Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-28, 16:41
Medlem
6.A.M.s avatar
Ni som har träffat Einar vad fick ni för känsla om honom. Var han gängkriminell på riktigt eller mer "småbus" som de flesta missbrukare? Att han är dömd för rån och dylikt innebär inte nödvändigtvis att han är gängkriminell. Ni som vet ni förstår hur jag menar.
Citera
2021-10-28, 16:47
Medlem
farsaTacklarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6.A.M.
Ni som lyssnar mycket på svensk rap är det några som nämner Einars död i sina låtar? Både positivt eller negativt. Berätta gärna i vilka låtar.

Artisten "sickan" dissar ju Einar ordentligt i "söder om 08" så man undrar om han kommer kommentera hans död.

Fast i den låten sjunger han ju ” Hellre jag torskar o tar mitt straff o inte golar som Sveriges sämsta rappare ” något sånt sjunger han, minns inte exakt i vilken ordning dock.
Och Einar har väl inte golat något? Hans morsa har ju dock vittnat, men vad har det med Einar och göra? idk.
Citera
2021-10-28, 16:48
Medlem
Citat:
Ni som lyssnar mycket på svensk rap är det några som nämner Einars död i sina låtar? Både positivt eller negativt. Berätta gärna i vilka låtar.

Artisten "sickan" dissar ju Einar ordentligt i "söder om 08" så man undrar om han kommer kommentera hans död.

Lyssnar mycket på Haval och i låten Joker nämner han Einars död. Citerar raderna nedan.

Joker,Joker - du ligger sista kortet i poker

Joker,joker - du smakar blod på mitt bord. Inatt du blir smattrad som min bror

Citat:
Ni som har träffat Einar vad fick ni för känsla om honom. Var han gängkriminell på riktigt eller mer "småbus" som de flesta missbrukare? Att han är dömd för rån och dylikt innebär inte nödvändigtvis att han är gängkriminell. Ni som vet ni förstår hur jag menar.

Umgicks med honom en del på Säter. Man märkte ganska snabbt att han inte passade in bland oss som är uppväxta i missär om man säger så. Han sökte hela tiden en identitet .
Citera
2021-10-28, 16:49
Medlem
farsaTacklarns avatar
Citat:

Aldrig träffat han men är nära vän till vissa personer som brukade hänga med honom inom han slog igenom, och han har aldrig varit kriminell på det sättet förutom att baxa någon canada jacka o röka en holk hit o dit, ni förstår min poäng.

Dedär med kriminalitet kom nu senare mot slutet då han började hänga mycket med gängkriminella, det var efter det de bara gick utför och utför.
Citera
2021-10-28, 17:03
Medlem
Nån liten snorunge som vill ha uppmärksamhet, avvakta nåt dygn ska du se att dom avfärdar lallaren....
Citera
2021-10-28, 17:06
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farsaTacklarn
Aldrig träffat han men är nära vän till vissa personer som brukade hänga med honom inom han slog igenom, och han har aldrig varit kriminell på det sättet förutom att baxa någon canada jacka o röka en holk hit o dit, ni förstår min poäng.

Dedär med kriminalitet kom nu senare mot slutet då han började hänga mycket med gängkriminella, det var efter det de bara gick utför och utför.

Jag har aldrig träffat honom men tycker han utstrålar mer problembarn som man själv var en gång i tiden och inte kriminell på riktigt. Jag upplever honom som mer naiv än vad som är normalt i den åldern men det är säkert i korrelation till hans ADHD för de bokstäverna lär han ju ha i alla fall.

Men precis som du säger har han iaf umgåtts med gängkriminella. Vem vet, han kanske tillochmed beställde mordet på Dara.
Citera
2021-10-28, 17:14
Medlem
Popartisten som var med på Nosh & Chow, har det framkommit vem det var?
Är det möjligtvis så att det är Victor Leksell som fått för sig att börja lajva som gangster?
Citera
2021-10-28, 17:17
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farsaTacklarn
Fast i den låten sjunger han ju ” Hellre jag torskar o tar mitt straff o inte golar som Sveriges sämsta rappare ” något sånt sjunger han, minns inte exakt i vilken ordning dock.
Och Einar har väl inte golat något? Hans morsa har ju dock vittnat, men vad har det med Einar och göra? idk.

Har du lyssnat på låten "Trendsetter" av Einar och feat? Lyssna på den så kopplar du. En mycket farlig låt att sjunga i hans position. I en annan låt (minns inte vilken) av Einar sjunger han att han har ett möte med en psykopat och att de förhandlar om priser.

Låten "söder om 08" är ett svar till låten trendsetter och den andra låten av Einar. Jag tror inte ordet "golbög" nämns i sickans låt faktiskt men hela låten handlar om Einar. Fotbollsreferenserna sickan gör är en hyllning till Lilja jurkovic som var en av de som koordinerade kidnappningen av Einar och jag tror även han var med och genomförde kidnappningen.
Citera
2021-10-28, 17:24
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Lyssnar mycket på Haval och i låten Joker nämner han Einars död. Citerar raderna nedan.

Joker,Joker - du ligger sista kortet i poker

Joker,joker - du smakar blod på mitt bord. Inatt du blir smattrad som min bror

Umgicks med honom en del på Säter. Man märkte ganska snabbt att han inte passade in bland oss som är uppväxta i missär om man säger så. Han sökte hela tiden en identitet .

Jag förstår inte hur Haval kan släppa låtar när han sitter inne. Är inte det gamla outgivna låtar som gjordes innan han åkte in bara men läggs ut först nu?

Jag lyssnade på Joker och läste genom lyriken men hittar inte textraden "du smakar blod på mitt bord. Inatt du blir smattrad som min bror". Menar du en annan låt eller är det jag som lyssnar och läser dåligt?
Citera
2021-10-28, 17:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Hahha, men sluta nu. Han var ju en nobody i sammanhanget, 7-årings texter, gangsta wannabe och blev ägd. En vattenring och så dör han ut, inget mer inget mindre än vem som helst.
Jag håller med dig, men enligt media var han en storhet. Jag förstår inte alls storheten hos dessa rappare, men jag har å andra sidan aldrig heller lyssnat på dem.
Citera
2021-10-28, 17:33
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Fortfarande glad.
Hoppas fler hippihopptöntar (gärna av annan ras än arisk) tas av daga.

Har det framkommit om han fick lida något?

Händelseförloppet verkar ha varit väldigt hastigt men han hann säkert uppleva dödsångest i någon grad. Men han var säkert påverkad också vilket kan ha lindrat eller spätt på dödsångesten. I mina ögon är man fortfarande ett barn när man är 19 även om han räknas som vuxen och det tycker jag är tagiskt. Barn ska inte behöva dö på det sättet. Barn ska inte dö överhuvudtaget.

Även om du och jag förhoppningsvis dör gamla är det inte säkert att vi får en bättre död med mindre dödsångest. Jag tar hellre 10 sekunders dödsångest och sen en kula i huvudet än dör i en långdragen sjukdom som sakta bryter ner än. Men som sagt, jag hoppas naturligtvis att du och jag blir gamla och får ut så mycket tid som möjligt av våra liv som är korta nog som det är. Men hellre en kula i huvudet eller något snarlikt än att ligga och dö cancer eller något annat hemskt.
Citera
2021-10-28, 17:36
Varför ser jag den här kriminella våldsbejakande grabben överallt? På Instagram och nyhetssajter. Trodde det skulle gå över efter ett par dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in