2021-10-16, 01:48
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Min sambo pluggar till psykolog, och söker PTP lite överallt. Det har varit en stress kring detta, och stor fokus. Jag pluggar till ingenjör och har tre år kvar, och är därav lite bunden till Lund. Nu kommer det fram att det råder en generell osäkerhet kring förhållandet och framtiden över huvudtaget.
Dum som jag är säger jag att jag älskar henne och ser henne i min framtid.

Vad gör man? Jag vill absolut inte göra slut, jag menar att jag ser henne i min framtid. Att säga det så snabbt skiftar väl balansen på något sätt, hon förstår att jag inte ser några andra alternativ...

Tips är varmt välkomna
Senast redigerad av kangaroozzickness 2021-10-16 kl. 01:56.
Citera
2021-10-16, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Min sambo pluggar till psykolog, och söker PTP lite överallt. Det har varit en stress kring detta, och stor fokus. Jag pluggar till ingenjör och har tre år kvar, och är därav lite bunden till Lund. Nu kommer det fram att det råder en generell osäkerhet kring förhållandet och framtiden över huvudtaget.
Din som jag är säger jag att jag älskar henne och ser henne min framtid.

Vad gör man? Jag vill absolut inte göra slut, jag menar att jag ser henne i min framtid. Att säga det så snabbt skiftar väl balansen på något sätt, hon förstår att jag inte ser några andra alternativ...

Tips är varmt välkomna
Alltså, snacka med hon, hur osäker är hon liksom. Det är svårt för oss att veta.

Är ni unga?
Citera
2021-10-16, 01:54
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Alltså, snacka med hon, hur osäker är hon liksom. Det är svårt för oss att veta.

Är ni unga?
25 års åldern. Inte allt för specifik i osäkerheten, utan framear det som en generell osäkerhet där förhållandet ingår. Men misstänker att det kan vara lite mer specifikt än som sägs.
Hur bra är det att "pilla" för mycket? Bör man ta avstånd och få det att te sig som att man inte är allt för berörd för att skapa osäkerhet?
Citera
2021-10-16, 02:05
Medlem
Citat:
25 års åldern. Inte allt för specifik i osäkerheten, utan framear det som en generell osäkerhet där förhållandet ingår. Men misstänker att det kan vara lite mer specifikt än som sägs.
Hur bra är det att "pilla" för mycket? Bör man ta avstånd och få det att te sig som att man inte är allt för berörd för att skapa osäkerhet?
Det som har fungerat bäst för mig är att vara 100% öppen och ärlig med vad jag känner och tänker i förhållanden. Det innebär inte att man inte kan ha hemligheter, men man prövar verkligen att vara så öppen man bara kan.

Förhållanden blir så mycket starkare av att man kan berätta, leda i bevis vad man tänker och känner.

Det känns generellt som om ni borde öppna upp inför varandra.

Och om det är så att hon inte vill mer, fine. Det är också okej. Du är en självständig människa som inte baserar ditt känslomässiga välmående på någon annan än dig själv.
Citera
2021-10-16, 02:27
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Nä varför skall du spela teater?
Jag tror att du skall få henne att öppna upp sig. För detta krävs rätt tillfälle och och uppträdande.
1. ni ligger ner och har mysigt eller sitter ner och fikar
2. ni pratar om en situation ni upplevt tillsammans och som var fin. Ni har det bra ihop
3. Du tar upp frågeställningen: "ja vi har haft många fina stunder tillsammans men jag förstår att det kan vara jobbigt för dig och att du upplever osäkerhet inför framtiden"
Låt det vara tyst därefter och låt det inte uppfattas som ett förhör. Du skall helst inte börja prata i otålig stil.
4. Du kan fortsätta med t ex "vad är det som är jobbigt, skapar osäkerhet? Vad består osäkerheten av?"
5. "Det knyter sig lite i min mage också....dels för att jag märker att du inte är 100%, dels för att det skapar osäkerhet hos mig också."
6. "Tycker du att du borde berätta för mig om de tankar du har om detta?"
7. "Om du skulle önska en förändring i livet vad skulle det vara i så fall?
8. Om du skulle önska en personlig förändring hos mig vad skulle det vara i så fall?
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------
Så att du slipper gissa och du plötsligt står där och det har gått för långt.
Citera
2021-10-16, 03:31
Medlem
Mobscenes avatar
Beklagar sorgen.
Hon utbildar sig till psykolog och spelar smart.
Vad fan förväntade du dig?
Citera
2021-10-16, 08:30
Medlem
Citat:

Hur tror du att du ska kunna bygga en långvarig djup kärleksrelation genom att hålla på att fejka och spela och manipulera henne? Vid det här laget borde ni ha byggt upp intimitet och djup i relationen. Var en riktig man istället och våga tala om er relation och att du är beredd att ha ett distansförhållande om det krävs under hennes PTP utbildning.
Citera
2021-10-16, 09:50
Medlem
Jag skulle ha dumpat henne. Män gynnas inget av ett distansförhållande och hennes osäkerhet finns kanske för att hon har någon intressant i närområdet.
Citera
2021-10-16, 10:00
Medlem
Din sambo har redan brytit mentalt med dig. Hon väntar på rätt tillfälle bara att dumpa dig. Förmodligen har sambon redan börjat snaska på en ny kotte. Bara att beklaga sorgen och lycka till i framtiden.
Citera
2021-10-16, 10:25
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Din sambo har redan brytit mentalt med dig. Hon väntar på rätt tillfälle bara att dumpa dig. Förmodligen har sambon redan börjat snaska på en ny kotte. Bara att beklaga sorgen och lycka till i framtiden.

This, hon söker annan spänning då du inte är tillräckligt spännande längre. Be henne fara åt helvete. Minsta tvivel betyder att det är over & out.
Citera
2021-10-16, 10:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
This, hon söker annan spänning då du inte är tillräckligt spännande längre. Be henne fara åt helvete. Minsta tvivel betyder att det är over & out.

Det betyder inte att det är över.

Men visar hon minsta tvivel så ta avstånd från henne.

Tjejer älskar att leka och vet inte vad de själva säger eller gör.
De agerar emotionellt för stunden.

Räcker med att man säger ett ord fel så, för den stunden, söker hon bekräftelse hos någon annan, för att sen ångra sig. Det är så kvinnor fungerar.

Det är bara att skita i henne.
Fokusera på studier och karriär.
90% av kvinnor är bra på att distrahera och förstöra.
När du sedan är distraherad och förstörd så vill de inte ha dig längre.

Resten 10% är mogna och kommer vara din vapendragare, men de är sällsynta.

Att säga att du älskar henne i en sådan stund ger absolut inget, tvärtom det ger henne mer makt och bekräftelse.

Det är alltid en sida som kommer ha makten i en relation, det är viktigt att det alltid är mannen då vi fattar logiska beslut.

En klassiker i en liknande situation är att hon vill ta en paus, blir genomkörd av massa killar i 2 år och vill sedan komma tillbaka till något stabilt. Problemet då är att hon är så pass emotionellt förstörd att det aldrig kommer att fungera. Skadat gods, som vi säger.
Senast redigerad av kajusi 2021-10-16 kl. 10:39.
Citera
2021-10-16, 11:08
Medlem
CC75s avatar
Det värsta är osäkra människor. Människor som inte vet vad de vill. Dessa förstör för så många andra.

Märker du att hon är osäker, var tydlig med vad du själv vill och vad du står. Velar hon fortfarande, börja distansera dig från henne. Stor risk att hon inte är intresserad av dig längre och du förtjänar någon bättre. En person som vill vara med dig. Som är villig att göra de uppoffringar och kompromisser som ett förhållande innebär. Är hon inte det men du själv är seriös, då kommer det aldrig att fungera mellan er.

Sorry över att behöva säga det men det här är inte bra... Vad du än gör, fjäska och kryp inte för henne. Det hjälper aldrig, tvärtom. Hon kommer känna avsmak för dig och du kommer bara att ångra dig själv efteråt.

// CC
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in