Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 12:31
  #21709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini
Jag blev så otroligt besviken över att hon ”skrivit kontrakt” på lägenhet i Vasastan. Jag har bott i Stockholm i hela mitt liv, har en lön på 48 papp, inga lån och en bil som jag äger och jag får köpa bostad för max 3,5 mille vilket typ är en skokartong i Vasastan.

Och hon ska bo varannan vecka här för att kunna käka ””jobbluncher”” och få massa gratis produkter? Jag tog den här nyheten typ personligt. Är på grund av såna slashasar som vi infödingar inte får tag på bostäder

Fast du fattar väl att hon inte köpt lägenheten, utan hyr den via Airbnb eller liknande?
Citera
2024-04-24, 12:45
  #21710
Medlem
Om hon nu vistas i Stockholm i arbetssyfte så ser jag faktiskt inte varför behovet av en större lägenhet finns. Visst om man arbetar hemifrån eller främst vistas hemma, men det går inte ihop med att hon behöver göra långa jobbresor till en specifik stad varannan vecka. Ska man just bara sova fungerar en etta utan problem för en person. Tråkigt att pegarna som barnen indirekt drar in ska gå till mammas singelliv.
Citera
2024-04-24, 18:56
  #21711
Medlem
Hon har lite svårt att kombinera skor med övrig klädsel..som svarta kängor till den korta ljusa klänningen i kyrkan..och nu en liten sommar sko med något som ser ut som kappan hon haft hela vintern...det passar liksom inte ihop..
Citera
2024-04-24, 19:09
  #21712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDahl
Fast du fattar väl att hon inte köpt lägenheten, utan hyr den via Airbnb eller liknande?

Exakt! O ändå måste hon lägga ut det på ett sätt som blir ”fritt att tolka” o låta så mycket bättre än vad det egentligen är!! O om nån ställer på henne om det kan hon bara spela helt oförstående att hon aldrig påstått något annat än att hon just ”skrivit kontrakt”!! Hur jävla svårt skulle det vara o skriva typ Jag har bestämt mig för att boka/hyra en lite större lägenhet via AirBnB för en längre tid framåt.
Citera
2024-04-24, 19:13
  #21713
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Om hon nu vistas i Stockholm i arbetssyfte så ser jag faktiskt inte varför behovet av en större lägenhet finns. Visst om man arbetar hemifrån eller främst vistas hemma, men det går inte ihop med att hon behöver göra långa jobbresor till en specifik stad varannan vecka. Ska man just bara sova fungerar en etta utan problem för en person. Tråkigt att pegarna som barnen indirekt drar in ska gå till mammas singelliv.

Hon vill visa upp när hon drar hem sina potentiella blivande pappor.
Citera
2024-04-24, 19:15
  #21714
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cindyfindy
Hon har lite svårt att kombinera skor med övrig klädsel..som svarta kängor till den korta ljusa klänningen i kyrkan..och nu en liten sommar sko med något som ser ut som kappan hon haft hela vintern...det passar liksom inte ihop..

Hon har aldrig haft o kommer aldrig få ngn ”stil” hon går på helt fel premisser när hon handlar, dyrt tror hon betyder att alla klär i det, så så fel.
Citera
2024-04-24, 19:20
  #21715
Medlem
Skivkontrakt! Herregud. Hahahaha
Citera
2024-04-24, 19:23
  #21716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Skivkontrakt! Herregud. Hahahaha

🤢🤮
Citera
2024-04-24, 19:26
  #21717
Medlem
Aaaaaaaaaaaaaaaaahhhahahahhahahahahahahahahhahahah aha skivkontraktet måste vara ett SKÄMT?! Vem, VEM ska lyssna? Ska dom uppträda??? Asså dom är ju tiotusen år sena också. Det tillhör väl 2010-tal att influenser ska bli sångare också 😂
Citera
2024-04-24, 19:27
  #21718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpuppy
Vad skrev Gabbe?

Han skrev att han aldrig kommer tillåta att J flyttar med Linn till Stockholm. Till honom hade hon nämligen sagt att hon skulle befinna sig i Stockholm varannan vecka för att jobba, inte flytta dit på heltid vilket man lätt kunde tolka det som.
Citera
2024-04-24, 19:29
  #21719
Medlem
Är det första april igen eller har hon fått skivkontrakt?😂😂
Citera
2024-04-24, 19:29
  #21720
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Skivkontrakt! Herregud. Hahahaha

Varför får jag en känsla att detta kommer sluta som med palettbladskursen🫣 massa pepp och värsta grejen, men sen så raderas allt och inget dem kommer nämna igen. Utan bara sopa allt under mattan tills nästa "projekt"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback