2021-10-23, 18:54
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Klimatdemonstranter från organisationen Extinction Rebellion har stoppat trafiken i centrala Malmö genom att sätta sig ned i gatan, skriver Sydsvenskan.

Flera av demonstranterna har gripits för våldsamt motstånd eller våld mot tjänsteman, enligt polisen.

Är det rätt agerat av klimatdemonstranterna? Är det ok att de tar till våld mot polisen? Vad hade ni gjort om de stoppade er?

Iochmed att detta är i Malmö är jag förvånad över hur ingen blev misshandlad eller överkörd.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/klimatdemonstranter-stoppade-trafiken-i-malm%C3%B6/ar-AAPRYer?ocid=msedgdhp&pc=U531
Citera
2021-10-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Klimatdemonstranter från organisationen Extinction Rebellion har stoppat trafiken i centrala Malmö genom att sätta sig ned i gatan, skriver Sydsvenskan.

Flera av demonstranterna har gripits för våldsamt motstånd eller våld mot tjänsteman, enligt polisen.

Är det rätt agerat av klimatdemonstranterna? Är det ok att de tar till våld mot polisen? Vad hade ni gjort om de stoppade er?

Iochmed att detta är i Malmö är jag förvånad över hur ingen blev misshandlad eller överkörd.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/klimatdemonstranter-stoppade-trafiken-i-malm%C3%B6/ar-AAPRYer?ocid=msedgdhp&pc=U531

Nej det är lika lite rätt som denna bojkott:

https://en.wikipedia.org/wiki/Nazi_boycott_of_Jewish_businesses#/media/File:Bundesarchiv_Bild_102-14469,_Berlin,_Boykott-Posten_vor_j%C3%BCdischem_Warenhaus.jpg
Citera
2021-10-23, 19:05
Avstängd
Room531s avatar
Vad protesteras det mot då.

Vad vill man uppnå.

Är det samma grupp från häromdagen där några fortsatt satt i vägen trots att bilisten säger varför hon ska förbi? Irriterande. Bara flytta på dig din lilla **n.
https://www.youtube.com/watch?v=gAiWVq-HKwM
(London antar jag)

Gjorde iofs likadant när jag var typ 5 år haha, för en lastbil skulle grusa min pulka/snowracerbacke 😂 satt inte i vägen men ungefär samma, fast blev inte påkörd utan bara utskälld. Men hade ett ädelt mål, att ha så mycket kul som möjligt. Det var alltid en bra backe tills den där djävla grusbilen kom...
Senast redigerad av Room531 2021-10-23 kl. 19:26.
Citera
2021-10-23, 19:10
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Extinction Rebellion
Jaha nu har dom där dårarna hittat hit också.
Citera
2021-10-23, 19:12
Medlem
Varför Malmö? Vi har inga trafikstockningar förutom när klimatterrorister terroriserar eller vid judekonferenser.

Sätt er nånstans i Stockholm där trafiken redan står still istället.

I Malmö åker sjukt många kollektivt och/eller cyklar. Även bussarna står still när klimatterroristerna sätter sig ner.

Sveriges (och hela väst inkl USA) når inte ens upp i Kinas co2-utsläpp.

Miljöakivism är bara en ursäkt för att försöka genomföra vänsterpolitik!
Citera
2021-10-23, 19:13
Medlem
Amazon-mannens avatar
Det är väl inte första gången de sitter i korsningen vid Möllevångstorget och bölar?
Hoppas nästan nån adrenalinstinn kebabsvarvare råkar köra på nån av demmed sin svarta amfetaminpråm nästa gång, så det blir lite action och inte lika roligt för vegofaschisterna att sitta där,en pulsåder genom Malmö.
Citera
2021-10-23, 19:44
Avstängd
Room531s avatar
Blir tveksam efter att ha läst artikeln, sett allt tjafs mellan polis och vanligt folk i olika länder på senaste. postat en del
exempel i (FB) Vem kunde ana att världens främsta diktatur är Australien!

Vilka har man pepparsprayat, finns video?

Våld mot tjänsteman, finns video?

Våldsamt motstånd - det finns inget som heter bara motstånd när det gäller gripande vad jag vet, så att typ säga nej eller slappna av när polisen vill att man ska stå upp kan bli rubricerat som "våldsamt."

Ja, finns film att jämföra artikeln med hur det såg ut..
Citera
2021-10-23, 20:00
Medlem
Är väl bara att alla hänger sig på tutan, ett tjugotal tutor låter en hel del. Hjälper inte det får man väl knuffa lite med stötfångaren för att visa att man menar allvar, hjälper inte det skriker man att om du inte flyttar dig BLIR du överkörd, (här finns dock en fördel med toksänkta gamla Volvos eller Golfar att man bara flyttar på det som är i vägen) sitter dessa kvar får dem skylla sig skälva.
Att någon mupp hindrar mig för att utföra mitt yrke (Taxiförare) är skäl nog att stamma skiten av vederbörande som är i vägen för att utföra mitt jobb.
Det mest klimatsmarta är att ta livet av en miljöaktivist, då en miljöaktivist (även om denna person lever på bark och blommor) skiter och andas ut en ohyggligt massa koldioxid jämfört med en bil under en livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in