2025-09-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindyfindy
När man går in på mindler så står det att Mindler kan inte erbjuda behandling till patienter som redan har en etablerad kontakt med en annan vårdmottagning eller som står i kö till annan behandling.*
Ljuger då Linn om att hon går till en annan psykolog också?

Skriv till Mindler och fråga hur de tänker kring detta när en influenser med över 100.000 följare gjort samarbete med dem och lagt ut en video där hon säger att man kan ha två psykologer. Hon använder ju enbart Mindler för småsaker som ångest över hur hon har slagit in papper. Medan psykolog på VC får sköta det djupa arbetet och kartläggning, som hon säger. Är Mindler inte kapabla till detta då menar hon? Alltså något större arbete.
Citera
2025-09-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Vänta vad har jag missat, varför går hon till två psykologer? Vem gör det ens? Det är brist på resurser som det är. Ska då en patient ta upp två platser?

Eller hur, så långa köer inom psykvården och vår allas Linnsan ska ha två stående tider till två olika aktörer. Ändå galet orimligt.
Citera
2025-09-03, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkakautankladd
Hittade nu på deras sida, och Linn säger alltså detta i ett betalt samarbete? Hur kan dem ha godkänt detta samarbete 🫣

De lär ju inte sett samarbetet/ videon hon la upp på snap när hon satt i bilen och sa att hon använder två, varav Mindler till små vardagssaker.
Citera
2025-09-03, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
De lär ju inte sett samarbetet/ videon hon la upp på snap när hon satt i bilen och sa att hon använder två, varav Mindler till små vardagssaker.

Ja just ja, kom på att jag såg aldrig hela samarbetet utan blanda nog ihop med snapchatvideon. Men ja frågan är om det blir ett nytt samarbete då🫣
Citera
2025-09-03, 12:03
Medlem
MissTrisstesss avatar
Citat:

Behövs verkligen en psykolog till att reda ut små vardagssaker?
Citera
2025-09-03, 12:04
Medlem
MissTrisstesss avatar
Citat:

Behövs det verkligen en psykolog till att reda ut små vardagssaker?
Citera
2025-09-03, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTrisstess

Inte för min del, men för Linnsan behövs det tydligen.
Citera
2025-09-03, 12:22
Avstängd
drinksareonmes avatar
Citat:

Behövs för att prata ut om vilken som egentligen är hennes favoritfärg.
Citera
2025-09-03, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Behövs för att prata ut om vilken som egentligen är hennes favoritfärg.

Ja, typ så tolkade jag också hennes snapstory. Inte så seriöst eller bra reklam för Mindler....
Citera
2025-09-03, 12:41
Medlem
Citat:
Behövs verkligen en psykolog till att reda ut små vardagssaker?
+1
Självklart inte. Men det är precis detta som är nätvårdföretagens affärsidé. De lurar folk att tro att det behövs psykologer och läkare för en massa skitsaker som varje normalbegåvad människa bör kunna klara upp själv. Och så tjänar de storkovan medan köerna växer. De borde rullas i tjära och fjädrar.
Citera
2025-09-03, 12:41
Medlem
Jag har inte tänkt på detta innan, men det blir tydligt när man ser hennes bio på insta. "Varannan vecka livet". Hon kör alltså runt till TRE olika män VARJE vecka för att hämta/ dumpa barn?

För mig, inklusive många andra förstår man hur jobbigt folk i omgivningen har det när det ska hämtas/ lämnas barn till ETT ex varje vecka. Inkl. Kontakt som ev måste tas under veckorna vare sig man vill eller inte. Men TRE olika? Jag kan inte ens föreställa mig, det måste vara ett heltidsjobb i tid och energi....?

Och vilken ny man/ kvinna ska orka med detta? De som har enbart ett barn med samma man/ kvinna har ofta svårt att hitta en ny partner eftersom det medför mycket bagage, tid, energi, kontakt med ex osv. som ingen ny partner anser vara optimalt eller kul. Vem ska då orka med detta x3???

Den nya mannen kan inte tänkt igenom situationen? Eller är de ett par?
Citera
2025-09-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
+1
Självklart inte. Men det är precis detta som är nätvårdföretagens affärsidé. De lurar folk att tro att det behövs psykologer och läkare för en massa skitsaker som varje normalbegåvad människa bör kunna klara upp själv. Och så tjänar de storkovan medan köerna växer. De borde rullas i tjära och fjädrar.

Utan att veta hel, tror jag inte Mindler anser att det är sånt psykologhjälpen ska gå till. De skriver också att man enbart ska ha en psykolog från en aktör. Det är nog mer Linns påhitt det här med olika, som dessutom bryter mot Mindlers policy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in