2021-10-25, 19:53
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggzor
Jag lovar att dem två coola grabbarna Adel och Dumle vet vilka som mördade Einar. Det är ingen slump att dem två springer åt ett annat håll. Dem har lurat eller golat vart han vart han var nånstans. Vet någon om dem två har förhörts av polisen? Tips till polisen: ta Adels och Dumles mobiler. Kolla vem/vilka dem har haft kontakt med den dagen/kvällen Einar mördades

Det är inte alls så säkert anser jag.
En stor del av gangster sfären är uppblåst av samhället till något som inte stämmer in med verkligheten.
Som i det här fallet, skrivet låt till mamma, jag säger inte att dom inte är farliga jag säger att dom är farliga för att det tillåts, det skapas myter i kring denna subkultur.
Det är snorungar.
Det kan vara så att seriösa personer gick rakt in på Einar, vuxna lirare med god fysik och vapen, vad ska sådana där taniga figurer med en latjo Lajban keps på huvudet ta sig till då?

Så som barn gör, att dom släpper allt och springer därifrån så fort dom bara kan, Einar var själva målet och att dom andra två pojkarna dom fick löpa.
Citera
2021-10-25, 19:55
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Bild på liket: https://imgur.com/a/nF85rDP

Hahah lilla svennen 🤝🏿

Funkar inte. Finns det fler bilder på liket?
Citera
2021-10-25, 19:57
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Han hade blivit allas tramphund och hade han kuvat sig hade det orten killarna definitivt hittat en anledning nog att lillsvenne ska betala igen, mobbning fungerar på samma sätt.
Han var ju killen som så gärna ville vara med de coola killarna. När han sedan visade sig kunna generera resurser så vill de såklart ha mer. Ett typiskt fall av mobbning och utnyttjarförhållande. Att killen till sist begick mer och mer brott och käftade med fler och fler personer gav dem ju bara en bättre anledning att till sist fimpa honom. Det blev för omständigt att försöka plocka honom på pengar och klockor. De kanske rent av såg det som en provokation att Einár och hans mamma inte gav dem millar frivilligt.
Citera
2021-10-25, 20:15
Medlem
finns inte så mycket mera att säga om einar, förutom att han var kär i pistoler och automat vapen.. Han sa i en intervju de han rappar om är sant. tror inte han var kapabel till att skjuta ihjäl någon.. och i hans texter är de vapen vapen kulor diamonter pengar kroppar som faller.. snart är allt detta kaos över, han e nu död och det är jävligt sorgligt. men kanske vi får de lugnare nu med vapen när han som stor inte kan sända ut texter och repetera och uppmana andra småa som vuxna å köpa å bära en gun å ta folks liv eller joina kriminella milljön. sjukt tråkigt att detta hänt verkligen.
Citera
2021-10-25, 20:15
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Här håller jag med dig men uppmärksamheten som mordet på Einár fick har att göra med klassföraktet och von obenattityd i kultursfären. En random viting eller nogger får inte det mediautrymmet som avkomman till kultur- och mediavärldens B-skikt får. Einár, som inte ens var riktig Urt, är enligt de som styr media "av större intresse". Samtidigt sitter de och dillar om vikten av att Yasin måste få komma till tals trots att hans sort enligt deras klyscha utgör 0,1 procent av innevånarna i "utanförskapet". Varför får de där 99,9 procenten som de säger sig vurma för så sällan påhälsning av brunstiga P3-journalister eller random engagerad journalist på SVT?

Klassföraktet har aldrig varit mer påtagligt bland De Goda Krafterna™.

Einar har sålt narkotika rätt så aktivt av vad jag har förstått och vilket retade upp en del folk, Einar kom till en början undan med varning där andra snorungar hade blivit misshandlade.
En sak är klar, lille Einar var inte ensam, han hade inte fixat en meter på egen hand, precis samma sak som med att Media har försökt med att hylla honom och där i skippa hans egen del och skuld i denna tragiska historia.
Kultur/VIP sfären håller varandra om ryggen även om oäktingarna, så är det ju att det görs skillnad på folk!
Det är i mina ögon mer synd om ungdomarna i förorterna, dom flesta av dom har ingen ljus framtid framför sig, och så har vi då dessa vita borgarungar vilka lajvar orten och mer än så med backup i ryggen, en skamlös affärside.
Citera
2021-10-25, 20:16
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Han var ju killen som så gärna ville vara med de coola killarna. När han sedan visade sig kunna generera resurser så vill de såklart ha mer. Ett typiskt fall av mobbning och utnyttjarförhållande. Att killen till sist begick mer och mer brott och käftade med fler och fler personer gav dem ju bara en bättre anledning att till sist fimpa honom. Det blev för omständigt att försöka plocka honom på pengar och klockor. De kanske rent av såg det som en provokation att Einár och hans mamma inte gav dem millar frivilligt.

Jag tror också det gått till så.

Jag tycker han verkar rätt snäll och sårbar.
Han hade lite kaxig sång mot dem,
och detta har folk (massa ortenfolk som inte kan stava) kommit in på flashback och sett som en tillräcklig anledning för att "klippa honom" som de uttrycker sig.
Citera
2021-10-25, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Kanske inte. Men tycker bara att det är skumt att filma sin vän som sover.

Det beror på om han är inblandad eller inte, om han är oskyldig betyder det ingenting. Det kan bara vara något som ser skumt ut såhär i efterhand.

Om han är inblandad säger filmen att einàr litar på honom och att han är omedveten om konflikten/infiltrationen, han sover bildligt talat
Citera
2021-10-25, 20:22
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

och detta har folk (massa ortenfolk som inte kan stava) kommit in på flashback och sett som en tillräcklig anledning för att "klippa honom" som de uttrycker sig.

Glöm snäll o sårbar.
Kall och envis till gränsen av ett dårskap var nog mer rätt.
Citera
2021-10-25, 20:25
Medlem
Folk reagerar på att Einar fått mer uppmärksamhet än andra som skjutits för att han är vit. Det blir ju som en typ av självuppfyllande profetia, folk värderar dessa gängmedlemmar som sysslar med skjutningar ännu lägre efter det här.
Citera
2021-10-25, 20:26
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Sedan ska man komma ihåg att han inte var en helt bortkommen skitunge. Hur mycket av de där millarna kom från utpressning, stölder och droger? Även om han började med att lajva Urten så gjorde han mer och mer jävliga grejer. Han valde det han valde - bokstavsbarn eller inte.

Som jag tidigare skrivit så har bokstavsbarn jävligt svårt att förstå när de går över gränser och gör folk förbannade på riktigt men om något känns enkelt för dem att nå så kan de vara oväntat ihärdiga och sluga. Kombinationen av att de ofta når en del av sina mål och samtidigt får fiender runt om sig slutar ofta illa.
Citera
2021-10-25, 20:29
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Han hade blivit allas tramphund och hade han kuvat sig hade det orten killarna definitivt hittat en anledning nog att lillsvenne ska betala igen, mobbning fungerar på samma sätt.
Sant! Han var ett litet mobbingoffer. Då kommer de osäkra idioterna som ett brev på posten och bara skäller som små osäkra hundar.
Senast redigerad av Flashsmash 2021-10-25 kl. 20:35.
Citera
2021-10-25, 20:29
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Glöm snäll o sårbar.
Kall och envis till gränsen av ett dårskap var nog mer rätt.

Jag känner honom inte, men jag kan ju bara säga hur han verkade.
Han känns extremt nervös i Malou. Folk som känner honom, har på flashback sagt att han var genomsnäll.
Visst verkar han diagnosig, i Malou,
men samtidigt osäker och ungdomligt skör.

Absolut ingen hänsynslös typ som de här gängkriminella kan lysa av, emellanåt.

Visst extremt blåst med sitt wanna-be-blatte. Det är supersorgligt att anta en sån roll och livsstil.
Skit och brottslighet fattar jag att han gjort.

Samtidigt så var det ju inte han som började i konflikten.
De kidnappade och förnedrade honom.

Han blev väl i förnedringens namn tvungen att sjunga lite kaxigt i sina texter? Vad vet jag?

Men att han skulle ha för avsikt att mörda någon, tror jag inte ett ögonblick på.
Det är troll som vill sprida dimridåer här på flashback som yttrar sig med det.
Det är vad jag tror iallafall.

Himla mycket ortenfolk här inne nu, som överhuvudtaget inte kan skriva så man fattar vad det står.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in