2021-10-23, 22:21
Medlem
Hej,

En vän till mig berättade just att en lärare på en gymnasieskola i Tranås blev avstängd för ett tag sedan? Är det någon som vet mer om detta? Som tidigare invånare i staden skulle en vilja veta om det är någon lärare som tidigare undervisat en själv. Skulle vara skoj om ens personliga misstankar skulle visa sig stämma. Har för mig att det stod något i den lokala blaskan, kunde dock ej finna artikeln.
Citera
2021-11-02, 13:42
Medlem
Är det verkligen ingen som sitter på någon information kring detta ämne? Det verkar ju råda någon grov form av tystnadskultur när det gäller detta eventuella övergrepp?
Citera
2021-11-30, 15:40
Medlem
HasseBanans avatar
Har mina misstankar om att det kan röra sig om en lärare som även varit verksam på Sommenbygdens folkhögskola, där jag själv gick något år. Men vore för djärvt att nämna något namn här.
Citera
2021-12-01, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Har mina misstankar om att det kan röra sig om en lärare som även varit verksam på Sommenbygdens folkhögskola, där jag själv gick något år. Men vore för djärvt att nämna något namn här.

Jaså, spännande. Surrade lite med en gammal bekant som hade hört att det rörde sig om en "i personalen". Tydligen någon som egentligen inte är lärare men ändå jobbar med elever. Vet ej vilken skola som syftades på dock.
Citera
2022-01-09, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bob112
Är det verkligen ingen som sitter på någon information kring detta ämne? Det verkar ju råda någon grov form av tystnadskultur när det gäller detta eventuella övergrepp?

Det handlar om Lasse Johansson, han hade sex med en elev på skolan.
Citera
2022-01-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurfaaan
Det handlar om Lasse Johansson, han hade sex med en elev på skolan.

Jaså? När hände detta och vilken skola är det?
Citera
2022-01-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bob112
Jaså? När hände detta och vilken skola är det?

Handlar om Holavedsgymnasiet, Exakt när det inträffade har jag ingen koll på men, mellan augusti-oktober
Citera
2024-05-14, 19:05
Medlem
Det har pågått under väldigt många år att han har haft sexuell kontakt med elever. Jag är en av dom som har blivit utsatt för honom. Detta hände för över 15 år sedan så jag kan ju bara tänka mig hur mycket han har hunnit med innan han åkte dit. Tur att han åkte dit tillslut. Svårt för en tonårig osäker tjej att anmäla. Han hittade "lätta" byten så att säga
Citera
2024-07-03, 22:47
Medlem
vemvisstes avatar
Är det han som fastnat i dumpens nät nu?

Citat:
Bildlärare och konstprofil men missade längs vägen att barn är fridlysta. Tvärtom verkade han bli både glad och nyfiken när han träffade på en minderårig i chatten. Samtalet gled snabbt över på sex och vad han skulle vilja göra med ett barn. I chatten rannsakar han sig själv vid ett tillfälle då han tänker på att hans elever inte skulle tycka om honom om detta skulle komma ut.
Eftertanken varade dock inte länge.

https://dumpen.se/2024/07/03/konstprofilen-napp-438-tranas/
Citera
2024-07-04, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Är det han som fastnat i dumpens nät nu?

https://dumpen.se/2024/07/03/konstprofilen-napp-438-tranas/

Det kan vara så men i så fall har han bytt efternamn.
Senast redigerad av Konrad 2024-07-04 kl. 10:12.
Citera
2024-07-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det kan vara så men i så fall har han bytt efternamn.

Nä, det är inte samma.
Citera
2024-07-04, 22:51
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettstycke
Nä, det är inte samma.
Jo det är samma person. Vänta lite tills allt är uppe på bordet så kommer du se kopplingen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in