2021-10-23, 11:30
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Var precis ute och det är 4 grader, börjar kännas lite kallt.
Samtidigt vill man ju inte vara en av dom där lirarna som tar på sig den svindyra vinterjackan för tidigt.
När tar ni på er vinterjackan? Börjar det bli dags?
Citera
2021-10-23, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstyrelsen
Samtidigt vill man ju inte vara en av dom där lirarna som tar på sig den svindyra vinterjackan för tidigt.

När det börjar närma sig - 5. Knappt tagit av mig shortsen än. Som nordisk man så fruktar man inte kylan utan omfamnar den med glädje.
Citera
2021-10-23, 11:35
Medlem
MASSAGATTIs avatar
När kroppen säger till mig att det är kallt åker vinterrocken på. Sen är det vad man har på sig
under jackan som spelar väldigt stor roll i om man håller en bra temperatur .
Citera
Medlem
Henriksss avatar
När det börjar blåsa tar jag på jackan. Kylan i sig har jag inga problem med ner till ca 0 grader.
Citera
Medlem
Jordgubbes avatar
Här är ett exempel på rekommendationer och ett förtydligande av "det beror på" (vilken jacka du har, se alltså temperaturspannen).
Citera
2021-10-23, 11:36
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Än så länge funkar det med shorts och en långärmad tröja om det är sol ute, senast igår var jag i svampskogen klädd på detta viset. Höstjackan åker fram om man ska ut på kvällar. Nu är man i läget att man möter folk med pälsmössor och vinterjackor när man själv har shorts.
Vinterjackan väntar man med tills det är ca -5.

Bor i mellansverige

Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
När det börjar närma sig - 5. Knappt tagit av mig shortsen än. Som nordisk man så fruktar man inte kylan utan omfamnar den med glädje.

Vad skönt att se att vi är två😀
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2021-10-23 kl. 11:39.
Citera
2021-10-23, 11:38
Medlem
Den har åkt på sedan en vecka tillbaka.
Citera
2021-10-23, 11:42
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Om du menar dunjacka med den svindyra vinterjackan, så ska det krypa ner mot -10 i alla fall för att jag ska bemöda mig. Om du tar på dig den nu, vad tar du på dig när det blir kallt på riktigt?
Citera
2021-10-23, 11:45
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Helt enkelt när det börjar bli för kallt på mornarna.

Har aldrig tänkt på när det sker, men förmodligen ganska snart, inom någon vecka eller så.
Citera
2021-10-23, 12:02
Medlem
snivlems avatar
Citat:

Jag väntar alltid så länge som möjligt. det är stärkande och bra för immunförsvaret att "ta" kylan utan pälsa på sig som en hamnarbetare i murmansk. VIKING !!
Citera
2021-10-23, 12:19
Medlem
-=Damian=-s avatar
när man börjar frysa i höstjackan?

Här i norra skåne är det inte så kallt än, men däremot blåser det så jävligt..
så har vinterrocken framme redan som jag tar på om jag ska vara ute en längre stund och vädret är dåligt nog för den. om någon månad så åker väl höstjackan in i garderoben. har båda framme nu.

Ibland kör jag vara en tjock tröja och höstjacka om det är kallt men bara ska vara ute en kort stund.
Citera
2021-10-23, 12:20
Medlem
Mrcool911s avatar
Vinterjackan är på sedan en vecka tillbaka! Inte fan kan man gå runt i shorts när det ligger snö ute!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in