• 2
  • 3
2021-10-16, 11:47
Medlem
godboys avatar
Vad sägs om att svara? Det är ALDRIG farligt att svara och det kan ALDRIG kosta något.

Det som kan kosta är när du ringer upp, till t ex ett betalnummer. Sen skall du aldrig någonsin legitimera dig via BankID på anmodan via telefon om du blir uppringd.

Så som sagt, svara och hör vad det är frågan om. Är det trams så bara lägg på. Svårare än så är det inte. De som oftast ringer från skyddat nummer är sjukvården, polisen vet jag inte med de har säkert också ha skyddade nummer.

Myndigheter har ofta 010 nummer, t ex FK, AF, Skatteverket mm.Men att dessa ringer efter kl 18 är inte så sannolikt.
Citera
2021-10-16, 11:50
Medlem
Negerhjons avatar
Troligtvis nån skitsnygg 18årig tjej som är helt plaskvåt mellan benen och bara väntar på din falukorv...
Citera
2021-10-16, 12:50
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Kan ju vara en storväxt afrikan med ett bowling-klot hängades i drulen. Du bör nog svara för att kolla.
Citera
2021-10-16, 17:11
Medlem
Anubis-s avatar
Hit rings det från 05 till 02, men mest under dagtid från hemliga nummer.
Svarar aldrig på hemliga nummer eller försäljare, de jag svarar på är ens vänner och så även vårdcentralen som uppger sitt nummer... Finns ingen anledning att prata med folk man inte vet vem det är.

Skulle du mot förmodan vilja veta vem som ringer, öppna bara samtalet utan att säga något, personen kommer att ropa hallå och till slut lägga på....
Citera
2021-10-17, 00:41
Medlem
arnand-fejsplantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jag-har-oxo-en-kuk
Kan ju vara en storväxt afrikan med ett bowling-klot hängades i drulen. Du bör nog svara för att kolla.
Japp det var det precis som jag trodde hela tiden.
Citera
2025-09-22, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Kan ju vara nån som du har nått fuffens med?
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Man kan begöra ut vem det är som ringer. Det kostar 600 kr för fem nummer.
Var kan man begära ut det?
Citera
2025-09-22, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnand-fejsplantis
Japp det var det precis som jag trodde hela tiden.

Varför svarar du inte bara och frågar varför i helvete dom spammar din telefon? Så läskigt är det inte att svara på hemligt nummer.

Alternativt så är det svenska spel som ringer och vill berätta för dig att du vunnit en miljard på eurojackpot, dom hade det problemet för någon månad sen, personen som vunnit vägrade svara på hemligt nummer och visste således inte att dom vunnit.
Citera
2025-09-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaja69
Varför svarar du inte bara och frågar varför i helvete dom spammar din telefon? Så läskigt är det inte att svara på hemligt nummer.

Alternativt så är det svenska spel som ringer och vill berätta för dig att du vunnit en miljard på eurojackpot, dom hade det problemet för någon månad sen, personen som vunnit vägrade svara på hemligt nummer och visste således inte att dom vunnit.
Om det var Svenska Spel så lär det vara försent att svara nu.
Tråden avhandlar nämligen saker som inträffade för 4 år sedan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in