Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-24, 07:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Säg åt honom att käka Koppar-tillskott. Om han inte gillar att bli gråhårig.
Näh, han tar det lugnt.
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Riktiga män har självkänsla och inget behov av att uttöva mobbning. Att mobba någon är ett svaghetstecken.
Vi ”mobbar” honom på ett skämtsamt vis, förstås. Ngt som han tåler och tolererar.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-24 kl. 07:20.
Citera
2021-10-24, 07:21
Medlem
Eastman92s avatar
Jag fick mitt första gråa när jag var ~13, rockar nu 40% grått hår i 30-års åldern. Brudarna älskar det. Har även börjat få enstaka gråa hårstrån i skägget men det verkar som att det håller färgen längre.

Det är inte jättevanligt men knappast abnormalt.
Citera
2021-10-24, 08:57
Medlem
kyrkstockens avatar
Glenn Hysen var väl typ 26 när det började?
Citera
2021-10-24, 09:09
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Har en kollega på jobbet som är 33-år gammal, syns tydligt att han har börjat bli gråhårig. Vi andra mobbar honom för detta (även om jag själv är 44 år, och lite gråhårig). Fast är det vanligt att man börjar bli gråhårig som 33 åring?

Jag fick mina första strån när jag var 15 år. Då var det bara ett fåtal, nu är jag närmare 50 och är nästan helt grå.
Aldrig haft problem med det.
Citera
2021-10-24, 09:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag fick mina första strån när jag var 15 år. Då var det bara ett fåtal, nu är jag närmare 50 och är nästan helt grå.
Aldrig haft problem med det.
Du låter som en vettig man
Citera
2021-10-24, 10:02
Började få vita hårstrån innan jag fyllde 30. Orka bry sig. Ser fram emot att bli helt vithårig . Lite coolt faktiskt.
Citera
2021-10-24, 10:10
Medlem
Ghastens avatar
Idiot som mobbar hoppas du snubblar på en voi och bryter näsabenet så kan dom mobba snesnoken sen.

Sett många bli grå eller tappa håret för tidigt. Dom mår nog dåligt av det så skulle aldrig varit elak. Enda är ju om det är ett svin då skulle jag inte säga till om någon mobbade en sån.
Citera
2021-10-24, 10:14
Medlem
Måste missat något stort med tanke på folks inställning här men trodde grått hår på män var eftertraktat. Om man får behålla det mesta håret då vill säga.

Själv hoppas jag att det börjar nu i 30.
Citera
2021-10-24, 10:19
Medlem
Bajslukts avatar
Ha ha, jag förstod att TS skulle knega på ett lager, bygge eller dylikt.

Men också kul att se alla feminina tonårspojkar i tråden som grämer sig över att man "mobbar" 33-åringen med grått år.

Män riffar med varandra genom att driva, håna och skoja med varandra. Det är så män fungerar och har alltid gjort. Det är sorgligt att se alla i tråden som uppenbarligen aldrig haft en normal relation med andra män eller killar.

TS, det är inte ovanligt att folk börjar få gråa hår lite varstans efter 30-35. Framförallt inte om man har ungar.
Citera
2021-10-24, 10:20
Medlem
Klassisk inledning där.
Frågar åt en kompis. Bla bla.

Trist att DU fått grått hår så tidigt men alla men nån form av självkänsla bryr sig inte.
Citera
2021-10-24, 11:23
Medlem
Kolla prinsen av England, Harrys storebror. Kommer inte ihåg vad han heter. Helt skallig för länge sedan och inte så gammal. Han är jätteful för övrigt också.
Citera
2021-10-24, 11:25
Medlem
Kluffs avatar
Jag är snart 30 och har klarat mig bra än så länge, men syrran som är ett år yngre har tydligen rätt många gråa hår enligt henne själv. Hon färgar och håller på, så jag har aldrig märkt det själv. Däremot har hon hur tjockt hår som helst och mitt är "fint" eller vad man ska säga. Spikrakt och platt. Jag är inte tunnhårig, men hårfästet började krypa upp en aning (vikar) men det har varit ungefär detsamma sedan jag var 25 eller så.

Genetik är skithäftigt! Ingen i släkten har blivit skallig i 30-40-årsåldern, så förhoppningsvis klarar jag mig åtminstone tills dess.

Däremot är det ju absolut inte ovanligt att börja bli gråhårig i den här åldern, eller t.om. yngre. Jag vet flera som har blivit lite gråspräckliga i skägget osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in