2021-10-19, 16:45
Medlem
svartenQQQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
33 år gammal. Aldrig jobbat och kommer aldrig jobba.

Är med mina barn.

Reser mycket utomlands, varit i dom flesta länder ( ej afrika)

Lär mig nya saker som jag velat, mindfullness, meditation,

Är med vänner.

På sommaren är det mycket på havet och vattenskoter.

Så ja jag tror jag lever ett liv många drömmer om.

Hur då,, du har ju aldrig jobbat,, du är verkligen en manshora eller vad.. Född rik eller,, du missar något med inte att ha jobbat,, sammanhållning, mm mm
Citera
2021-10-19, 16:46
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
grubblar å ältar
Är du religiös och grubblar över gud och religion, eller har du kommit fram till något vettigt och matnyttigt? Fyller du ditt liv med mening, eller vilken är din mening?
Citera
2021-10-19, 16:54
Medlem
pulverhonungs avatar
Kollar på serier/filmer, spelar Playstation, tränar, håller på med krypto.

Går på akassa men jobbar 1-2 dagar i veckan, blir rättså segt att gå hemma hela dagarna ibland och kan lätt bli att man blir isolerad vilket leder till deprimerad men hellre det än att slita på ett dassigt 7-4 varje dag.
Citera
2021-10-19, 17:00
Medlem
Citat:

Är med mina barn.

Är med vänner.

& Hur i helvete får du pengar till resor och vattenskotrar
Citera
2021-10-19, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svartenQQQ
Hur då,, du har ju aldrig jobbat,, du är verkligen en manshora eller vad.. Född rik eller,, du missar något med inte att ha jobbat,, sammanhållning, mm mm

Är utbildad plattsättare så hade inte varit mycket sammanhållning att stirra in i en badrumssvägg helt själv.

Jag har mycket pengar som jag tjänar. Som jag tjänar utan att jobba.
Citera
2021-10-19, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stekarn89
& Hur i helvete får du pengar till resor och vattenskotrar

Skicka PM får du se. Skriver inte här
Citera
2021-10-19, 18:05
Medlem
Cannibalizations avatar
Just nu har jag arbete, men jag har varit hemma under perioder tidigare i livet.

Ett tag när jag var sjukskriven, då gjorde jag inte mycket konstruktivt egentligen.

En annan period när jag var arbetslös (ej sjukskriven längre) så fördrev jag mycket av tiden med att träna och hålla igång kroppen. Det hjälpte mycket under den perioden för att hålla måendet uppe trots omständigheterna.
Citera
2021-10-19, 19:47
Medlem
Cilangs avatar
Citat:

Är med mina barn.

Är med vänner.

För mig som är på andra sidan av spektrat (jag jobbar hela tiden i princip, sju dagar i veckan) låter det här väldigt deprimerande. Jag kan hålla med om att jobba hela livet som på det sätter jag gör inte är hållbart, men inte jobba alls? Har du inget driv? Känner du inte att du går miste om något? Personligen får jag mycket ut av att kräma ut vad jag kan av min karriär. Även om det är utmattande ibland så är jag motiverad och känner mig stolt över vad jag gör. Tror inte jag hade mått speciellt bra av att inte jobba alls.
Citera
2021-10-19, 20:14
Medlem
Tjoflos avatar
När jag under en period i mitt liv inte jobbade, då satt jag och spelade 15 timmar om dagen. Höll på så i tre år tills jag fick nog och ändrade på allt i livet. Längtar ibland tillbaka till den tiden, men det finns inte MMO som Everquest längre.
Citera
2021-10-19, 20:15
Medlem
Custom_mades avatar
Läsa, äta, knarka, spela, knulla. Allt som gör livet värt att leva.

Fyfan för att jobba dygnet runt för att sedan "ta det lugnt" när kroppen fallit isär.

Systemet är korrupt, politiken är korrupt, polisen är korrupt, människorna är korrupta, så ähhh, nån annan kan jobba osv.

Dock går jag en del utbildningar!
Citera
2021-10-19, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
För mig som är på andra sidan av spektrat (jag jobbar hela tiden i princip, sju dagar i veckan) låter det här väldigt deprimerande. Jag kan hålla med om att jobba hela livet som på det sätter jag gör inte är hållbart, men inte jobba alls? Har du inget driv? Känner du inte att du går miste om något? Personligen får jag mycket ut av att kräma ut vad jag kan av min karriär. Även om det är utmattande ibland så är jag motiverad och känner mig stolt över vad jag gör. Tror inte jag hade mått speciellt bra av att inte jobba alls.

Vad man en gör i livet. Jobbar eller går hemma eller lever som jag gör så vill alla må bra och vara lycklig.

Mår man bra att jobba fulltid så är det exakt det man ska göra. Om man lever som mig och är lycklig och mår bra så är det den rätta vägen. Om jag i framtiden hittar något jobb där jag kan hjälpa människor och där jag kan jobba lite som jag vill ( inte för pengarnas skull) då kommer jag göra det ett tag.
Citera
2021-10-19, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Läsa, äta, knarka, spela, knulla. Allt som gör livet värt att leva.

Fyfan för att jobba dygnet runt för att sedan "ta det lugnt" när kroppen fallit isär.

Systemet är korrupt, politiken är korrupt, polisen är korrupt, människorna är korrupta, så ähhh, nån annan kan jobba osv.

Dock går jag en del utbildningar!

Du har helt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in