2023-02-11, 00:19
Citat:
Ursprungligen postat av elisabeth4
Skev i ett tidigare inlägg att Safello var 5-6% billigare än btcx, men det stämmer inte.

Safello har bättre växlingskurs, men tar ut en avgift på 5% vid köp av Bitcoin, så i slutändan är Safello 1-2% dyrare än btcx, i alla fall för de belopp jag tittade på. Dock inte helt lätt att jämföra, eftersom man måste köpa för euro på btcx, och den växlingskursen spelar nog också in.

På btcx kan man också handla med Visa/MasterCard, vilket man inte kan på Safello. Btcx stödet bara en shitcoin (Etherium), medan Safello stöder många shitcoins. Har man insett att POW och äkta centralisering är det enda som funkar och inte vill gynna shitcoin scams, då är det också en anledning att använda btcx i stället för Safello.

Har du crypto kort eller växlar från SEK så existerar inte SEK . Så har det aldrig varit, är USD, EUR, GBP som standard. SEK kan fu glömma det existerar inte i krypto världen
Citera
2023-04-16, 23:50
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Hjälp! Skulle handla hem lite grejer från en sida som säljer receptbelagda mediciner och dylikt på nätet, köpte mina bitcoin av btcx och skrev in bitcoin adressen jag fått, en halvtimme senare fick jag ett Mail om att min order har ”blivit flaggad för en manuell kontroll” och att de återkommer så snart de kan.

Vad innebär detta? Det är ju såklart olagligt att beställa ”knark” på nätet men behöver jag va orolig? Jag har ju inte fått något ”knark” hem och transaktionen har dem ju stoppat?

Någon som vet vad som kommer ske nu? Får man tillbaka pengarna? Blir det en polisutredning? Det var ingen stor summa utan cirka 800kr.

Om de hör av sig och frågar vad jag skulle köpa, eller till vem bitcoin adressen gick till, vad svarar man då? Att man skulle köpa kallingar??
Vad göra?
Blev lite nojig nu
Senast redigerad av Fritjoffandersson 2023-04-16 kl. 23:53.
Citera
2023-04-17, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Hjälp! Skulle handla hem lite grejer från en sida som säljer receptbelagda mediciner och dylikt på nätet, köpte mina bitcoin av btcx och skrev in bitcoin adressen jag fått, en halvtimme senare fick jag ett Mail om att min order har ”blivit flaggad för en manuell kontroll” och att de återkommer så snart de kan.

Vad innebär detta? Det är ju såklart olagligt att beställa ”knark” på nätet men behöver jag va orolig? Jag har ju inte fått något ”knark” hem och transaktionen har dem ju stoppat?

Någon som vet vad som kommer ske nu? Får man tillbaka pengarna? Blir det en polisutredning? Det var ingen stor summa utan cirka 800kr.

Om de hör av sig och frågar vad jag skulle köpa, eller till vem bitcoin adressen gick till, vad svarar man då? Att man skulle köpa kallingar??
Vad göra?
Blev lite nojig nu

Säg att du skulle köpa ett amazon presentkort av en kille och hn ville ha betalt i bitcoin.
Eller att du skulle köpa en mobil på blocket.
Citera
2023-04-17, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Säg att du skulle köpa ett amazon presentkort av en kille och hn ville ha betalt i bitcoin.
Eller att du skulle köpa en mobil på blocket.

Kommer de funka eller kommer de vilja ha mer uppgifter? Kan jag inte bara avbryta transaktionen på något vis? Vad kommer att ske nu? Mvh
Citera
2023-04-17, 09:36
Medlem
Citat:
Kommer de funka eller kommer de vilja ha mer uppgifter? Kan jag inte bara avbryta transaktionen på något vis? Vad kommer att ske nu? Mvh

Det ska funka.
Citera
2023-05-04, 06:22
Medlem
Citat:

Vad göra?
Blev lite nojig nu

Vad hände här? Då jag nu råkat ut för samma sak.
Citera
2023-05-04, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruellade

Varför köper ni inte med riktiga pengar istället för luftpengar - dvs ni köper luftpengar för riktiga
pengar men får inte ens luften
Citera
2023-05-04, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Varför köper ni inte med riktiga pengar istället för luftpengar - dvs ni köper luftpengar för riktiga
pengar men får inte ens luften

Kanske rätt drygt att ta med sig kontanter och resa för en affär..?
Citera
2023-05-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruellade

Det var lugnt, det gick igenom dagen efter utan något tjafs.
Citera
2023-06-15, 14:37
Medlem
Jag har också haft mycket besvär med btcx. Jag köpte bitcoin för typ 1200kr, det stod att dom skulle komma fram inom 20 minuter. Inget kom efter en timme så jag mailade supporten som svarade efter 2 dagar. Till slut fick jag dom efter 3 dagar.
Citera
2023-06-15, 18:06
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Count2.1Million
Jag har också haft mycket besvär med btcx. Jag köpte bitcoin för typ 1200kr, det stod att dom skulle komma fram inom 20 minuter. Inget kom efter en timme så jag mailade supporten som svarade efter 2 dagar. Till slut fick jag dom efter 3 dagar.

Shit... aldrig blivit scammad men det har ALDRIG det senaste året gått på de 20-30 min som utlovas - och ibland hinner ordernumret bli obsolet - så måste man rodda med säljaren på Blocket som kräver betalt för sin hobbydrönare i Btc ( ). Vilket i sig är struligt, även om det alltid löst sig.

Kan ingenting om Btc-världen - någon som vet en bättre leverantör? Skulle gärna bygga upp en egen plånbok, inte för spekulation, men för de udda nissarna som absolut vill ha betalt i Btc. Kunde man ju överföra direkt s a s. Några uppslag?
Citera
2023-09-19, 00:09
Medlem
Citat:
Det var lugnt, det gick igenom dagen efter utan något tjafs.

Tack! De löst sig för mig med! Men nu kör jag på Safello framöver!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in