2006-06-08, 21:36
Medlem
rockbells avatar
Köpt en svart gitarr.

Skulle gärna vilja spraya in mina initialer lite snyggt på den. Var går man i Göteborg för att få sånt gjort snyggt?
Citera
2006-06-08, 23:34
Medlem
Kicker.s avatar
Om du är skillad skulle du kunan göra det själv. Bara photoshoppa lite sen skriva ut en mall, spraya på/ måla på.

Om du vill ha airbrush så kan jag inte svara. Vet bara i Sthlm
Citera
2006-06-08, 23:59
Medlem
storytellers avatar
Bor inte i Göteborg, så jag kan inte rekommendera något ställe åt dig.
Skulle dock inte rekommendera dig att göra det själv. Sprayfärg är kladdigt och jobbigt att hantera, och det ser lätt väldigt fult ut om man inte är kunnig.
Och du får inte bort det om du ångrar dig.
Citera
2006-06-09, 00:45
Medlem
Kräkchocks avatar
han ser ut som Bruce Willys farfar

Om du skule ändra dej å ist vill ha en varg i siluett som står på en kulle å ylar, eller en planet, eller något annat runt så kan du ju slänga fram guran till han som häckat på dottninggatan i typ 10 år med två väskor grytlock och 300 flaskor sprayfärg. 80 spänn.
Citera
2006-06-09, 06:20
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockbell
Köpt en svart gitarr.

Skulle gärna vilja spraya in mina initialer lite snyggt på den. Var går man i Göteborg för att få sånt gjort snyggt?

Borde inte folk som är duktiga på att motivlacka bilar kunna hjälpa dig? Slå en signal till någon billackeringsfirma för att försöka få någon kontakt?
Citera
2006-06-09, 08:33
Medlem
rockbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Borde inte folk som är duktiga på att motivlacka bilar kunna hjälpa dig? Slå en signal till någon billackeringsfirma för att försöka få någon kontakt?

Det var ingen dum idé ^^
Citera
2006-06-09, 13:49
Medlem
skitsillens avatar
Jag kan tyvärr inte rekommendera någon speciell lackerare. Däremot bör du anlita någon som har erfarenhet av lackering av musikinstrument. I synnerhet om det är fråga om en ackustisk gitarr.

Felaktigt utförd lackering kan förstöra klangen i gitarren fullständigt.
Citera
2006-06-09, 17:43
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitsillen
Jag kan tyvärr inte rekommendera någon speciell lackerare. Däremot bör du anlita någon som har erfarenhet av lackering av musikinstrument. I synnerhet om det är fråga om en ackustisk gitarr.

Felaktigt utförd lackering kan förstöra klangen i gitarren fullständigt.

Om det är fråga om hel omlackning av en ackustisk gitarr så kan jag förstå att man bör gå till en sakkunnig person, dvs map instrument. Men och vi pratar om en mindre målning på, som jag gissar i alla fall, en elgitarr så borde väl inte klangen påverkas?

En välsorterad gitarrhandlare borde väl också kunna tipsa om ställen där de, eller deras kunder, lämnar in sina guror?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in