Citat:
Ursprungligen postat av
Panzeradler
Hade lyckats missa den här stjärnans musik tills nu. Men kan, efter att ha plågat mig igenom katt-låten med pisse-Nisse, konstatera att det musikaliska geniet inte talade till mig.
En svensk tonåring med ett uttal som om han precis har kommit med bananbåten och fått en snabbkurs i svenska av valfri förortshuding. Till råga på allt viftande med pistoler, omgärdad av taniga negrer, diverse andra hudingar och annat tölpigt. Vilken ursäkt till människosläktet ...
Ironiskt nog fimpad, precis som du säger, av sina idoler med rötter i hederskultur och klanmentalitet.
Jag kan inte ens bemöda mig med att se det som tragiskt utan jag kan skadeglatt konstatera att hans attityd och hans abrupta avslut, ger positiva ringar på vattnet så att fler och fler börjar inse vad hudingar är för skrot och korn. Jag antar att hans mamma är stolt!
Slutet gott allting gott.
Jag håller på sätt och vis med dig. Jag sörjer inte heller denne Einar, utan tycker i ganska stor utsträckning att han får skylla sig själv. Han valde gangstermiljön och fick ta konsekvenserna. Möjligen kan jag känna en viss medkänsla p.g.a. hans unga ålder.
Det verkligt tragiska är att vi har ett samhälle där hundratusentals ungdomar lyssnar på artister som Einar, Yasin och liknande, att en stor del av dessa ungdomar troligen ser de gängkriminella rapparna som idoler och förebilder, och att det bland dessa ungdomar troligen finns åtskilliga som (precis som Einar) försöker efterlikna det kriminella blatteslöddret.