2021-10-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klarhimmel
Honom kan man inte kallas som Vän...hur kan en person göra så mot sina vänner?
Nej det verkar inte så...
Jag tänkte först som HaraldIsBack skrev att han helt enkelt tyckte jag inte var något att umgås med längre och att han var i en ny fas i livet men sen när jag fick höra av andra som behandlas likadant så kom bara ny frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Xleon
Har 2 st gamla vänner som har gjort liknande. Tiden går och när en gammal vän gifter sig och/eller får barn och man inte är bjuden på någon tillställning eller får veta något så börjar man fundera på om man gjort något olämpligt men jag våldgästade (jag är en oerhört trevlig våldgästare) dessa personer och fick en insikt i deras vardag och kunde konstatera i båda fallen att dom hålls väldigt hårt av deras härskare (partner) Dom får inte längre göra som dom vill, tid ska spenderas hemma i soffan medans kärringen surar eller så ska det spenderas tid på att måla om svärfars sommarstuga.
Jag hälsade artigt och var genuint glad över att en gammal vän skaffat barn och över att träffa deras partner men möttes av en blick som om jag vore en 2 meter hög råtta som inkräktade och min gamla väns ögon såg ut som någon som får sin första permission på flera år.
Även om mitt besök uppskattades av min vän och deras barn så förstod jag att det blir inget kul för han när jag väl lämnat så hälsar inte på där mer för hans skull. Deras val av partner lägger jag mig inte i, har själv valt mindre bra så vem är jag att dömma.
Precis!!! Känner verkligen igen mig i tankarna! Tack för att du delar med dig, det är väldigt lättande att läsa din berättelse Känns tråkigt att behöva vandra vidare dock.
Citera
2021-10-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillePuffis
Det är jobbigt när det rör sig om barndomsvänner. Vi har känt varandra sedan högstadiet och gått igenom vått och tort. Klart att jag vill ge rum för att han har ju nu sin tjej och sitt barn men förstår verkligen inte varför jag och ett par andra inte får vara en liten del av det?

Vi har känt varandra sedan högstadiet som jag skrev till Custom_made.
Det är hans andra tjej vad jag vet... han har haft det lite kämpigt med att hitta någon och det är också därför som jag blev så glad för hans skull.

Efter barnet brukar det vara han som sätter tiden för när vi ska ses vilket jag kan förstå... så jag håller dörren öppen.

Tackar för orden, jag tänkte att jag kunde bjuda på något i alla fall då jag inte visste hur/när bröllopet skedde... Känns jobbigt att gå vidare med en barndomsvän men det känns som sagt att man är bara en partypolare.

Ok, jag förstår!
Nä usch, jag tycker verkligen inte han verkar vara en riktig vän!! Jag har också haft en vän som bara ville ha mitt sällskap för att gå ut och festa och det var kul ett tag men när hon skaffade pojkvän så passade jag inte längre. Dessutom var det bara ytlig vänskap, när jag ville prata om djupa saker så var jag bara tråkig och skulle dricka mer för att komma i stämning. Nä usch, sån "vänskap" är inget att ha!
Citera
2021-10-19, 23:48
Medlem
Varför frågar du inte honom varför han inte berättat för dig om alla dessa väsentliga grejer under alla år? Extremt märkligt av honom men varför frågar du inte? Vad gör ni egentligen när ni umgås, pratar om vädret eller?
Citera
2021-10-20, 05:40
Bannlyst
Citat:
Jag är ju inte den enda som behandlas såhär och vi umgås ju?
Jo det är du och nej du umgås med han inte tvärtom.
Citera
2021-10-20, 10:20
Medlem
Majsmans avatar
Citat:
Jag har partner men inga barn, de andra är blandat. Hurså?
När man får barn så blir det ofta stunder där man bjuder hem andra med barn så att de kan leka och vi vuxna kan prata om vilka smarta ord de kan och färgerna på avföringen beroende på barnmaten osv. Detta är ganska utmattande som ung förälder!

Så, när man väl vill ut och få lite frisk luft och koppla av så gör man gärna det med personer som man vet att de inte behöver passa barn och är en person som man kan koppla av / ha kul med (dvs du).

Tänk typ Forrest-Gump box of chocolates!
Citera
2021-10-20, 10:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Tackar för orden, jag tänkte att jag kunde bjuda på något i alla fall då jag inte visste hur/när bröllopet skedde... Känns jobbigt att gå vidare med en barndomsvän men det känns som sagt att man är bara en partypolare.
De kanske aldrig gifte sig i kyrkan?
De kanske aldrig gifte sig alls?

Under covidtider får bara vittnen o föräldrar vara med vid borgerlig vigsel

Det verkar ju vara något fel på hans brud, tyvärr. Han kommer förmodligen bli asocial vad det lider. Gå vidare med ditt och de andra vännerna. :/
Citera
2021-10-20, 10:57
Avslutad
Vad är det som får dig att tro att du inte är rumsren?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in