• 1
  • 2
2021-10-24, 20:52
Medlem
H-vitamins avatar
En kollega berättade att hon ska ge sin man faderskapstester som present på fars dag (14:e nov), så att han får svart på vitt att det är hans ungar. Tyckte detta var en rätt märklig present och flera andra ifrågasatte också om det var så att han inte var säker på att det var hans ungar eller inte. Hon menade då på att han inte alls var osäker men hon ville att han skulle veta till 100% på samma sätt som hon gör, att det var rättvist.

Så, ni fäder därute, är det här en bra present? Hade ni blivit glada?
Kvinnor med barn, hade ni blivit sura om pappan bad om ett faderskapstest?
Borde inte faderskapstester vara obligatoriska vid födseln?
Citera
2021-10-24, 20:55
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Worst.Gift.Ever.
Citera
2021-10-24, 20:59
Medlem
H-vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Worst.Gift.Ever.

För att?
Citera
2021-10-24, 21:04
Medlem
Jag hade 100% sett det som en stor fet röd flagga. Det blir ju ungefär som att hon säger att det finns en risk att han inte är pappa.
Citera
2021-10-24, 21:04
Medlem
Farbaute666s avatar
Känns som att man måste vara ganska skruvad för att ge, eller vilja få en sådan gåva på fars dag...
Citera
2021-10-24, 21:07
Medlem
H-vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b.o.nsyrsan
Jag hade 100% sett det som en stor fet röd flagga. Det blir ju ungefär som att hon säger att det finns en risk att han inte är pappa.

ja men hur dum är hon då som erbjuder? tänker att hon ju är störd om hon erbjuder och det finns en risk att det är en annan dude som är farsa? om hon inte gjort ett test redan och vet då i så fall... men varför då erbjuda det ens?
Citera
2021-10-24, 21:07
Medlem
Beror på när ungen är född.

Man tar såklart faderskapstest redan på BB om man har någon självrespekt.

Så föddes ungen dagen innan kan det vara en bra present.
Citera
2021-10-24, 21:08
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H-vitamin
En kollega berättade att hon ska ge sin man faderskapstester som present på fars dag (14:e nov), så att han får svart på vitt att det är hans ungar. Tyckte detta var en rätt märklig present och flera andra ifrågasatte också om det var så att han inte var säker på att det var hans ungar eller inte. Hon menade då på att han inte alls var osäker men hon ville att han skulle veta till 100% på samma sätt som hon gör, att det var rättvist.

Så, ni fäder därute, är det här en bra present? Hade ni blivit glada?
Kvinnor med barn, hade ni blivit sura om pappan bad om ett faderskapstest?
Borde inte faderskapstester vara obligatoriska vid födseln?

Det är ju ganska stora frågeställningar du slänger ut som inte riktigt hör ihop...

Nej, det är inte en vidare trevlig eller bra present.

Ja, jag hade blivit sur om min man hade begärt ett faderskapstest men jag hade gett honom den möjligheten, och insett att den tilliten jag trott funnits i vårt äktenskap uppenbarligen inte fanns.

Borde faderskapstester vara obligatoriska vid födseln? Tja, du kanske kan läsa om det i någon av de otaliga trådar som startats om ämnet:

(FB) Kränkta om er man vill ta faderskapstest?
(FB) Kan man göra faderskapstest på sjukhuset efter förlossningen?
(FB) Obligatoriska faderskapstest
(FB) Bör obligatriskt faderskapstest införas
Citera
2021-10-24, 21:09
Medlem
H-vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Beror på när ungen är född.

Man tar såklart faderskapstest redan på BB om man har någon självrespekt.

Så föddes ungen dagen innan kan det vara en bra present.

tror deras ungar är några år ändå, har inte så bra koll.
jo, staten borde bekosta faderskapstester på BB.
eller helst innan BB, tror det finns sånna.
Citera
2021-10-24, 21:10
Avstängd
Var det luddigt när ungen blev till och jag redan misstänkte det fanns risk att det inte var min, skulle jag se det som att hon låg med andra samtidigt men nu vill rentvå sig själv.

Skulle bli konstig stämning.

Var det kristallklart redan innan att det inte kändes som det fanns en riska alls att någon annan var far till barnet, då skulle jag köpa hennes resonemang att det är nu jämställt med sanningen.
Citera
2021-10-24, 21:11
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b.o.nsyrsan

Exakt. Varför ens ta upp det? Sjukaste jag hört.

Som att ta fram polarns bankutrag för att bevisa att man inte snott några pengar helt plötsligt.

Denna kvinna döljer något eller är bara otroligt pantad?
Citera
2021-10-24, 21:13
Medlem
dznBots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H-vitamin
tror deras ungar är några år ändå, har inte så bra koll.
jo, staten borde bekosta faderskapstester på BB.
eller helst innan BB, tror det finns sånna.
Tester på bebisar innan de är födda är ju oftast förknippade med en risk för bebisen.
Staten borde inte alls bekosta det, vad tjänar staten på det? Är man osäker får man väl betala själv, inte bara slentriangöra det av nån oklar anledning. Det är ju bara massa män som spelar offer som tjatar om sådant här, andelen barn som har fel pappa är mycket lägre än vad alla håller på att tjata om.

https://nyheter.ki.se/lagre-andel-fe...tidigare-trott
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in