkar läsa direkt från den här rapporten.

Är det någon som har rapporten som Bolsonaro läser från? Gärna en länk till en officiell källa, typ uk.gov eller nått sånt. Har som sagt hört talas om den men inte funnit den.
Senast redigerad av AndersTengell 2021-10-26 kl. 22:52.
Citera
2021-10-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Nej jag såg just att nästan all mainstreammedia hade skrivit så gott som ordagrant lika. Just därför skulle jag vilja höra vad han ordagrant har sagt och i vilket sammanhang. Låter lite som när Trump snackade om bleach och blev med flit missförstådd av media.

Det vill jag också höra. I sitt sammanhang och grunden till uttalandet. Det skulle vara så intressant.
Citera
2021-10-26, 22:51
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är fascinerande när presidenter har specialkunskaper på olika områden.

För twitter är ju läget så att de kan bli stämda om de har ute twitter som är direkt skadliga för folks hälsa och liv och lem. Och det anser jag är bra.

Det är ännu mer fascinerande att så många gillar såna här suspekta gubbar. Ungefär som barn tror på tomten. På den nivån är det.

Att blanda in AIDS i det hela är ju vansinne. Någonstans måste man agera men det är naturligtvis en grannlaga uppgift.

Presidenten har givetvis sina experter precis som vår svetsare har Tegnell och hans gäng.

Hans uttalande är tyvärr inte vansinne. Att du inte funderar lite logiskt. Tror du att han skulle stå och slänga ur sig något sådant helt utan grund?

Har du alls märkt hur MSM hindrat kritiska röster från att höras i media?
Citera
2021-10-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Att blanda in AIDS i det hela är ju vansinne. Någonstans måste man agera men det är naturligtvis en grannlaga uppgift.
Min första reaktion var samma, men sen kom jag på att immunförsvar som spårar ur redan är en grej och en risk man diskuterar (det som var problemet med pandemrix). Så behöver inte vara omöjligt, bara att det triggas av något annat än HIV.

Men han kan också ha missförstått just det och trott att det är AIDS man pratar om i sammanhanget. Eller så vet han exakt vad han gör och vill ha maximal spridning så han leker dum, för att få oss att läsa om hur vaccinet påverkar våra immunförsvar som var det egentliga målet?

Streisand effekten:
Citat:
Fact-check™: Do covid-vaccines cause AIDS like Bolsonaro claimed?

No, what Bolsonaro misunderstood was this quote from the report: Vaccines have been suspected of playing a role in inducing autoimmune disease (AID) for a long time. [1]

[1] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26728772/

Verdict: False
Nej det var inte den rapporten, bara larvar mig.
Senast redigerad av erskungligahoghet 2021-10-26 kl. 22:59.
Citera
2021-10-26, 23:01
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
The falling efficacy of the vaccines does not asymptotically approach zero (which would mean that vaccines merely lose effectiveness over time). It goes straight through zero and then goes dangerously negative (which means the vaccines become toxic to the immune system). Then it goes more negative in a linear manner week on week. If this continues then the vaccines will completely destroy the part of your immune system which deals with Covid by the end of January.

https://theexpose.uk/2021/10/15/its-worse-than-we-thought-fully-covid-vaccinated-ade/

Den sidan verkar länka till originalrapporterna MEN jag fattar verkligen inte hur dom kan dra den slutsatsen... tolkar dom inte rapporterna fel bara? Inte fan börjar vaccinerna förstöra ens eget immunförsvar? Det handlar väl bara om att vaccinets effekt avtar?
Citera
2021-10-26, 23:06
Medlem
Haha oj, hittade denna på en .gov:
Citat:
The transfer of monkey viruses to man via contaminated vaccines is particularly relevant to the acquired immunodeficiency syndrome (AIDS), since the causative agent of AIDS, human immunodeficiency virus (HIV), is thought to be derived from a simian precursor virus. Furthermore, human infection with this virus appears to be a relatively recent event. We hypothesize that the AIDS pandemic may have originated with a contaminated polio vaccine that was administered to inhabitants of Equatorial Africa from 1957 to 1959. The mechanism of evolution of HIV from this vaccine remains to be determined.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/7935079/
De misstänker att inte bara AIDS utan HIV också uppstod hos människor i samband med polio vaccinering?

Man lär sig något nytt varje dag.
Senast redigerad av erskungligahoghet 2021-10-26 kl. 23:09.
Citera
2021-10-26, 23:56
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Han var populär i början, men det ändrades ganska snabbt och radikalt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling_on_the_Jair_Bolsonaro_presidency

För övrigt så är påståendet om AIDS så uppenbart fake news att det är bra att det plockas bort.
Nej, man ska inte ha någon typ att frikort för att man råkar vara president.

Det är många som inte lärt sig av Streisand bevisligen. Att censurera ger mer vatten på kvarnen för de troende och för övriga har det ändå ingen betydelse. Låt folk snacka. Det är fler folk som lyssnar på en idiot som blir tystad än en idiot som får tala fritt.

Kolla bara vår egen statsminister och räkna sedan på ditt ollon hur många som tar honom på allvar. Skulle twitter eller liknande globalistaktör försöka tysta honom skulle jag istället börja lyssna jävligt noggrant.
Citera
2021-10-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Under en livesändning i förra veckan påstod han att det brittiska hälsodepartementet offentliggjort en rapport som visar att den som vaccinerar sig mot covid-19 kan utveckla aids

Källa: https://www.dn.se/varlden/sociala-medie-jattar-stanger-av-bolsonaro-efter-falska-vaccinpastaenden/

Techjätten stänger av Brasiliens president i en vecka. Om han inom tre månader sprider falska nyheter igen kommer han att stängas av i två veckor, meddelar Youtube.

Märkligt att sociala medier kan tysta en Presidents yttrandefrihet på detta sätt,
Vilket budskap sänder detta ut till andra världsledare?
Den som inte följer etablissemanget blir tystad.
Vem vågar i slutändan ha en annan åsikt än mainstream media?
Utan din röst hörd är din karriär över.

Om detta visar sig vara skitsnack har presidenten skjutit sig själv i foten ordentligt.

Om detta visar sig vara sant kommer han hyllas till skyarna för avslöjandet.

Presidenten är omåttligt populär i Brasilien,
Här är ett klipp ifrån hans senaste tal till folket: https://www.bitchute.com/video/53XGMI5iQ8oA/
Klippet är censurerat ifrån youtube märkligt nog, hans populäritet verkar vara viktig att dölja av etablissemanget.

Märkligt uttalande - enda koppling FHM gör om aids och covid-19 är ;

"Slutsatser och förslag på åtgärder
Sammanställningen bekräftar i stort sett att personer med hiv inte är en särskild riskgrupp för covid-19 och att de viktigaste riskfaktorerna för allvarliga utfall är hög ålder och olika bakgrundssjukdomar, oavsett eventuell hivdiagnos. Däremot visar flera studier att personer med hiv ofta är överrepresenterade när det gäller olika riskfaktorer för covid-19.

Det finns ökad evidens för att låga CD4-tal har stor betydelse för sämre utfall. När det gäller pandemins sociala konsekvenser rapporteras att gruppen i hög utsträckning upplever ensamhet, oro och psykisk ohälsa."

https://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/c/covid-19-och-hiv/?pub=93859#93872
Citera
2021-10-27, 00:09
Medlem
10Antivaxerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
https://theexpose.uk/2021/10/15/its-worse-than-we-thought-fully-covid-vaccinated-ade/

Den sidan verkar länka till originalrapporterna MEN jag fattar verkligen inte hur dom kan dra den slutsatsen... tolkar dom inte rapporterna fel bara? Inte fan börjar vaccinerna förstöra ens eget immunförsvar? Det handlar väl bara om att vaccinets effekt avtar?

Citat:
The last 7 Public Health England / UK Health Security Agency ‘Vaccine Surveillance’ report figures on Covid-19 cases show that double vaccinated 40-79 year-olds have now lost lost 50% of their immune system capability and are consistently losing a further 5% every week (between 3.9% and 8.8%).
Projections therefore suggest that 40-79 year-olds will have zero Covid / Viral defence at best, or a form of vaccine mediated acquired immunodeficiency syndrome at worst, by Christmas and all double vaccinated people over 30 will have completely lost that part of their immune system which deals with Covid-19 within the next 13 weeks.

Citat:
Everybody over 30 will have lost 100% of their entire immune capability (certainly for Covid and most likely for viruses and certain cancers – following the evidence from Cole Diagnostics in Idaho and Dr Nathan Thompson and Dr Ralph Baric) within 13 weeks.

Notera det jag fetade för att förstå vad de drog slutsatserna av. Har du sett dessa? Jag har en tråd om Thompsons analys. (FB) Video: Dr. Nathan Thompson gör en immunförsvarsanalys efter 2:a sprutan.
Senast redigerad av 10Antivaxers 2021-10-27 kl. 00:41.
Citera
2021-10-27, 00:13
Medlem
BIB3ls avatar
Bolsonaro är väl en slags knäppskalle, men att censurera honom blir bara bränsle på elden. 1984.
Citera
2021-10-27, 00:27
Medlem
10Antivaxerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Bolsonaro är väl en slags knäppskalle, men att censurera honom blir bara bränsle på elden. 1984.

Han är absolut inte ens knäppskalle. Varför säger du så? För att media hatar alla som säger sanningen, då gör du det också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in