2023-02-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Har de gemensam vårdnad så kan ju Gabbe säga nej och även om han skulle vilja att hon döps har jag svårt att se att han skulle gilla att det gjordes gemensamt med Belle. Och jag har svårt att tänka mig Linn och Simme vilja ordna dop gemensamt med honom heller.

Ja och med tanke på att de separerade när J var 8 månader, mitt i pågående pandemi, så är det verkligen inte konstigt att hon inte döptes innan detta.
Alltså ja de kunde döpt henne ändå med bara prästen. Men ärligt. Hur många i Sverige är så pass religiösa att de inte hellre avvaktar några månader till sommaren och förhoppningsvis släppta restriktioner?
Och hur många i Sverige som döper sina barn gör det fakstokt pga ärligt religiösa skäl?
Tycker dopet för de allra flesta börjat likna bara ett tillfälle att få köpa ballongbågar och tårtor (alltså precis som Linn)
Citera
2023-02-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Ja och med tanke på att de separerade när J var 8 månader, mitt i pågående pandemi, så är det verkligen inte konstigt att hon inte döptes innan detta.
Alltså ja de kunde döpt henne ändå med bara prästen. Men ärligt. Hur många i Sverige är så pass religiösa att de inte hellre avvaktar några månader till sommaren och förhoppningsvis släppta restriktioner?
Och hur många i Sverige som döper sina barn gör det fakstokt pga ärligt religiösa skäl?
Tycker dopet för de allra flesta börjat likna bara ett tillfälle att få köpa ballongbågar och tårtor (alltså precis som Linn)
Ja, det verkar ha blivit oerhört kommersiellt. Tycker det är en tråkig utveckling, även om jag personligen skiter i dop och religion. Men det är ju tråkigt att det verkar ha blivit en uppvisning och tävling i vem som har mest pengar och flest vänner.
Citera
2023-02-12, 18:45
Avslutad
Spela offer för omgivningens omtanke.. typisk narcissist.
Citera
2023-02-12, 19:03
Medlem
Citat:

Kan ju dock ha något att göra med att J skulle heta Hassel i efternamn egentligen men heter Andersson nu. Att L bara tänker döpa henne till Andersson och G inte går med på det eftersom hon skulle ha hans efternamn egentligen
Senast redigerad av Tjoo54321 2023-02-12 kl. 19:07.
Citera
2023-02-12, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoo54321
Kan ju dock ha något att göra med att J skulle heta Hassel i efternamn egentligen men heter Andersson nu. Att L bara tänker döpa henne till Andersson och G inte går med på det eftersom hon skulle ha hans efternamn egentligen
Fast dopet har ju iiiingenting med namnet att göra egentligen. Det sköter man med Skatteverket..
Citera
2023-02-12, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS
Fast dopet har ju iiiingenting med namnet att göra egentligen. Det sköter man med Skatteverket..

Sant men kanske är mer principen. Att G inte går med på att döpa J om det är till Andersson?
Citera
2023-02-12, 19:25
Medlem
Citat:
Sant men kanske är mer principen. Att G inte går med på att döpa J om det är till Andersson?

Som jag förstått det så har J varit registrerad med Gs efternamn och detta har sedan bytts (något han då måste ha godkänt) så känns lite långsökt att han skulle ha åsikter om dopet pga detta (oavsett om det skulle vara så att hon aldrig var registrerad med hans efternamn)
Citera
2023-02-12, 19:29
Medlem
Citat:
Men man döps inte TILL ett namn. Prästen säger ”jag döper dig, Kajsa Anka, i faderns och sonens…blablabla”, inte ”jag döper dig TILL Kajsa Anka”
Sen är det där med Juvelias efternamn också en typisk lögn av Linn. Hon har gjort ett blogginlägg med titeln ”Juvelia Hassel”, sen när det tog slut påstod hon plötsligt att J alltid hetat Andersson. Säkert.
Citera
2023-02-12, 19:48
Avslutad
Citat:
Hon heter ju det hon heter oavsett. Dopet ändrar inte namnet eller ger henne det.
Citera
2023-02-12, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Men man döps inte TILL ett namn. Prästen säger ”jag döper dig, Kajsa Anka, i faderns och sonens…blablabla”, inte ”jag döper dig TILL Kajsa Anka”
Sen är det där med Juvelias efternamn också en typisk lögn av Linn. Hon har gjort ett blogginlägg med titeln ”Juvelia Hassel”, sen när det tog slut påstod hon plötsligt att J alltid hetat Andersson. Säkert.

Finns dessutom ett inlägg från när J var typ 2 månader på instagram där hon benämns som H
Citera
2023-02-12, 20:26
Avslutad
Tycker det är skit vidrigt när man ber sina barn pussa varandra och så filmar man det o lägger upp. Speciellt när barnen har motsatta kön och till o med är ett par år gammal, vidrigt!. Varför håller man på så? Sjukt perverst.
Citera
2023-02-12, 20:28
Medlem
Citat:
Finns dessutom ett inlägg från när J var typ 2 månader på instagram där hon benämns som H
https://www.instagram.com/p/CCvNTbKAYTm/?utm_source=ig_web_copy_link här heter hon Hassel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in