2021-10-22, 15:18
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraforatt12
Vittnes intervju med www.ekuriren.se

"Stefan och Kim delar sin tid mellan bostaden i Hammarby sjöstad och sitt fritidshus i Eskilstunaområdet. Veckorna tillbringas i Stockholm och helgerna i fritidshuset. Vid halvtiotiden på torsdagskvällen gick Kim ut med parets hund från lägenheten i Hammarby sjöstad.

– Vi brukar alltid ta kvällspromenaden tillsammans, men den här gången hade jag ont i ryggen så jag bad min sambo att gå ut själv, säger Stefan.

En kvart senare hörde Stefan fem smällar som han först tror är från någon granne som slår med en hammare mot balkongräcket. Han gick ut på balkongen men gick in igen när han inte såg något anmärkningsvärt. Efter en halvtimme började Stefan reagera på att sambons promenad med hunden tog lite väl lång tid.

– När jag gick ut på balkongen igen såg jag ett blått sken, då insåg jag att något allvarligt hade hänt.

Kim hade glömt mobilen men Stefan tänkte att någon borde höra av sig om någonting hade hänt hans sambo. En kvart senare såg han att han har ett missat samtal på sin mobil.

– Jag ringer tillbaka och då svarar polisen och berättar att det har skett en skjutning, då fick jag hjärtat i halsgropen, säger Stefan.

Polisen förklarade snabbt att Stefans sambo inte var inblandad i skjutningen utan ett vittne till händelsen. Stefan sprang i bara kalsonger och t-shirt ut i höstkvällen och beskriver det han möts av i Hammarby sjöstad som en surrealistisk upplevelse.

– Det är poliser, ambulanser och sjukvårdare överallt, och journalister som drog i en och undrade vad som hade hänt.

Stefan nådde till slut fram till sin sambo som satt i en polisbil med hunden. Kim berättade då vad som hade hänt.

– Kim hade stått med hunden vid ett träd och hört skotten. När de sedan gick mot skotten så möter de fem personer i luvtröjor som gick därifrån, säger Stefan.

Personerna försvann snabbt från platsen och Kim var en av de första som såg den skjutne mannen, som har identifierats som 19-årige artisten Einár. Kim blev hörd av polisen om det som hänt fram till klockan tre på natten och sedan dess har paret inte fått så mycket sömn.

– Det är jätteobehagligt, fruktansvärt och eländigt att det händer. Det här är uttalat Stockholms tryggaste stadsdel och plötsligt kommer de skjutningar man annars bara har läst om in på bara skinnet.

Stefan och Kim heter egentligen någonting annat och Kim har valt att inte uttala sig."

Kan inte varit en rolig syn. Einar var nog stendöd när "Kim" kom till platsen någon minut efter skotten.
Citera
2021-10-22, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fem personer. Intressant. Hittills har det ju sagts att polisen söker efter två män.

Fem personer låter ganska många även för att vara gängkriminella. Det är alltid lättare att avrätta någon om man är ensam eller möjligen två stycken.

Finns dock fall där man har vittnat om flera gärningsmän alltså fler än två, men eftersom polisen så sällan tar fast förövarna så är det svårt få bekräftat.
Citera
2021-10-22, 15:20
Medlem
Vad är den exakt addressen i Hammarby sjöstad?
Citera
2021-10-22, 15:20
Medlem
R.Bloodworths avatar
Det är skillnad på gangsterrap och gangsterrap. Gangstertexter/musikvideos säljer och lockar tittare. Därför många överdriver eller ger bilden av att vara en tuffing. Problemet uppstår när artisten går över från gangsterrap till att leva/beblanda sig med 'riktiga' gangsters, vilket Einar gjorde. Framgångsrika människor kommer alltid att locka till sig hatare, kriminell eller inte, men Einar valde att beblanda sig med de värsta rötäggen tänkbart. Med framgång kommer inte bara hatarna, men även iglarna som försöker suga åt sig så mycket som möjligt. Tuff sits och svårt att ta kloka val när du är såpass ung och framgångsrik.
Citera
2021-10-22, 15:21
Medlem
SvenskaAkademiens avatar
Vad håller media på med? Dom hänger ut vittnen. Helt otroligt att de inte förstår allvaret och utnyttjar boende i området som vill ha sin "5 minutes of fame".
Citera
2021-10-22, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Dom som avrättades i porten bemötte en person med ryggen vänd mot dom ståendes direkt utanför porten..

Var först när dom öppnade porten i ovetskap som denna vände sig om och påbörjade "arbetet"..

Men ja det är samma gärningsmän, samma tillvägagångssätt, samma skottavla på offret var skotten tagit.

Einar hade inte vad som krävdes för den miljön så han vart tagen på sängen blev till och med chockad när första skottet gick in i kroppen men gav upp kort därefter när förstått att det var över.

Sköts inte dom från insidan? Ena killen låg väl i riktningen utåt mot porten och den andra föll väl över sin voi på utsidan (dock i riktningen in mot trapphuset)
Citera
2021-10-22, 15:22
Bannlyst
Hade han snackat skit om min döda bror, hade jag inte möjt mig här. Hade rövknullat hans mamma också och andra personer i hans närhet. Han var en gris, levde som en, såg ut som en, och dog som en.

Dom enda "artisterna" som sänder kondoleanser är latin bögar som STOR och dani m och andra grisar.

En whigger till blattefierad gris mindre.
Citera
2021-10-22, 15:23
Medlem
Har hittat en video som togs igår kväll när 2 shunos går runt i hammarby sjöstad med en glock, det intressanta är att dem lyssnar på Einars låt medans dem filmade sig själva.
Jag tror att det är 100% dem som klippte Einar
Citera
2021-10-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 654a1sd1323
Valsta Märsta Barnen Är Små Bebeks Tror Du Själv De Har Nån Tyngd? Nej. Det Är Äldre Som Har Gamla Kopplingar Till Nils Fiender.

De Äldre Valsta Märsta Har Vunnit Mot Polishus Kommunhus Tingsrätt Hovrätt De Är Mäktigaste Och Är Kapabla Vilka Kontrakt Som Helst.

Men.

Jag Undrar Vilka Slags Ombytes Kläder De Kan Bytt Till?

Från Nattsvart Till Kanske Ljusblå Jeans Rosa Hoodie Och Orange Mössa?

Tror Ni Polisen Kollar Igenom Alla Tull Loggar För Hyrbilar Reggade Vällingby Märsta Hållet?

Det Är Nog Bara Angiveri Som Kan Leda Rätt Av En Missnöjd Inblandad Ej Genom God Polisarbete.

Varför skriver du med stor bokstav i början på alla ord?
Citera
2021-10-22, 15:24
Citat:
Ursprungligen postat av REEEEEE
Har hittat en video som togs igår kväll när 2 shunos går runt i hammarby sjöstad med en glock, det intressanta är att dem lyssnar på Einars låt medans dem filmade sig själva.

Länka
Citera
2021-10-22, 15:25
Medlem
Mindbusinesss avatar
Advokaten: Einár tänkte inte vittna i rättegången
Einár tänkte inte komma till rättegången. ”Han ville inte medverka i hovrättsförhandlingarna, precis som han inte ville medverka i tingsrätten”, säger målsägarbiträdet Rodney Humphreys.
https://sverigesradio.se/artikel/adv...-i-rattegangen
Citera
2021-10-22, 15:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REEEEEE

Länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in