2024-06-02, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindyfindy
Vill hon att vi ska tro att hon och Simon är ihop igen?

Många här verkar tycka det både är ett problem eller konstigt att L och S umgås trots att de inte vill leva ihop. Jag vet många som gör så inkl jag själv. Mitt ex och jag umgås, vi har barn ihop. Vi träffas flera ggr/v, gör saker tillsammans och åker på semester ihop. Vi gillar varann och att umgås, men vi kan/vill inte leva tillsammans. Vi har barn ihop som förtjänar två föräldrar som sätter barnet först och som kan umgås.
visst, den dagen nån träffar nån ny kan det vara ett annat beslut som måste tas men tills dess ser jag verkligen inte problemet?! Varför är det så konstigt att man kan umgås fast man är ex??

De har ju uppenbarligen inte hittat nån ny, nån utav dom. De kanske gillar varann jättemkt men inte passar ihop som par. Par och vänner är skilda saker.
Citera
2024-06-02, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurre79
Många här verkar tycka det både är ett problem eller konstigt att L och S umgås trots att de inte vill leva ihop. Jag vet många som gör så inkl jag själv. Mitt ex och jag umgås, vi har barn ihop. Vi träffas flera ggr/v, gör saker tillsammans och åker på semester ihop. Vi gillar varann och att umgås, men vi kan/vill inte leva tillsammans. Vi har barn ihop som förtjänar två föräldrar som sätter barnet först och som kan umgås.
visst, den dagen nån träffar nån ny kan det vara ett annat beslut som måste tas men tills dess ser jag verkligen inte problemet?! Varför är det så konstigt att man kan umgås fast man är ex??

De har ju uppenbarligen inte hittat nån ny, nån utav dom. De kanske gillar varann jättemkt men inte passar ihop som par. Par och vänner är skilda saker.
Jag tycker inte att det är ett problem, det är ju jättebra att de kan umgås som de gör. Men Linn verkar tycka om att få folk att spekulera. Som innan de gick ut med att de gjort slut så visade L hur hon gick och lade sig i en tom säng osv sen blev hon sur för att folk spekulerade... nu la hon ut en bild på sig och Simon med hjärtan..därför funderade jag på om hon ville att i skulle fundera igen och därmed skapa content i sin annars ganska innehållslösa insta..
Citera
2024-06-02, 07:42
Medlem
Tycker inte alls man behöver kommentera folks utseende men eftersom jag har NOLL kunskap om löshår så måste jag fråga: ska det se ut så som det gör på Simons bild på insta, dvs. det långa håret Linn brukar vifta med är bara på sidorna och i mitten baktill är det hälfteb så kort (precis nedanför axlarna)?
Citera
2024-06-02, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS
Tycker inte alls man behöver kommentera folks utseende men eftersom jag har NOLL kunskap om löshår så måste jag fråga: ska det se ut så som det gör på Simons bild på insta, dvs. det långa håret Linn brukar vifta med är bara på sidorna och i mitten baktill är det hälfteb så kort (precis nedanför axlarna)?
Ja det är så det ser ut när man har löshår
Citera
2024-06-02, 08:24
Medlem
Undrar om det där med att ha en bra relation och kunna ungås med sitt ex för barnens skull även gäller Juvelias pappa? Eller gäller det bara de pappor som är singlar?
Tror inte en minut på att hon kommer ta med Gabbe på resor för Js skull.
Så det är ju helt uppenbart att det inte alls handlar om att barnen ”förtjänar föräldrar som kan umgås” (då borde ju J också förtjäna det) eftersom en relation övertrumfar det.
Hon vill som vanligt bara ha hyllningar och strykningar medhårs.
Citera
2024-06-02, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindyfindy
Jag tycker inte att det är ett problem, det är ju jättebra att de kan umgås som de gör. Men Linn verkar tycka om att få folk att spekulera. Som innan de gick ut med att de gjort slut så visade L hur hon gick och lade sig i en tom säng osv sen blev hon sur för att folk spekulerade... nu la hon ut en bild på sig och Simon med hjärtan..därför funderade jag på om hon ville att i skulle fundera igen och därmed skapa content i sin annars ganska innehållslösa insta..
Är inte det en del i att vara influenser då? Tycker inte bara hon är sån! Många är ju lite "hemliga" för att få folk att fortsätta följa! Är väl en del i affärsidén liksom Bara vad jag tänker!
Hur kul vore det om hon berättade allt med en gång. Tror inte många här skulle följa henne om hon inte gjorde såna här saker! Då vore det ju mer trist och intetsägande än vad det redan är! haha
Citera
2024-06-02, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Undrar om det där med att ha en bra relation och kunna ungås med sitt ex för barnens skull även gäller Juvelias pappa? Eller gäller det bara de pappor som är singlar?
Så det är ju helt uppenbart att det inte alls handlar om att barnen ”förtjänar föräldrar som kan umgås” (då borde ju J också förtjäna det) eftersom en relation övertrumfar det.
Fast det är blir väl en annan sak när den ena träffat någon ny? Kanske blir det automatiskt mer distans då för respekt till den nya partnern, så tänker jag i alla fall.

Skulle bjuda med mitt ex så länge h*n inte har nån ny, men sedan blir det ju lite svårare om inte alla får en väldigt bra relation. Det tror jag är mer ovanligt.
Citera
2024-06-02, 10:56
Medlem
Citat:
Fast det är blir väl en annan sak när den ena träffat någon ny? Kanske blir det automatiskt mer distans då för respekt till den nya partnern, så tänker jag i alla fall.

Skulle bjuda med mitt ex så länge h*n inte har nån ny, men sedan blir det ju lite svårare om inte alla får en väldigt bra relation. Det tror jag är mer ovanligt.
Då är det ju inte barnen i första hand utan ett koncept som funkar så länge dom vuxna tycker det
Citera
2024-06-02, 16:03
Medlem
Citat:

Citat:
Det här var min första tanke när jag såg L:s inlägg. Om barnen alltid går först så borde även J få umgås med båda sina föräldrar tillsammans, och en ny relation borde inte gå framför barnets behov.

Det kan såklart likväl handla om att det är G som motsätter sig umgänge. Men oavsett anledning så tycker jag synd om J.
Citera
2024-06-02, 16:04
Medlem
Citat:

Jovisst, men då handlar det ju inte om vad ”barnen förtjänar”
Citera
2024-06-02, 20:16
Medlem
Citat:

Tror faktiskt inte att G är speciellt intresserad av att följa med L på dessa sponsrade utflykter. Har påkänn att han vill ha så lite som möjligt med L att göra.
Citera
2024-06-02, 20:52
Medlem
Kom in hit för att se om någon reagerat på att tiingadlink säljer en matstol från Cybex. Ny med prislapp inkl bebis! 🫠
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in