Citat:
Ursprungligen postat av
druiddance1337
Är nu 25 år och har länge tänkt på något som jag observerat. När jag går ut på krogen, swipear eller befinner mig i en annan situation där jag får uppmärksamhet, är det nästan alltid äldre tjejer (kanske 4-5 år äldre) det kommer ifrån. Jag har verkligen gått fram till snygga tjejer på krogen som är i min ålder eller även yngre, men det händer nästan aldrig något, ingen gnista, ingenting. Däremot så är det tvärtom med de som är äldre. Hade brud under tonåren som var yngre än mig. Sen ett ONS med en jämngammal, men sen hände något. Första gången jag observerade detta var jag 22, då var hon 27, sen när jag var 23, 24 var det en drös brudar som va 27-29, och nu senast var det också en som var 29. Fortfarande, fast jag har blivit äldre, är det fortfarande lika stelt med en tjej som är 19-20år, lika stelt som det var när jag själv var 19-20år. Trodde det skulle bli lättare med åldern? Ingen tjej som är lika gammal eller yngre kommer fram till mig först på krogen, och går jag fram händer ingenting. Kommer någon fram, eller om det är någon som jag får kontakt med, är hon alltid något år från 30. Jag får en hel del uppmärksamhet, men nästan all uppmärksamhet är från tjejer i slutet av sina 20s. Av de tjejer jag legat med är ca 85% minst 4 år äldre. Någon som har upplevt samma eller har någon teori varför?
Obs. Vill också påpeka att tjejerna inte är speciellt fula, de är absolut fina, men det är just att de är äldre som jag tänker på.
De äldre kvinnornas "biologiska klocka" kanske låter barriärerna gå ner och då "måste" man engagera sig.
De lite yngre kvinnorna tänker ju annorlunda på så sätt att de förväntar sig mycket. Sedan kanske du ser på dig själv annorlunda än vad de yngre gör. Det gäller ju att det kommer från bägge håll.
Men vet inte om yngre eller äldre är något speciellt att hänga i granen, lite som får som följer strömmen.
Du kanske ser ut som en i mängden när du är ute på krogen bland andra människor, följer samma mönster och samma beteende. De yngre tjejerna har förmodligen sett samma approaches men kan inte riktigt läsa av situationen.
Har som sagt en förutfattad mening att alla kvinnor resonerar att män bara är ute efter att knulla, och då har man liksom blivit likgiltlig att så är det för att slippa just dina tankegångar, bara en liten strategi som man använder sig av.