Citat:
Ursprungligen postat av
blomplantfan
Beror på hur man räknar. Hela Marvel-grejen är typ två dussin jag inte missminner mig. Såg igenom alla nyligen. Var en plåga. Sedan ska de helst ses i ordning, krävs dock inte. Historien går in i varandra i filmerna så om man vill veta vad som pågår så ska man helst se alla i ordning.
Dock inte värt plågan.
Sedan finns det avengers filmerna, de är bara några stycken. Fyra kan nog stämma.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Marvel_Cinematic_Universe_films
Det är just därför jag frågar. Jag måste se dom i ordning, så är det bara.
Vad menar du med att det inte är värt plågan? Är det jobbigt att sortera upp för dig? eller menar du att att det inte är värt att se dom i ordning för att filmerna ändå inte är bra ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
idontknowmyself
Jag tycker att man ska se filmerna i rätt ordning. Det är en grej i sig om man nu verkligen gillar filmerna och genom att se alla så får man lära känna varje karaktär också och förstår handlingen bättre.
Nu är det inte världens grej. Många vill ju bara se action och då kan man mycket väl plocka filmerna i vilken ordning som helst, man missar dock storyns detaljer.
Jag ser allting i rätt ordning annars är det ju absolut ingen idé. Blir ju sjukt konstigt annars.
Men jag trodde typ att Iron Man var sine film serie och Avengers sin egen, så ni menar alltså att så ej är fallet här, och att man måste se film ett precis från början, för det är ju några filmer mellan tex Iron man och avengers.
Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Om du menar endast Avengers filmer där hela gänget är samlade så är det 4st. (Avengers, Age of Ultron, Infinity War och Endgame)
Om du menar hela Marvel Cinematic Universe som började med Iron Man så är det just nu 25st filmer om du räknar Shang-Chi som senaste. Dock kommer ju Eternals om 2 veckor, vilket är nr26.
Här har du listan:
https://en.wikipedia.org/wiki/Outline_of_the_Marvel_Cinematic_Universe#Feature_f ilms
Jo, det är fyra, men det verkar som om vissa säger att man måste se allt från exakta början, jag täntke att om jag vill föstå mig på iron man så ser jag dom från ettan till trean. Eller måste jag se dom andra marvel filmerna som är mellan dessa nummer för att fatta filmerna bättre och få ett bättre perspektiv? av vad jag vet har marvel gjort tre nya spiderman filmer.
Men Columbia pictures har ju också gjort 3 stycken, som inte har med marvel sudios att göra.