Citat:
Ursprungligen postat av
Retrouvailles
Att börja ta till diverse metoder för att göra håret tjockare och friskare, men samtidigt sätta i nytt löshår, känns väldigt kontraproduktivt. Självklart blir håret slitet efter flera år med löshår, i synnerhet om det inte sköts om väl vilket L:s tyvärr inte ser ut att ha gjorts. Ska håret kunna återhämta sig så behöver man ta ut löshåret. Jag tycker dessutom att hon var fin i sitt naturliga år, hon passade i lite kortare.
Från bloggen nu i veckan
"Har alltid haft så tjockt hår, tjockt lockigt så himla fint men efter alls graviditeter och dåliga typer av löshår har det förstörts massor och blivit så tunt"
Och här ifrån bloggen 2022 när hon samarbeta med Ida
"I veckan var jag hos frisören och säger bara WOW! Ida som jag går till är en så duktig frisör med flera års erfarenhet och dessutom en av nordens främsta inom hårförlängning och ljusa slingor och färg. Det MÄRKS!"
Så ljög hon då om kvalitén av det löshåret? Hon som byter frisörer kors och tvärs (rekord va väl en månad emellan?)
Som du skriver, jag tror att det är snarare Linn själv som inte har skött håret som man ska göra när man har löshår. Har själv ingen erfarenhet då jag aldrig haft löshår men när jag läste lite om det så ja, det krävs mer vård av håret om man har just förlängning men i Linns värld kan ju hon aldrig göra fel🫠