2021-10-19, 18:39
Medlem
Jag har en vän som jag känt sedan länge men som jag märker att han exkluderar mig.

För runt sex år sedan fick jag veta att han började dejta en tjej, jag gratulerade honom och ställde lite allmänna frågor och han var glad och visade bilder. När jag frågade hur länge de varit tillsammans fick jag svaret ”för typ två år sedan”. Tänkte väl att han själv ville se om det höll innan han sa det till oss andra vänner...

En tid senare under en krogrunda frågade jag om hur det var med tjejen och fick svaret: ”Ja vi gifte oss i somras”. Jag gratulerade honom, tog notan för maten och drinks-on-me den kvällen. Vi pratade minnen och snackade om bra och dåliga förhållanden genom åren. Det kändes allmänt bra och jag var verkligen glad att han lyckades få tag på någon.

Dagen efter började jag tänka efter…Varför fick jag veta detta först nu? Vilka var ens bjudna till bröllopet? Men jag rationaliserade det med att de kanske bara ville ha familjernas anhöriga, sen kändes det lite påträngande att tänka i dessa banor.

Arbete, utbildning och flytt gjorde att vi träffades mindre med tiden men vi hade fortfarande gemensamma vänner… genom dem och en Facebook uppdatering fick jag nu reda på att de fått ett barn… vi har samtidigt varit i kontakt med varandra utan att han sagt ett ord om det.

Så jag trodde att han inte såg mig som rumsren eller något men han har flera bilder med oss på sin Facebook och insta, jag är inte heller den enda som har gör så här mot. Jag och ett par andra har inte ens fått träffa hans tjej, vad är grejen?
Citera
2021-10-19, 18:48
Bannlyst
Du är en sån man gärna inte umgås med gissar jag
Citera
2021-10-19, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Du är en sån man gärna inte umgås med gissar jag

Jag är ju inte den enda som behandlas såhär och vi umgås ju?
Citera
2021-10-19, 18:53
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad: allmänt --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2021-10-19, 19:26
Medlem
Majsmans avatar
Har de gemensamma vännerna som får träffa hans familj själva barn?
(Saknar ni andra barn eller partner?)
Citera
2021-10-19, 20:10
Medlem
Custom_mades avatar
Han är mongoloid helt enkelt, hitta bättre vänner och gå vidare.
Citera
2021-10-19, 20:10
Medlem
Tycker du ska sluta umgås med honom, för detta är inte normalt om man är bra vänner!
Hur nära vänner är ni?
Är det du el han som brukar höra av sig?
Har han varit likadan innan med andra flickvänner?
Vad snäll du var som bjöd på notan och jag hoppas att han var tacksam. Tycker inte du ska höra av dig till honom, han får väl höra av sig till dig om han vill ses och så kan du umgås med dina andra vänner istället!
Citera
2021-10-19, 20:28
Medlem
Skit i den "vännen"

Han är en röv, beter sig absolut inte som en vän,
Hadde själv en sån vän i ungdomen, usch
Citera
2021-10-19, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Han är mongoloid helt enkelt, hitta bättre vänner och gå vidare.
Det är jobbigt när det rör sig om barndomsvänner. Vi har känt varandra sedan högstadiet och gått igenom vått och tort. Klart att jag vill ge rum för att han har ju nu sin tjej och sitt barn men förstår verkligen inte varför jag och ett par andra inte får vara en liten del av det?
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Tycker du ska sluta umgås med honom, för detta är inte normalt om man är bra vänner!
Hur nära vänner är ni?
Är det du el han som brukar höra av sig?
Har han varit likadan innan med andra flickvänner?
Vad snäll du var som bjöd på notan och jag hoppas att han var tacksam. Tycker inte du ska höra av dig till honom, han får väl höra av sig till dig om han vill ses och så kan du umgås med dina andra vänner istället!

Vi har känt varandra sedan högstadiet som jag skrev till Custom_made.
Det är hans andra tjej vad jag vet... han har haft det lite kämpigt med att hitta någon och det är också därför som jag blev så glad för hans skull.

Efter barnet brukar det vara han som sätter tiden för när vi ska ses vilket jag kan förstå... så jag håller dörren öppen.

Tackar för orden, jag tänkte att jag kunde bjuda på något i alla fall då jag inte visste hur/när bröllopet skedde... Känns jobbigt att gå vidare med en barndomsvän men det känns som sagt att man är bara en partypolare.
Citera
2021-10-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillePuffis
Jag har en vän som jag känt sedan länge men som jag märker att han exkluderar mig.

För runt sex år sedan fick jag veta att han började dejta en tjej, jag gratulerade honom och ställde lite allmänna frågor och han var glad och visade bilder. När jag frågade hur länge de varit tillsammans fick jag svaret ”för typ två år sedan”. Tänkte väl att han själv ville se om det höll innan han sa det till oss andra vänner...

En tid senare under en krogrunda frågade jag om hur det var med tjejen och fick svaret: ”Ja vi gifte oss i somras”. Jag gratulerade honom, tog notan för maten och drinks-on-me den kvällen. Vi pratade minnen och snackade om bra och dåliga förhållanden genom åren. Det kändes allmänt bra och jag var verkligen glad att han lyckades få tag på någon.

Dagen efter började jag tänka efter…Varför fick jag veta detta först nu? Vilka var ens bjudna till bröllopet? Men jag rationaliserade det med att de kanske bara ville ha familjernas anhöriga, sen kändes det lite påträngande att tänka i dessa banor.

Arbete, utbildning och flytt gjorde att vi träffades mindre med tiden men vi hade fortfarande gemensamma vänner… genom dem och en Facebook uppdatering fick jag nu reda på att de fått ett barn… vi har samtidigt varit i kontakt med varandra utan att han sagt ett ord om det.

Så jag trodde att han inte såg mig som rumsren eller något men han har flera bilder med oss på sin Facebook och insta, jag är inte heller den enda som har gör så här mot. Jag och ett par andra har inte ens fått träffa hans tjej, vad är grejen?
Honom kan man inte kallas som Vän...hur kan en person göra så mot sina vänner?
Citera
2021-10-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Skit i den "vännen"

Han är en röv, beter sig absolut inte som en vän,
Hadde själv en sån vän i ungdomen, usch
Det känns så svårt jag tänker att han är mer framåt i livet än mig och jag borde respektera det. Tråkigt att höra att du hade samma problem, har du några tips hur man kan komma över det? Det känns verkligen som att man är i skuggan. Min tjej vill träffa hans men inte ens det?

Citat:
Ursprungligen postat av Majsman
Har de gemensamma vännerna som får träffa hans familj själva barn?
(Saknar ni andra barn eller partner?)
Jag har partner men inga barn, de andra är blandat. Hurså?
Citera
2021-10-19, 21:10
Medlem
Har 2 st gamla vänner som har gjort liknande. Tiden går och när en gammal vän gifter sig och/eller får barn och man inte är bjuden på någon tillställning eller får veta något så börjar man fundera på om man gjort något olämpligt men jag våldgästade (jag är en oerhört trevlig våldgästare) dessa personer och fick en insikt i deras vardag och kunde konstatera i båda fallen att dom hålls väldigt hårt av deras härskare (partner) Dom får inte längre göra som dom vill, tid ska spenderas hemma i soffan medans kärringen surar eller så ska det spenderas tid på att måla om svärfars sommarstuga.
Jag hälsade artigt och var genuint glad över att en gammal vän skaffat barn och över att träffa deras partner men möttes av en blick som om jag vore en 2 meter hög råtta som inkräktade och min gamla väns ögon såg ut som någon som får sin första permission på flera år.
Även om mitt besök uppskattades av min vän och deras barn så förstod jag att det blir inget kul för han när jag väl lämnat så hälsar inte på där mer för hans skull. Deras val av partner lägger jag mig inte i, har själv valt mindre bra så vem är jag att dömma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in