2004-12-07, 22:21
Medlem
Swordfish
Citera
2004-12-08, 04:10
Medlem
Odrägligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qnugen
Swordfish

Haha, den är skymf mot... allt.
Citera
2004-12-08, 04:47
Medlem
Tron
Citera
2004-12-08, 08:09
Medlem
dIRe_s avatar
Snart kommer ju da vinci-koden ut som film. Har aldrig sett maken till knep och knåp i en bok, kändes bitvis som om man läste pysselsidorna i kalle anka.

http://imdb.com/title/tt0382625/
Citera
2004-12-08, 10:07
Medlem
Liquid_Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odräglig
Jag tror Conspiracy.com och Antitrust är samma film.

Filmen heter Antitrust, av nån underlig anledning ansågs det dock i europa att den borde heta Conspiracy.com istället..

Annars att rekomendera

Linux - The Code
Freedom Takedown (Den 'riktiga' historian om mitnick)
Revolution OS
Citera
2004-12-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odräglig
Skulle vilja ha tips på hackerfilmer, typ Operation Takedown, Pi, Cube1 osv. Tips som jag klarar mig utan är typ Hackers (den med Angelina Jolie). Det behöver verkligen inte vara hollywoodproduktioner. Såg Primer på Stockholms filmfestival och den kostade tydligen bara $7000 att spela in.

K thnx!

En grym hackerfilm är "Nirvana" med Christoffer Lambert, men kan väl tilläga att det krävs en speciell mentalitet för att uppskatta den.

Tyckte du om "Primer" så kanske "The Machinist" kan vara av intresse, gick också på filmfestivalen, visserligen mer åt thrillerhållet, men ändå ganska klurig jämfört med de allra flesta filmerna som görs.
Citera
2004-12-09, 01:51
Medlem
Företagarsvinets avatar
Kolla in klassikern Sneakers med Robert Redford från 1992. Den är faktiskt riktigt tajt.
Citera
2004-12-10, 06:09
Medlem
Odrägligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Die Kinder Überraschung
En grym hackerfilm är "Nirvana" med Christoffer Lambert, men kan väl tilläga att det krävs en speciell mentalitet för att uppskatta den.

Tyckte du om "Primer" så kanske "The Machinist" kan vara av intresse, gick också på filmfestivalen, visserligen mer åt thrillerhållet, men ändå ganska klurig jämfört med de allra flesta filmerna som görs.

Kan meddela att jag såg den filmen också. Ska sanningen fram såg jag 21 filmer sammanlagt under festivalens gång!

Har försökt få tag på Freedom Takedown både i videohandeln och på nätet. Den går inte att hyra alltså och jag har ingen lust att betala 200:- för en film som kanske inte är värd det. Någon som har den och kan låna ut den till mig? Jag har BBB
Citera
2004-12-10, 14:47
Medlem
T-800s avatar
WarGames är en av de bästa filmerna som någonsin gjorts. Skitfräck!
Citera
2004-12-10, 21:28
Medlem
Pettans avatar
Foolproof
Citera
2004-12-10, 23:00
Medlem
Asleeps avatar
Skyggen, "en dansk bladerunner" tror jag den kallades... vet inte om de var så mycket hacking i den men vi kollade alltid på den på LAN för några år sedan. Rätt kass, lite B-film sådär men rätt kul för den var så patetiskt.
Citera
2004-12-11, 12:00
Medlem
iglos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allthesame
Tron

Yeah man!!

Där snackar vi rulle!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera