Citat:
Ursprungligen postat av
Brodrude
har haft ett jobb där det är jättesvårt att gömma sig trotts att chefen aldrig vart där på åratal på vissa firmor.
Allt är reglerat och man vet exakt hur lång tid det mesta tar att göra så börjar man maska så tar det direkt på en själv. Dessutom så har vissa idioter förstört yrket helt genom att springa på jobbet och köra på så snabbt det är fysiskt möjligt och då förväntas alla hålla det tempot. Priserna har reglerats nedåt. Man tvingas jobba varenda minut och i blad jobba över gratis men ändå knappt få ihop det.
Var glad att du är på ett jobb där det ens är möjligt.
Ställ dig frågan om du vill stå ut med kassa arbetskamrater och dålig chef.
Jag är heller på ett företag med bra arbetskompisar och en bra chef även om man måste jobba full tid på riktigt.
Det är faktiskt så. Folk jobbar stenhårt undviker att prata med kollegor. De sköter sig själva så att säga.
Tråkigt arbetsliv. Tempot idag är helt galet. Folk i dag är mer egoistiska än förr.
Man kan inte göra mer än sitt bästa. Arbetet ska inte ta all din energi. Du ska inte vara så trött att du inte orka umgås med vänner, barnen eller göra roliga saker efter arbetet. Då är något fel.
Idag räknas det på allt. Nästan minuter. Hur lång tid tar det att ställa om maskinen? Hyr mp fa arbetshandskar använder personalen. Hur många reklamationer får vi, hur mycket produceras varje dag.
Det är ifs förståeligt men det har blivit en jakt och det klagas mycket om målen inte uppfylls.
Dessa mål är satta av människor som räknar teoretiskt och inte har praktisk kunskap om hur arbetet utförs.
Ger man förslag om förbättringar lyssnar inte cheferna. Problem tas inte tag i. Det är mest skit idag i arbetslivet.
Som uthyrd arbetskraft får man göra de flesta skitjobben men får sällan en helhetsbild av det man gör.
Det kommer och går nya hela tiden på bemanningsföretagen. Några blir anställa ute på företagen. Det är ofta idioterna latmaskarna. Konstigt men det beror på dåliga chefer.
Jag orkar snart inte jobba längre. Jag hänger ute med visshets tempo och alla nyanlända unga invandrare som är i majoritet inom bemanningsbranschen.
Fyller snart 55 år.