2021-10-22, 19:27
Medlem
Såg precis den här filmen med moderattwinken.
länk
Vilken superpajas. Allting ska överdrivas. Kriminalitet är terrorism. Vi behöver en polisstat med anonyma vittnen för att jaga ut kriminaliteten istället för att bara ta bort alla babbar. När han blir frågad om gangsterrappen och dess konsekvenser säger han bara att man måste tänka på att den döda gangstern var en rappare så han vill inte ta avstånd en centimeter

Budskap: Sverige ska bli ett skitkasst land och jag älskar kriminella
Citera
2021-10-22, 19:28
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Om föräldrarna är utlänningar går väl detta alldeles utmärkt. Man blir inte automatiskt medborgare bara för man är född i Sverige.
Där är USA mycket bättre. Vet någon om Nisse ens var född i Sverige?
Citera
2021-10-22, 19:30
Medlem
Av nyfikenhet tittade jag idag på ett par musikvideor på Youtube med denne Einar. (Eftersom jag är vuxen, etniskt svensk och normalbegåvad har jag aldrig tidigare känt något intresse av att höra honom.)

Herregud, vilken sorglig figur! En svensk tonårsgrabb, av allt att döma från medelklassbakgrund (mamman är tydligen en hyfsat etablerad skådespelerska, läste jag), som gör allt han kan för att framstå som kriminell babbe från "orten". Dumma ungdomar som hjärntvättats att gilla denna destruktiva, importerade våldskultur konsumerar hans musik, med följd att han kan tjäna en del pengar på smörjan.

Och nu är han ihjälskjuten, sannolikt av just den typ av kriminella babbar vars primitiva ghettokultur han ville vara en del av. Stackars korkade grabbjävel...
Citera
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Några frågor, tacksam för svar. Så jävla jobbig tråd där alla låtsas vara extremt insatta och därför aldrig behöver svara på frågor.
Jag är totalt okunnig rörande alla värdelösa neger-rappare från Somalia. Har väl på sin höjd hört namnen Jaffar och Yasin (är det samma person) samt hört nån kass låt av den där glosögda fan som fick pris av P3?
Vem tror ni är anstiftare till mordet på Einar (att det är nån avundsjuk svarting som rappar sämre än Einar tar jag för givet).
Tidigare i tråden idag var det nåt snack om nåns döda brorsa som Einar sjöng om att ha klippt. Jättetaskigt gjort av Einar tyckte några. Min fråga: Vilka är dessa bröder, både den döde och den som lever. Och hur lyder den där textraden som somalierna blev superkränkta av?
Det var sista svenska rapparen som rök. Innan dess så blev han förnedrad, men Einar fortsatte i alla fall. Han verkar inte ha haft speciellt bra omdöme. Om han var en bra rappare eller inte, nja det kan man diskutera. Nu är han död så nu ska han bli nationalidol.
Egentligen så var det väl 'blackfishing': en trend Som 19-åroga modellen Emma Hallberg, vit svensk kvinna startade när hon låtsades vara svart. Einar gick längre än så, såklart, men man kan väl hävda att han ägnade sig åt en extrem form av blackfishing?
Senast redigerad av becko 2021-10-22 kl. 19:35.
Citera
Medlem
Utländska medier skriver om händelsen.
Många läsare på Daily Mail är ledsna.

Einar var känd utomlands.
Citera
2021-10-22, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ännu ett mord som Polisen inte klarar av att lösa.
Av 9 mord i Tensta/Rinkeby i år är endast ett mord löst.
Sossarna har verkligen förstört Sverige.
Har polisen ens haft tid göra husrannsakan hos misstänkte i Vårby-nätverket?
Hur många är de, 5000?

Farbror blå har inte löst dessa och majoriteten av orten mord eftersom ingen jävel snackar. Det är knipa käften till varje pris som gäller. Jag bor själv i ett så kallat "utanförskapsområde" som det nu mer ska tituleras, av någon anledning.

Så fort något händer här så säger ingen något. Trots att majoriteten av grannskapet vet vem som gjort vad, hur och när. Polisen vet ofta vem som varit inblandad i vad, men utan vittnen och brist på teknisk bevisning blir det svårt att göra något åt saken.
Det är inte vad du vet, utan om vad du kan bevisa.

Folk gnäller en jävla massa, hur vore det om dom istället berättade det dom visste?
Det gör dom aldrig, det är tryggt och säkert att sitta och gnälla istället.

Varför landet ser ut som det gör. Visst polisen skiter säkert i en del mord också, det ska väl inte stickas under stolen med. I dagens PK Sverige målas kriminella upp som några Robin Hood kandidater som skall höjas till skyarna av gull media.

PK Media är så lagligt efterblivna att dom inte ens begriper sig på en sådan simpel sak som att kriminella inte är några hjältar och aldrig ska ses som några. Så länge detta tillåts fortgå ohindrat kommer det gå utför för Sverige.
Citera
2021-10-22, 19:31
Medlem
strogarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robery
Vad är det för idioti? DU själv väljer du i vilket umgänge du vill vistas i. En rationell (normal) människa umgås inte i kriminella kretsar.

Befinner du sig i kriminella miljöer, kommer kriminella handlingar att ske, kom igen är du allvarlig?

Om du befinner dig i kriminella miljöer så kommer kriminella handlingar att ske, det stämmer. Dock så att sitta och säga att det är "rätt åt honom" är bara ren idioti. Att bara "kunna välja" är inte så lätt som det låter. Folk resonerar kring fri vilja på ett så obildat sätt.
Citera
2021-10-22, 19:32
Medlem
Brottsplats_stockholm la upp en video på insta där två svartklädda män poserar med en ”tabbe” och med texten smoked, ena mannen är choklad och den andra heltäckt så syns ej. Troligen somalier troligen runt 20 år. Verkar vara ett genombrott i utredningen då någon måste veta vilka dessa är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetintengtomngn
Tror 100% att dumle har goat honom, sålt Einar! Dumle är riktig smutsig våldtäktsman som sålde ut även Rozh.
Vem tror du han sålde honom till? Vad tror du om Adels lojalitet?
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absm
Haval's bror Dara blev ihjälskjuten.

Jo det står 60 gånger i tråden. Men vilka är Haval och Dara? därav min fråga.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Det var sista svenska rapparen som rök. Innan dess så blev han förnedrad, men Einar fortsatte i alla fall. Han verkar inte ha haft speciellt bra omdöme. Om han var en bra rappare eller inte, nja det kan man diskutera. Nu är han död så nu ska han bli nationalidol.

Låt oss hoppas att han snarare sorteras in under varnande exempel än nationalidol, men tyvärr lär det väl bli det senare.
Citera
2021-10-22, 19:33
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Oj vad hans NAIVA föräldrar fått betala det högsta priset nu för att dom golade. Ojoj, nu kan dom ångra sig, när det är försent. Vilka puckon.

Tyvärr är det nog så ja. Läste en intervju där det framgick att modern genast polisanmälde när den här tonåringen själv vägrade efter kidnappningen/rånet.
Men han kan förstås ha ytterligare konflikter som vi ej känner till.

I TV4 spelades det upp ett klipp när han som 12-åring satt bland somaliska bosättare på svensk mark och hade klätt ut sig och lekte "rappare".
Redan där borde föräldrarna reagerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in