2021-10-22, 11:03
Avslutad
Ibland så stänger man av filmer av olika skäl. För tråkig /läskig/dum etc. Men hur många % av en film tycker ni man ska ha sett för att kunna ge en rättvis bedömning ?

När är det ”godkänt” att ge upp en film helt? Efter 10 minuter? 30? 50%? Hela?

När kan man säga att man ” sett ” en film ?
Senast redigerad av Captinhero 2021-10-22 kl. 11:19.
Citera
2021-10-22, 11:14
Medlem
När man sett den färdigt såklart.
Citera
2021-10-22, 11:20
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Håller med.

Vissa filmer tar ju lite tid innan dom liksom kommer igång - exempel: There Will Be Blood.
Citera
2021-10-22, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

På ett sätt ja ser man inte hela kan man ju tekniskt sätt inte ge en rättvis bedömning. Men vissa filmer stänger man ju av efter en viss tid pga man känner att de är helt hopplösa att ta sig igenom.

Sen kan man ju argumentera att vissa trailers visar ”hela” filmen. Så man vet till 90% vad som kommer att ske.

Så hur lite/mkt av en film måste man som sagt sett för att ha sett en film?

Men ja 100% är ju ett alternativt
Citera
2021-10-22, 11:34
Medlem
Det beror väldigt mycket på vilken film det är fråga om. Men oftast kan man bedöma kvaliteten på filmen redan efter 5 minuter och de flesta av oss behöver ju inte ens börja se filmen utan backar när vi ser vad handlingen är.
Citera
2021-10-22, 11:36
Medlem
massuppfittarens avatar
100%
Citera
2021-10-22, 11:41
Medlem
B-19s avatar
Efter 10 minuter kan jag göra en bedöming om det är rent skräp eller om det finns potential.
Ger en film max 30 minuter om den varit skräp så långt, då kan jag säga att filmen var för dålig för att se klart.
Men jag säger inte att jag sett filmen, jag skulle aldrig se klart en dålig film.
En film har du sett om du hade ögonen på TVn från början till slut, inte om den gick på TVn i rummet bredvid på bakfyllan.
Citera
2021-10-22, 13:58
Medlem
hbtq4lifes avatar
Beror på hur sevärd man tycker att filmen är. Många filmer kan man snabbspola igenom utan att missa nåt och kan då anses ha sett dem.

Jag minns Free guy, eller varför inte nya Space Jam, där jag fick spola en massa och filmerna var så dåliga att jag anser mig ha sett dem, fastän jag bara sett ungefär 60 % av "skärmtiden".
Citera
2021-10-22, 14:11
Medlem
Geomeisters avatar
100 %
Citera
2021-10-22, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
100%

Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
100 %

Lite motiveringar är ju på sin plats.
Citera
2021-10-22, 14:13
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Lite motiveringar är ju på sin plats.
Enkel matematik: har du inte sett den har du inte sett den.
Citera
2021-10-22, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Ibland så stänger man av filmer av olika skäl. För tråkig /läskig/dum etc. Men hur många % av en film tycker ni man ska ha sett för att kunna ge en rättvis bedömning ?

När är det ”godkänt” att ge upp en film helt? Efter 10 minuter? 30? 50%? Hela?

När kan man säga att man ” sett ” en film ?

Önskar du kritisera en film ska du ha sett den i sin helhet. Särskilt om du ser filmen för att kunna kritisera den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in