2021-10-19, 17:11
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Så GM har attackerat barn.
Skadat dessa allvarligt, finner inga ord, oerhört vidrigt och avskyvärt.

Var GM pappa till dessa barn?
Förstår inte hur man kan slå ett litet barn med en kofot, ofattbart.

GM förtjänar att bli lynchad och hängd i ett träd.

Ja han är psykiskt sjuk och har blivit vårdad för det flera gånger.
Man kan som normal människa inte förstå hur en sådan individ tänker och det är då ett friskhetstecken hos dig, för du har empati, det hade inte gärningsmannen.
Citera
2021-10-19, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Hur vet vi att det inte är till Rättspsyk han har transporterats? finns ett i umeå ..
Det här inte massmedia skrivit något om och de brukar vara väldigt snabba på att informera om det när det gäller gräsliga oförklarliga dåd
Citera
2021-10-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Personlighetsstörning har legat bakom ett stort antal av de fall där föräldrar gjort något liknande förutom i de fall det rört sig om akuta psykoser och liknande. Eftersom personen tydligen inte redan flyttats till psykiatrin så verkar det inte vara fråga om ett psykiskt tillstånd
Han är anhållen, men jag misstnker att han sitter på rättspsyk nu. Men vi får nog vänta på den bekräftelsen.
Senast redigerad av Picasso2 2021-10-19 kl. 17:59.
Citera
2021-10-19, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Stämmer det att han har åkt in och ut på sjukhus för just psykiska problem genom åren. Dvs ett återkommande problem? I så fall undrar jag hur starka läkarnas tilltro kan vara till att han skulle stanna sjukdomsfri för evigt. Dvs låg risk är inte ingen risk.

Men vet inte vad som stämmer med han sjukdomshistoria?

All psykisk sjukdom är inte synonymt med beteende som är riskfyllt för andra. Jag har inte lyckats hänga med, kanske finns info inte ute publikt heller, men han kanske aldrig uppvisat tendens till aggressivt beteende, våld, hot om våld eller andra hot.

Han kan ha åkt in på psyket för att han mådde mycket dåligt och inte kunde sköta om sig själv, eller var en fara för sig själv. Ibland måste man läggas in för att börja med vissa läkemedel också.

Har det framkommit vilken typ av psykisk ohälsa han lider av?

Kanske har det här också att göra med att han erkänner vad han gjort, men inte brottet i sig att han försökt döda dem. Han kanske har saknat den insikten i ögonblicket på grund av sjukdomen eller läkemedelsbehandling. (Det finns de som totalt flippar på vissa läkemedel).
Citera
2021-10-19, 17:15
Citat:
Ursprungligen postat av Gunilla.H
Bilden på Twitter borta

Det finns ingen bild eller kanske finns det 1st bild på GM i hela tråden på 74 sidor!

Många frågar om det finns en bild på GM och får då som svar Ja eller Ja det finns länk i tråden.

Är det verkligen íngen som kan lägga upp en bild på GM? så det åtminstone finns 2st i denna tråden på 74 sidor.
Citera
2021-10-19, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag känner inget medlidande med honom men det vore ändå bra om det kunde komma fram hur det här kunde hända, allt för att det så mycket som möjligt görs för att det inte ska hända igen. Du verkar helt sakna förståelse hur illa psykisk sjukdom kan vara.

En del människors hjärnor funkar inte normalt, kan vara diagnoser, trauman mm. Det handlar inte om min förståelse, jag vet att en människa kan tappa fattningen totalt och handla utan att förstå att det dom gör är vidrigt och hemskt. Det här är inget nytt, forskningen finns, medicinering finns. Ändrar fortfarande inte min åsikt om hans öde. Såna här saker kommer att hända igen och igen och igen oavsett hur mycket du vill sitta på flashback och "förstå"..

Min åsikt är att det självklart är synd om folk som lider av psykiska besvär, men min empati försvinner helt när det tippar över och dåd likt detta utförs.

Det är heeeeeelt omöjligt att se till att sånt här aldrig ska hända igen. Sen om du bara sitter lugnt och väntar på FUP så kommer du får reda på vad som hänt.
Citera
2021-10-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Det finns ingen bild eller kanske finns det 1st bild på GM i hela tråden på 74 sidor!

Många frågar om det finns en bild på GM och får då som svar Ja eller Ja det finns länk i tråden.

Är det verkligen íngen som kan lägga upp en bild på GM? så det åtminstone finns 2st i denna tråden på 74 sidor.

Kolla s 27 #322 och #323 så finns bild
Citera
2021-10-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter

https://web.archive.org/web/20211018.../08/ronald.jpg
Citera
2021-10-19, 17:29
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00rm
https://web.archive.org/web/20211018.../08/ronald.jpg

Är det gärningsmannen?
Vilket råttliknande utseende, tvi.
Citera
2021-10-19, 17:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Vem fan bryr sig hur dåren mår han är illa däran skäms på dig.
Det är barnen och den gamla damen som är synnerligen illa däran.

Varför är ofta en bra frågeställning. Blåögda män och förslagna kvinnor är inte helt ovanligt. Särskilt inte där mannen ger sig i lag med en betydligt yngre kvinna.
Citera
2021-10-19, 17:34
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimfrasse
Känner att jag blir förbannad, hon är i umeå med sina barn som kämpar för sina liv och önskar få en liten grej fraktad till lycksele. Min teori är att det är hemnyckeln, troligtvis någon annan närstående som ska till umeå imorgon och ska plocka med sig ett ombyte kläder eller något. Det första man tänker när man får ett fruktansvärt besked gällande sina barn är inte att packa, hon tog antagligen bilnyckeln i farten och körde raka vägen mot umeå.
Jag blir också förbannad, så fula spekulationer!
Håller med dig i din teori, något måste skickas.
Tror inte att en mamma lämnar sina barn med svåra skallskador..😔
Citera
2021-10-19, 17:35
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Varför är ofta en bra frågeställning. Blåögda män och förslagna kvinnor är inte helt ovanligt. Särskilt inte där mannen ger sig i lag med en betydligt yngre kvinna.

Vad vill du ha sagt till mig angående det.
Du vänder dig till fel person.
Att en dåre använder synnerligen grovt våld med yxa och kofot mot små barn
och en äldre kvinna har ju inget med åldern på hans ex att skaffa.
Fullständigt irrelevant.
Att använda dödligt våld på något sätt utom i rent självförsvar eller i rikets tjänst finns inte.
Du får gärna förklara vad ditt inlägg går ut på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in