Man gjorde alltså filmerna här i detta fallet, sen gjorde man om vissa av filmerna till romaner? Jag antar att novels i detta fallet betyder böcker då eller?
Men oftast gör man väl filmer av romanerna och inte tvärtom eller?
Man gjorde alltså filmerna här i detta fallet, sen gjorde man om vissa av filmerna till romaner? Jag antar att novels i detta fallet betyder böcker då eller?
Men oftast gör man väl filmer av romanerna och inte tvärtom eller?
Bok blir film lär vara rätt mycket mer vanligt än tvärtom men speciellt ovanligt är det inte heller. Det senaste noterbara är kanske att Tarantino själv gjorde Once Upon a Time in Hollywood till en roman.
Bok blir film lär vara rätt mycket mer vanligt än tvärtom men speciellt ovanligt är det inte heller. Det senaste noterbara är kanske att Tarantino själv gjorde Once Upon a Time in Hollywood till en roman.
Vad menar du med egentligen?
En bok innehåller text, texten kan vara fakta, en längre påhittad berättelse (kallad roman), flera kortare berättelser (kallade noveller) eller dikter, dvs poesi.
Vet du inte vad en bok, en roman eller en novell är?
Vad menar du med egentligen?
En bok innehåller text, texten kan vara fakta, en längre påhittad berättelse (kallad roman), flera kortare berättelser (kallade noveller) eller dikter, dvs poesi.
Vet du inte vad en bok, en roman eller en novell är?
så alla romaner är alltså påhittade?
Så filmer som är uppbyggda på romaner är aldrig verklighetebaserade?
Ibland gör man ju filmer från böcker? Vad kallas dessa då? Är inte detta romaner? Nej jag har ej så bra koll här faktiskt därför man frågar.
Så filmer som är uppbyggda på romaner är aldrig verklighetebaserade?
Ibland gör man ju filmer från böcker? Vad kallas dessa då? Är inte detta romaner? Nej jag har ej så bra koll här faktiskt därför man frågar.
Precis, romaner är (normalt) fiktion, dvs påhittade.
Man kan göra film baserat på en roman, en novell eller verklig historia.
Boken är mediet, roman, novell, fakta, poesi är innehållet.
Precis, romaner är (normalt) fiktion, dvs påhittade.
Man kan göra film baserat på en roman, en novell eller verklig historia.
Boken är mediet, roman, novell, fakta, poesi är innehållet.