2021-10-24, 20:32
Medlem
NiccoJs avatar
Min fru är inte särskilt svartsjuk av sig o jag umgås också sällan i kretsar med många brunstiga kvinnor. Hon är heller inte särskilt mån om att tillfredsställa mig sexuellt, sex är mest på hennes vilkor.
En fundering, ni som har svartsjuka tjejer antingen befogad sådan eller obefogad:
Är dessa noga med att ni får ert hemma eller bryr de sig heller inte så mycket?

Själv kan jag tänka att om jag skaffade en älskarinna kunde min hustru få skylla sig själv.
Citera
2021-10-24, 20:36
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Min fru är mycket svartsjuk, men hon låter mig springa runt otllfredställd.
Citera
2021-10-24, 20:39
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Min fru är inte särskilt svartsjuk av sig o jag umgås också sällan i kretsar med många brunstiga kvinnor. Hon är heller inte särskilt mån om att tillfredsställa mig sexuellt, sex är mest på hennes vilkor.
En fundering, ni som har svartsjuka tjejer antingen befogad sådan eller obefogad:

Själv kan jag tänka att om jag skaffade en älskarinna kunde min hustru få skylla sig själv.
det låter ju som att problemet är större än att ni intr har tillräckligt mycket sex. Varför har hon mindre sexlust än dig? har ni försökt prata om hur ni ska hitta tillbaka till ett sexliv där båda njuter osv? Det kanske är så att du inte känner dig älskad och åtrådd då hon inte verkar ha samma behov av sex och närhet som dig. Det kan ju också vara så att hon inte får ut samma sak av sex som dig? ger du henne orgasmer varje gång ni har sex? Att vara otrogen är bara idiotiskt. Bättre att ge henne en chans först, sen kan du dumpa henne om det inte funkar och ge henne en chans att hitta någon ny också.
Citera
2021-10-24, 20:50
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
det låter ju som att problemet är större än att ni intr har tillräckligt mycket sex. Varför har hon mindre sexlust än dig? har ni försökt prata om hur ni ska hitta tillbaka till ett sexliv där båda njuter osv? Det kanske är så att du inte känner dig älskad och åtrådd då hon inte verkar ha samma behov av sex och närhet som dig. Det kan ju också vara så att hon inte får ut samma sak av sex som dig? ger du henne orgasmer varje gång ni har sex? Att vara otrogen är bara idiotiskt. Bättre att ge henne en chans först, sen kan du dumpa henne om det inte funkar och ge henne en chans att hitta någon ny också.
Jo jag är en jävel i sängen och hon verkar på rak fråga inte se något problem med våra olika behov. Men inget av det du skriver svarar på min fråga.
Citera
2021-10-24, 20:52
Avstängd
Du skrev ju redan 2020 om att er relation skaver, och sen har du gjort flera inlägg efter det. Ni kanske borde skiljas?
Citera
2021-10-24, 20:53
Medlem
Hon blir säkert tillfredsställd på annat håll, därför hon inte har nå sug när hon kommit hem igen! xD
Citera
2021-10-24, 21:10
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du skrev ju redan 2020 om att er relation skaver, och sen har du gjort flera inlägg efter det. Ni kanske borde skiljas?
Så är det kanske, men fortfarande inte svar på min fråga.
Citera
2021-10-24, 21:13
Moderator
Maviels avatar
Svartsjuka är inte kärlek.

Om man älskar varandra ser man till att göra varandra lyckliga, såväl som sig själv. Det är det en relation handlar om. Det inkluderar sex.
Citera
2021-10-24, 22:03
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaz
Hon blir säkert tillfredsställd på annat håll, därför hon inte har nå sug när hon kommit hem igen! xD
Om det skulle komma fram att du har rätt skulle jag bli mer förvånad än krossad.
Citera
2021-10-25, 00:35
Medlem
Pacwans avatar
Citat:

Att "spela" på sin partners eventuella svartsjuka är bara elakt och på intet sätt något som får en med låg lust plötsligt kåt. Dessutom är det ingen höjdare att ha/få sex av någon som egentligen inte är sugen.
Jag gissar att du är snart 40, har småbarn (under 5år) och din fru är kanske runt 33-35. Ni har antagligen olika stressnivå på era respektive jobb. Ni har troligen varit tillsammans fler än 8år. Lusten kommer och går men man får inte låta det gå så långt att ni lever ensamma i tvåsamheten. Sätt er ner och på riktigt prata. Kanske ni kan hitta tillbaka, kanske ni mår bättre att gå isär.
Kommunicera hur som haver.
Citera
2021-10-25, 00:47
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaz
Exakt!
Citat:
Om det skulle komma fram att du har rätt skulle jag bli mer förvånad än krossad.
Men det skulle vara en bra förklaring både för hennes bristande intresse av sex med dig liksom att hon inte är svartsjuk alls.
Svartsjuka = sexuell åtrå. Som någon skrev har det inget med kärlek att göra, men i högsta grad med åtrå att göra. Den man hett åtrår vill man inte mista eller ens dela med någon annan, därav svartsjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in