Citat:
Ursprungligen postat av
HippieKiller
Halloj.
Nu är det som så att min sambo har utmätninsförsök skuld obetald på sin uc när vi kollade häromdagen då planen är(var) att sälja lägenheten o köpa hus. Då jag inser att detta kommer ställa till det hos banken så har jag funderat lite på hur fan dom ens kan påstå att dom gjort utmätningsförsök då vi inte fått hem något brev alls om detta förra hösten när detta skulle ha varit, Samt då det är jävligt udda att man inte kan utmäta trots att hon står på 20% av lägenheten, Ägde bil som stod på henne då samt då vi har samlarsaker för x antal hundra tusen hemma samt hon har crypto i sitt namn,aktier och fonder.
Fattar liksom inte hur det här går ihop!?. Min fråga är alltså, Med tanke på att vi inte fått brev, Ingen har ringt eller besökt oss eller någonting och dom inte kollat hennes isk fonder eller crypto eller aktier på +500, Kan dom verkligen påstå att dom försökt utmäta?, Eller är detta något vi kan överklaga på nåt vis med hänvisning till ovanstående?.
Hon blev skuldfri för någon månad sen och anmärkningarna för hennes tidigare skulder försvinner 22 oktober i år o vi hade sett fram emot gemensamt lånelöfte på banken.... Blir måttligt road när lagen säger att anmärkning ska försvinna senast 3 år efter skulden uppkom, Inte fan blir det så om man får ett utmätningsförsök på det också..
Mvh
Om jag var i din sambos skor skulle jag ringa och prata med KFM och fråga hur det kan ha gjorts ett utmätningsförsök utan att ni märkt något, när hon har tillgångar. Om uppgiften är fel ska KFM rätta den.
Upplysningsbolagen kommer aldrig ta bort notisen/anmärkningen om inte KFM först rättar uppgiften.