2021-10-23, 08:09
Medlem
ursprungligens avatar
Det brukar vara fler människor på akuten när någon riktig rappare från Orten blivit skjuten än det sammantaget var i bakgrunden i Dalen innan SVT klippte direktsändningen.

Vad är det SVT försöker dölja?
Citera
2021-10-23, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tror regeringens "utsände" drog sig ur när det inte verkar funnits intresse att ens fylla en fritidsgård i Dalen. Inte många verkar ha brytt sig om Einar i Dalen och om man tittar på "uppsnacket" är det knappt några människor på plats.

Hölls det ens något tal? Varför klipptes direktsändningen av SVT?
Det är väl ingen som vågar gå dit? Visar man sympati med Einar på TV är det inte säkert att man lever imorgon.
Citera
2021-10-23, 08:36
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Det är väl ingen som vågar gå dit? Visar man sympati med Einar på TV är det inte säkert att man lever imorgon.

Jag får för mig att Regeringen hade laddat med en talare. Det intrycket får man och sedan dras detta tilbaka och SVT klipper bara det hela. Är det någon som vet om det hölls något tal i Dalen?

Av döma på hur tomt det ser ut i bakgrunden så var intresset att hedra Nisse inte så stort som SVT trodde. Kanske inte köpta streams på Spotify syns i direktsändning från Dalen?

Något gick fel och SVT Censurerade det hela genom att klippa direktsändningen helt utan kommentarer. Så mycket är klart!
Citera
2021-10-23, 08:43
Medlem
Skulle det kunna vara så att media såg att "Här kom ju nästan inget folk alls", får kalla fötter och "råkar" helt plötsligt få tekniska problem med utrustningen ?
Citera
2021-10-23, 08:45
Medlem
beer-goggless avatar
Jag skriver inte detta för att dissa eller hylla den avlidna personen. Jag kände inte vederbörande.

Men jag antar att det hela med att snabbt påkalla till minnesstund med svt-pådrag och EVENTUELLT (jag vet inte) planerat deltagande från regeringen helt enkelt handlar om att det finns så många runt i organisationer etc som är alldeles för snabba att ta varje tillfälle att, bildligt talat, sitta i en kumbaya-ring och sörja och hylla bara för att själv synas.

Och vad det gäller SVT så är det bara att konstatera att även de har P3-fierats.
Citera
2021-10-23, 08:49
Medlem
Kan ju ha vart så att det anlände rasifierade personer som har ett beteende som SVT bedömde skulle kunna spä på negativa tankar om rasifierade och därför valde att bryta sändningen.
Citera
2021-10-23, 08:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Skulle det kunna vara så att media såg att "Här kom ju nästan inget folk alls", får kalla fötter och "råkar" helt plötsligt få tekniska problem med utrustningen ?

Det är värre än så. SVT motiverade ingenting utan klippte bara av. Inte ens en lam ursäkt med "tekniskt fel" fick vi "the Sheaples" till livs.
Citera
2021-10-23, 08:52
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Kan ju ha vart så att det anlände rasifierade personer som har ett beteende som SVT bedömde skulle kunna spä på negativa tankar om rasifierade och därför valde att bryta sändningen.

Reportern som SVT sände ut gjorde väl ett bra jobb på att spä på fördomar om du tittar på klippet.
Att det ens kom speciellt många människor tyder inte bilderna i klippet på över huvud taget.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...r-ein-r-ikvall

Klippet blir nog kortlivat så titta innan det försvinner.
Citera
2021-10-23, 08:55
Medlem
Citat:
Reportern som SVT sände ut gjorde väl ett bra jobb på att spä på fördomar om du tittar på klippet.
Att det ens kom speciellt många människor tyder inte bilderna i klippet på över huvud taget.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...r-ein-r-ikvall

Klippet blir nog kortlivat så titta innan det försvinner.

Undviker helst SVT, men tack, får se om jag kan förmå mig att bryta min bojkott för en liten stund.
Citera
2021-10-23, 08:59
Medlem
ursprungligens avatar
Vem hyrde fritidsgården och låg bakom den havererade minnesstunden för Nisse? Någon som vet?
Citera
2021-10-23, 09:03
Medlem
Citat:
Jag får för mig att Regeringen hade laddat med en talare. Det intrycket får man och sedan dras detta tilbaka och SVT klipper bara det hela. Är det någon som vet om det hölls något tal i Dalen?

Av döma på hur tomt det ser ut i bakgrunden så var intresset att hedra Nisse inte så stort som SVT trodde. Kanske inte köpta streams på Spotify syns i direktsändning från Dalen?

Något gick fel och SVT Censurerade det hela genom att klippa direktsändningen helt utan kommentarer. Så mycket är klart!

Tror inte regeringspersoner kan bokas in på så kort varsel. De har nog rätt fulla kalendrar plus att säkerheten ska planeras. Ett sådant snabbinsatt drop-in event är kanske ingen SÄPO-favorit.
Arrangörerna kan ju ha haft talare på gång som drog sig ur eller inte ville vara på TV.
Kanske arrangörerna sa att det skulle bli tal och grejer och räknade med att få in någon snabbt. Men sådant där kan ju folk vilja förbereda. Verkar lite förhastat och ogenomtänkt.
Misstänker att de kanske mest tänkte sig en minnesstund där folk kan tända ljus och sörja tillsammans. Initiativtagaren pratade om att "vi kommer bara vara här för att stötta varandra och trösta... " Låter inte som att det fanns ett program en - "minnesceremoni". Missförstånd från SVT kanske.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-23 kl. 09:12.
Citera
2021-10-23, 09:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Tror inte regeringspersoner kan bokas in på så kort varsel. De har nog rätt fulla kalendrar plus att säkerheten ska planeras. Tror inte ett sådant snabbinsatt drop-in event är någon SÄPO-favorit.
Arrangörerna kan ju ha haft talare på gång som drog sig ur eller inte ville vara på TV. Eller så var det missförstånd att det skulle bli tal och "program".
Kanske arrangörerna sa att det skulle bli tal och grejer och räknade med att få in någon snabbt. Men sådant där kan ju folk vilja förbereda. Verkar lite förhastat och ogenomtänkt.

Hur tänker du omkring att SVT bara klipper direktsändningen helt utan motivering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in