2021-10-26, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FforFucked
Hur vet ni att han rökte? Såg nån intervju med han där han sa att han inte gillade ruset av cannabis så varför stod han där inne och rökte?

Einar har rökt i flera år. Det är ingen hemlighet, så det där med "att han inte gillade ruset" är bs.
Det jag dock tänkt på under senare tid är att han verkar ha börjat med Lean, så frågan är om han halsade i sig det den aktuella kvällen också?
Citera
2021-10-26, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Du springer inte beväpnad i tid och otid. Möjligtvis väst, men dessa personerna blir kontrollerade stup i kvarten. Såklart vill du inte åka på grovt vapenbrott i onödan.

Sen vet du inte om dom hade vapen i närheten. Det är ju trots allt värre att ha det på sig.

Jo jag förstår, men tänker att om man har en så pass kraftig hotbild som både einar och dumle har haft kanske det är värt att riskera att torska för vapenbrott för att skydda sitt liv? Misstänker att även Dumle ligger rätt risigt till med tanke på hans historik
Citera
2021-10-26, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Klart att Adel och Dumle golat ner Einar hur fan visste skyttarna att Einar befann sig vid ett cykelförråd en Torsdagskväll förra veckan
Om man verkligen vill döda någon så planerar man och förföljer i dagar och sen slår till när de minst anar. Hörde hur en gängkriminell från Göteborg förklarade hur det brukar gå till.

De kan följa efter och blir det inte läge så skiter de i det tills de känner att de kan döda personen med stor säkerhet, och då slår de till.

Men givetvis kan det gått till på annat sätt.
Citera
2021-10-26, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildbutgone
Einar har rökt i flera år. Det är ingen hemlighet, så det där med "att han inte gillade ruset" är bs.
Det jag dock tänkt på under senare tid är att han verkar ha börjat med Lean, så frågan är om han halsade i sig det den aktuella kvällen också?

Vad är lean?…
Citera
2021-10-26, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
svårt att skydda sig när den närmaste kan vara råtta
Borde han inte ha fattat det med alla hans låttexter om hur den lojala vännen kan hugga en i ryggen o sälja en ?

Borde han inte förstått att hans närmaste dem han gjorde musik med kidnappade honom? Å endå litade han på "den närmaste:
Citera
2021-10-26, 00:10
Medlem
Myggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Dom sprang alltså iväg och kom aldrig tillbaks på platsen för att se Einars tillstånd? Fega jävlar

Precis, det är nånting som inte står rätt till. Ni kan kalla mig vad ni vill, man behöver inte vara Einstein för att förstå att de två har agerat mysko. Tycker att mycket talar emot de två. Vem fan springer ifrån sin polare och sen kommer de inte ens tillbaka? Vilka jävla äckliga råttor
Citera
2021-10-26, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barzanii7
Vad är lean?…

Youtuba lean drink
Hostmedicin blandat med läsk å godis typ
Citera
2021-10-26, 00:11
Medlem
pukkas avatar
Hoppas han var rejält hög så han inte behövde känna den hemska dödsångesten..
Citera
2021-10-26, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myggzor
Precis, det är nånting som inte står rätt till. Ni kan kalla mig vad ni vill, man behöver inte vara Einstein för att förstå att de två har agerat mysko. Tycker att mycket talar emot de två. Vem fan springer ifrån sin polare och sen kommer de inte ens tillbaka? Vilka jävla äckliga råttor
Du kan ha rätt men det kan också va så enkelt att de såg att pistolen riktades mot Einar och av ren instinkt så lär man ju inte springa i den riktningen.
Citera
2021-10-26, 00:12
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jo jag förstår, men tänker att om man har en så pass kraftig hotbild som både einar och dumle har haft kanske det är värt att riskera att torska för vapenbrott för att skydda sitt liv? Misstänker att även Dumle ligger rätt risigt till med tanke på hans historik

Om man själv känner av det så spatserar man knappast fram obehindrat i Hammarby Sjöstad, eller? Jag menar. Okej om man isolerar sig och är beväpnad eller om man måste ut och göra något. Då kan jag förstå att man är beväpnad. Men om man rör sig fritt så tyder det ju på att man borde känna sig ganska säker?
Citera
2021-10-26, 00:13
Medlem
Internt har poliser döpt de unga skyttarna i Stockholms gängkrig till ”sicarios” – unga män som söker kontrakt med uppdrag att mörda mot betalning.

Efter att Nils ”Einár” Grönberg sköts ihjäl pekar mycket på att det handlar om ett nytt misstänkt kontraktsmord.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/einar-mordad-av-sicarios-darfor-ar-de-svara-att-ta/
Citera
2021-10-26, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myggzor
Mjo, saken är väl att einar och iaf dumle har gemensama fiender. SKulle väl ev kunna vara så att man har sagt till dumle att man skonar honom om han hjälper till att ta einar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in