Citat:
Ursprungligen postat av
kaktjuven
Fick höra av en kalla kriget entusiast att det ska gå en dubbelfilig motorväg med rondeller ifrån barkarby/a kalla och hela vägen till södra sidan av stan (hagsätra/Skarpnäck) som byggdes under kalla kriget för att snabbt kunna förflytta trupper, pansarfordon, mm vid en eventuell attack och som dolde truppförflyttningar från fienden.
Vet dock inte hur sant detta är men vet att hela Järva fältet är en guldgruva från kalla kriget då Sveriges hemligaste anläggningar funnits där såsom flygfältet och krutbanan.
Har hört liknande! Alltså att det ska gå en dubbelfilig motorväg från Västerort ända bort till södra sidan! Har hört olika historier om folk som tagit sig ner dit, men det var minst 15 år sen så minns inte alla detaljer. Om jag minns rätt så ska en väg dit vara just från värmeverket i Hässelby. Trodde alltid att det var gamla överdrivna berättelser men när jag har googlat under dagen så har jag kommit till insikt! It all make sense! Tänkte alltid att, varför ska det finnas en tunnelgång från just värmeverket, men om man kollar länken jag har skrivit tidigare så känns det ganska så självklart. Blir liksom ett skyddat nätverk med alla viktiga nödvändiga byggnader.
Men vem är denna underjordiska stad till? Kanske överdriver lite grann. Men det kan väl inte bara handla om strid, utan såsom jag har förstått ska man kunna gömma sig där nere och trycka ett bra tag, några månader iaf! Det är väl knappast för svenska folket. Svenska eliten kanske? Lär ju finnas massor med gångar till systemet runt Kungsträdgården , tänker då på riksdagen(tveksamt) men iaf kungen(slottet), frimurarna, Wallenberg, och säkert några fler finlirare. Utifall shit hits the fan så att säga, spräng alla broar, ja, spräng hela jävla stan. Ner och tryck några månader tills kusten e klar. Sen ut och fira!