2021-10-19, 01:27
Avslutad
Ena katten spydde igår, mest slem som det såg ut, MEN det var något där som såg ut som en nudel helt gul ca 4-5 cm lång, helt död verkade den... Är det mask? Men brukar de spy upp dem? Och brukar de vara så stora??
Citera
2021-10-19, 01:44
Avslutad
Jo tack denna katten äter fan allt
Citera
2021-10-19, 01:45
Avslutad
Jo tack denna katten äter fan allt, men aldrig sett honom spy upp detta, samt att vi inte ätit nudlar eller spagetti på typ en vecka!
Citera
2021-10-19, 01:49
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Ena katten spydde igår, mest slem som det såg ut, MEN det var något där som såg ut som en nudel helt gul ca 4-5 cm lång, helt död verkade den... Är det mask? Men brukar de spy upp dem? Och brukar de vara så stora??

1 innekatt? Katter äter skumma saker bara för att få spy ibland. Utekatter äter gräs av den orsaken. Jag hade en kart som kräktes upp ett helt, om än visset, kastanjeblad en gång.

2 har du nudlar hemma om det är en innekatt? Du kan ju ta bort det ur ekvationen annars.

Edit: ja då finns det hemma. Den kan ju ha hittat den I köket i nåt sopskåp eller på golvet under köksskåpen eller så.
Senast redigerad av Tråknick 2021-10-19 kl. 01:52.
Citera
2021-10-19, 01:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
1 innekatt? Katter äter skumma saker bara för att få spy ibland. Utekatter äter gräs av den orsaken. Jag hade en kart som kräktes upp ett helt, om än visset, kastanjeblad en gång.

2 har du nudlar hemma om det är en innekatt? Du kan ju ta bort det ur ekvationen annars.
Utekatt, har inte haft nudlar/Spagetti de senaste dagarna, har däremot beställt mask medel nu ... Men den som låg bredvid mig idag vid en smärre spya i sängen... ca 5 cm lång illgul...
Citera
2021-10-19, 02:07
Medlem
Skinnet av en mus/sork. Eller så var det vad det såg ut som. Har du lagat nudlar?

Min katt spydde upp(?) två högar som såg ut som man hade sprutat ut ketchup, ungefär som sådana pumpar de har på vissa matställen, men var mer av väldigt klibbig karaktär och mörkare färg av lingon. Råkade trampa i det när jag skulle upp och pissa. Fick inte bort allt ens med en våt trasa. Tog lite på fingret och luktade på det men det var helt luktfritt.

Blod skulle väl luktat? Frågade katten när jag steg upp men hon tittade bara på mig oförstående och ville att jag skulle öppna altandörren. Tänkte att det var något djur som hon avlivat när jag sov. Kanske intagen tidigare och så har den gömt sig under/bakom något. Djurkadaver och liknande brukar lukta f-n bara!
Citera
2021-10-19, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Ja, de kan spy upp mask och ja, de blir så stora. Testa att googla på "spolmask katt" och "bandmask katt" så får du lite bilder att jämföra med. Är det likt kan du skaffa avmaskningsmedel på apoteket.
Citera
2021-10-19, 23:29
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Uppspydd spagetti = Spolmask. Är säker på min sak till 99,99%.

Sannolikt har din kisse mycket mask eftersom han spyr, oftast går spolmask obemärkt förutom en hosta som brukar misstas för "hårboll".

Gå till apoteket och köp maskmedel. Finns en ny sort som man klämmer ut i nacken. Den hade jag valt själv.
Citera
2021-10-20, 01:09
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Skinnet av en mus/sork. Eller så var det vad det såg ut som. Har du lagat nudlar?

Min katt spydde upp(?) två högar som såg ut som man hade sprutat ut ketchup, ungefär som sådana pumpar de har på vissa matställen, men var mer av väldigt klibbig karaktär och mörkare färg av lingon. Råkade trampa i det när jag skulle upp och pissa. Fick inte bort allt ens med en våt trasa. Tog lite på fingret och luktade på det men det var helt luktfritt.

Blod skulle väl luktat? Frågade katten när jag steg upp men hon tittade bara på mig oförstående och ville att jag skulle öppna altandörren. Tänkte att det var något djur som hon avlivat när jag sov. Kanske intagen tidigare och så har den gömt sig under/bakom något. Djurkadaver och liknande brukar lukta f-n bara!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in