Citat:
Nej det verkar inte så...
Jag tänkte först som HaraldIsBack skrev att han helt enkelt tyckte jag inte var något att umgås med längre och att han var i en ny fas i livet men sen när jag fick höra av andra som behandlas likadant så kom bara ny frågor.
Citat:
Precis!!! Känner verkligen igen mig i tankarna! Tack för att du delar med dig, det är väldigt lättande att läsa din berättelseHar 2 st gamla vänner som har gjort liknande. Tiden går och när en gammal vän gifter sig och/eller får barn och man inte är bjuden på någon tillställning eller får veta något så börjar man fundera på om man gjort något olämpligt men jag våldgästade (jag är en oerhört trevlig våldgästare) dessa personer och fick en insikt i deras vardag och kunde konstatera i båda fallen att dom hålls väldigt hårt av deras härskare (partner) Dom får inte längre göra som dom vill, tid ska spenderas hemma i soffan medans kärringen surar eller så ska det spenderas tid på att måla om svärfars sommarstuga.
Jag hälsade artigt och var genuint glad över att en gammal vän skaffat barn och över att träffa deras partner men möttes av en blick som om jag vore en 2 meter hög råtta som inkräktade och min gamla väns ögon såg ut som någon som får sin första permission på flera år.
Även om mitt besök uppskattades av min vän och deras barn så förstod jag att det blir inget kul för han när jag väl lämnat så hälsar inte på där mer för hans skull. Deras val av partner lägger jag mig inte i, har själv valt mindre bra så vem är jag att dömma.
Jag hälsade artigt och var genuint glad över att en gammal vän skaffat barn och över att träffa deras partner men möttes av en blick som om jag vore en 2 meter hög råtta som inkräktade och min gamla väns ögon såg ut som någon som får sin första permission på flera år.
Även om mitt besök uppskattades av min vän och deras barn så förstod jag att det blir inget kul för han när jag väl lämnat så hälsar inte på där mer för hans skull. Deras val av partner lägger jag mig inte i, har själv valt mindre bra så vem är jag att dömma.
Känns tråkigt att behöva vandra vidare dock.