2021-10-24, 13:48
Medlem
Hej,

Jag har en svart soft air gun jag inte använder längre. Vart kan jag lämna den? Kan jag lämna in den hos någon second hand eller räknas det som ett brott? Jag försökte mejla myrorna men har inte fått något svar. Tips på någon lösning?

Mvh jazzman35
Citera
2021-11-01, 10:13
Medlem
Ruskigbusss avatar
Ämnen som inga andra forum handlar om --> Vapen och militär
/Moderator
Citera
2021-11-01, 11:21
Medlem
sebnies avatar
soft airgun är licensfritt för alla över 18, så det är bara att lämna in i vilken second hand butik som helst. Viktigt att informera dem om att bara de över 18 får hantera vapnet, så att man inte låter unga praktikanter prissätta det m.m.
Citera
2021-11-01, 13:21
Medlem
janne3xs avatar
Varför skulle det vara ett brott att lämna in en leksak?
Citera
2021-11-01, 14:32
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janne3x
Varför skulle det vara ett brott att lämna in en leksak?

Soft airgun går under vapenlagen om man är under 18 år gammal. Leksaker är det definitivt inte.
Citera
2021-11-01, 16:36
Medlem
janne3xs avatar
Det är en leksak för pojkar som gillar att leka krig.
Citera
2021-11-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jazzman35
Hej,

Jag har en svart soft air gun jag inte använder längre. Vart kan jag lämna den? Kan jag lämna in den hos någon second hand eller räknas det som ett brott? Jag försökte mejla myrorna men har inte fått något svar. Tips på någon lösning?

Mvh jazzman35

Det beror ju på vad det är för vapen: Är det en fjäderdriven leksakspistol du köper på teknikmagasinet så är det bara att slänga. Är det en riktig airsoft som är gasdriven och är välgjord så kan du sälja den på de airsoftforum som finns, men då skall den vara just en airsoft och inte en leksak från teknikmagasinet och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in