2021-10-26, 12:15
Bannlyst
Jag har blivit avstängd från ett spelbolag för jag har ett osunt spelande enligt dom.
Men det finns ju redan gränser på hur mycket man får sätta in och hur lång tid man får vara inloggad.

Jag har konto på 3 olika spelbolag och det bolaget jag blev avstängd från är det jag spelar minst på.

Jag tycker det är konstigt och känner mig kränkt, förstår inte vad deras beslut grundar sig på, spelbolag vill väl att kunder spelar bort sina pengar, lr?

På detta bolag snittar jag förluster på c,a 1500kr i månaden, och det är väl inga stora summor?

Nån mer som råkat ut för detta lr kan förklara varför dom stängde av mig?
Citera
2021-10-26, 12:23
Medlem
Om några av bolagen. Är samägda kanske det är nått sånt som gör det? Har i övrigt inte hört nån bli avstängd med den motiveringen faktiskt.. Man brukar ju vilja stänga av vinnande spelare, inte förlorande liksom.
Senast redigerad av Prax^ 2021-10-26 kl. 12:26.
Citera
2021-10-26, 12:46
Medlem
Vilket spelbolag?
Citera
2021-10-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Jag har blivit avstängd från ett spelbolag för jag har ett osunt spelande enligt dom.
Men det finns ju redan gränser på hur mycket man får sätta in och hur lång tid man får vara inloggad.

Jag har konto på 3 olika spelbolag och det bolaget jag blev avstängd från är det jag spelar minst på.

Jag tycker det är konstigt och känner mig kränkt, förstår inte vad deras beslut grundar sig på, spelbolag vill väl att kunder spelar bort sina pengar, lr?

På detta bolag snittar jag förluster på c,a 1500kr i månaden, och det är väl inga stora summor?

Nån mer som råkat ut för detta lr kan förklara varför dom stängde av mig?

Börja vinn istället?
Citera
2021-10-26, 13:25
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
jag har ett osunt spelande
...
Jag har konto på 3 olika spelbolag
Detta
Citat:
spelbolag vill väl att kunder spelar bort sina pengar, lr?
Vad de inte vill är att kunder spelar bort andras pengar, eller pengar som skall gå till hyra, välling, räkningar, tandläkaravgift osv.
Citera
2021-10-26, 13:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
DettaVad de inte vill är att kunder spelar bort andras pengar, eller pengar som skall gå till hyra, välling, räkningar, tandläkaravgift osv.

Vill och vill. Inget som spelbolag egentligen någonsin brytt sig om. Att de just nu åtminstone sådana med svensk licens låtsas bry sig handlar ju om att det kan råka ut för åtskilliga miljoner i böter och tom mista den svenska licensen om de inte ställer frågor och begränsar insättningen. Under Corona blev det ju ytterligare ett sådant tak med 5000 per månad.
Citera
2021-10-26, 13:46
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vill och vill. Inget som spelbolag egentligen någonsin brytt sig om. Att de just nu åtminstone sådana med svensk licens låtsas bry sig handlar ju om att det kan råka ut för åtskilliga miljoner i böter och tom mista den svenska licensen om de inte ställer frågor och begränsar insättningen. Under Corona blev det ju ytterligare ett sådant tak med 5000 per månad.
Ja, jag borde skrivit: de "vill" inte
Citera
2021-10-26, 14:18
Medlem
Vilket bolag? Är det inte något annat som triggat avstängningen? 1500 kr/mån är inte så farligt.
Citera
2021-10-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Detta.

Menar du att ha konto på tre olika bolag skulle vara mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in