Citat:
Ursprungligen postat av
Minkapten
Så hur tar du fram en bäst genom tiderna då? Eller du kör bara bäst 2009,2015,2020
Man tar den man tycker är bäst, sen vilka parametrar man använder ser självklart olika ut.
Måste tyvärr säga att om man jämför en spelare från 1950-talet med en från 2000-talet och enbart går på hur bra de båda skulle vara under 2000-talet så är man (väljer att inte nämna orden här 😂

.
Förr i tiden spelade man med en jävla läderboll, jobbade heldag i fabriken eller bank osv sen gick man och spelade lite boll på kvällen.
fick några kronor extra genom fotbollen men absolut inget man kunde leva på.
Sen i utlandet kunde man slippa fabriken men fortfarande totalt skilda jämförelse.
Så istället för att jämföra vad spelarna skulle presterat under 2023 på en fotbollsplan är det bättre att jämföra vad de gjort under sin era och därefter bestämma vem som varit bäst.
Annars blir svaret givet.
Sen tycker jag Z är bäst genom tiderna men det handlar nog mer att jag upplevt vad han gjort.
Om vi tar Kurre som jämförelse så kan jag bara läsa mig till att han var en riktigt bra spelare.
Att jämföra de 2 i dagens fotboll och sen säga vem som är bäst blir ju riktigt jävla dumt och ingen rättvis bedömning.