2021-10-24, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Undrar så vad skyttarna gör nu? Flytt utomlands? Följer detta i media? Kanske till och med är här inne och kollar?
Undrar så hur deras tankar går och vad dem gör i detta nu. Hoppas polisen löser detta.
Undra om Yasin och Haval förhörts? Får de ta emot besök i finkan? Isåfall borde ju dem besökarna höras också.

De är väl dränkta i benso just nu.
Citera
2021-10-24, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Du borde vetat det, du hade ju en uppfattning om att bevisningen inte höll. Så då har du väl gått igenom den? Men det spelar ingen roll egentligen, Einar visste exakt vem som gjorde vad, för han var där. Men du formulerar dig som att du på allvar tror att han behöver gå igenom förundersökningen för att veta vilka han ska lägga skulden på.

Ja, i det man kan höra från rättegången, så har han ju en berättelse om det som KAN stämma. Säger inte att den gör eller inte gör det, men tycker inte de bevisade att han var skyldig. Det kan ha gått till på det sättet.

Nu hade inte jag nån vetskap om klocka o kedje i videon. Enbart 1 ljudfil, inte ens alla förhör. Så det va lite premature o dömma i fallet ja iofs :P
Citera
2021-10-24, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P11235
Ja, i det man kan höra från rättegången, så har han ju en berättelse om det som KAN stämma. Säger inte att den gör eller inte gör det, men tycker inte de bevisade att han var skyldig. Det kan ha gått till på det sättet.

Nu hade inte jag nån vetskap om klocka o kedje i videon. Enbart 1 ljudfil, inte ens alla förhör. Så det va lite premature o dömma i fallet ja iofs :P

Hovrätten kommer ändra hans dom.
Citera
2021-10-24, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Flera rappare har blivit mördade i Sverige. Varför uppmärksammas Einar så mycket mer? Är det för att han råkar vara etnisk svensk?
Nämn en.
Citera
2021-10-24, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Vet du när hovrättens dom kommer?
Citera
2021-10-24, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Jo, så han får ännu mer, möjligtvis. Domstolarna tror att Encro är guds gåva till mänskligheten. Lägg sedan till att trycket på politiker och domstolar är oerhört högt just, hela samhället ropar efter högre straff och hårdare tag. Sen får ju fallet ytterligare en dimension nu när Einar är död.
Citera
2021-10-24, 02:13
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Flera rappare har blivit mördade i Sverige. Varför uppmärksammas Einar så mycket mer? Är det för att han råkar vara etnisk svensk?

Vilka rappare syftar du på som blivit mördade utöver trådens huvudperson? Om andra våldsglorifierande kändisar blivit poppade eller pow:ad som ni dårar gillar så blir jag glad. Vem mer har blivit poppad eller powad?
Senast redigerad av Blundetto 2021-10-24 kl. 02:33.
Citera
2021-10-24, 02:26
Medlem
IamSosas avatar
Jag har försökt läsa så aktivt som möjligt i denna tråden egentligen sedan den skapades, men är inte 100% säker på att någon tagit upp detta, och att jag bara missat det isåfall.

Jag tänkte på en grej. E's flickvän (vill inte gå in på namn eller så, hon har ju egentligen ingenting med detta att göra) la upp samma kväll, torsdag-kväll en hel del på hennes instagram story om hur hon befann sig i Amsterdam. Dessutom postade hon ett inlägg på instagram samma kväll som hon även plats-taggade Bar Rogue Amsterdam.

Jag läste på någon nyhetssajt, misstänker Aftonbladet att eftersom att hotbilden mot E var så uttalad så spenderade han många veckor utomlands - bland annat Amsterdam, så det verkar som att de tidigare varit där tillsammans. Hon har även lagt ut bilder / videos från många resor ihop med sin pojkvän E.

Så då har jag spekulerat i att han kanske ville att hon skulle åka dit först, för hennes säkerhet? Och att han bara skulle fixa något i Stockholm sen komma dit själv, och att mordet därför var ''tvunget'' att ske så abrupt och plötsligt? Detta är BARA spekuleringar från mitt håll... Men har inte riktigt kunnat släppa det.
Citera
2021-10-24, 02:28
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P11235
Sjukt att de kunde döma haval för kidnappningen med de bevisen om man lyssnar på rättegången. De har ju inte bevisat att han är skyldig :S Verkar ju inte va nån super bra människa i övrigt om man tittar på den där lappen han skickat men inte fan ska dom döma honom, han måste ju gå fri. Har Einar trott att Haval är skyldig pga det där? Känns som lite svag bevisning mot honom. Mycket med Haval grejen lär ju bara vara rena spekulationer i övrigt också. Skaplig psykos skulle krävas för att einar skulle döda hans bror pga det. så hela skiten med haval är ju lite långsökt. Men med psykos + oskyldigt dömd sitter inne, o blir av med brorn vem vet vad som e sant? :S

Hur är det sjukt? Haval säger bokstavligt talat i rättegången att det var pga Haval som dom kunde "ta Einar" eftersom han fick Einar att komma dit. Det han menar som gör honom oskyldig är att han inte visste varför dom ville ha Einar eller vad som skulle hända och därför fanns det inget uppsåt. Uppenbar lögn för övrigt vilket man även hör i rättegången så det är inte alls konstigt att han blev dömd. Hovrätten kommer säkert skärpa straffet dessutom.
Citera
2021-10-24, 02:29
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
Einars mamma vittnade om händelsen antagligen med information som Einar hade berättat för henne så det är fel. Kan du berätta var Yasin och Haval har golat? Från vad jag sett har det varit ingen kommentar hela vägen för dem.

Yasin låter som en påpissad hund under hela förhöret och golar ner allihopa. Haval är en "goare" och en horunge i allmänhet.
Citera
2021-10-24, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekenful
Nämn en.
Rozh
Citera
2021-10-24, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
Jag har försökt läsa så aktivt som möjligt i denna tråden egentligen sedan den skapades, men är inte 100% säker på att någon tagit upp detta, och att jag bara missat det isåfall.

Jag tänkte på en grej. E's flickvän (vill inte gå in på namn eller så, hon har ju egentligen ingenting med detta att göra) la upp samma kväll, torsdag-kväll en hel del på hennes instagram story om hur hon befann sig i Amsterdam. Dessutom postade hon ett inlägg på instagram samma kväll som hon även plats-taggade Bar Rogue Amsterdam.

Jag läste på någon nyhetssajt, misstänker Aftonbladet att eftersom att hotbilden mot E var så uttalad så spenderade han många veckor utomlands - bland annat Amsterdam, så det verkar som att de tidigare varit där tillsammans. Hon har även lagt ut bilder / videos från många resor ihop med sin pojkvän E.

Så då har jag spekulerat i att han kanske ville att hon skulle åka dit först, för hennes säkerhet? Och att han bara skulle fixa något i Stockholm sen komma dit själv, och att mordet därför var ''tvunget'' att ske så abrupt och plötsligt? Detta är BARA spekuleringar från mitt håll... Men har inte riktigt kunnat släppa det.

Hon var där med sin väninna på en weekend resa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in