Citat:
Ursprungligen postat av
skanskman
Av nyfikenhet tittade jag idag på ett par musikvideor på Youtube med denne Einar. (Eftersom jag är vuxen, etniskt svensk och normalbegåvad har jag aldrig tidigare känt något intresse av att höra honom.)
Herregud, vilken sorglig figur! En svensk tonårsgrabb, av allt att döma från medelklassbakgrund (mamman är tydligen en hyfsat etablerad skådespelerska, läste jag), som gör allt han kan för att framstå som kriminell babbe från "orten". Dumma ungdomar som hjärntvättats att gilla denna destruktiva, importerade våldskultur konsumerar hans musik, med följd att han kan tjäna en del pengar på smörjan.
Och nu är han ihjälskjuten, sannolikt av just den typ av kriminella babbar vars primitiva ghettokultur han vil⅘le vara en del av. Stackars korkade grabbjävel...
Hade lyckats missa den här stjärnans musik tills nu. Men kan, efter att ha plågat mig igenom katt-låten med pisse-Nisse, konstatera att det musikaliska geniet inte talade till mig.
En svensk tonåring med ett uttal som om han precis har kommit med bananbåten och fått en snabbkurs i svenska av valfri förortshuding. Till råga på allt viftande med pistoler, omgärdad av taniga negrer, diverse andra hudingar och annat tölpigt. Vilken ursäkt till människosläktet ...
Ironiskt nog fimpad, precis som du säger, av sina idoler med rötter i hederskultur och klanmentalitet.
Jag kan inte ens bemöda mig med att se det som tragiskt utan jag kan skadeglatt konstatera att hans attityd och hans abrupta avslut, ger positiva ringar på vattnet så att fler och fler börjar inse vad hudingar är för skrot och korn. Jag antar att hans mamma är stolt!
Slutet gott allting gott.