2023-08-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Fast vad skulle han göra menar du? Säga att han sökt studier och riskera att inte få kontrakt för säsongen?
Att veta hur många som kommer tacka nej/hoppa av.
Du kan stå på reservplats 300 och få en plats. Eller plats 2 och inte få en. Helt omöjligt att veta innan.
Antar att du inte är särskilt insatt i sport. Skriver man avtal så fullföljer man det.
Citera
2023-08-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Så även om man inte alls kunde räkna med att komma in så är det självklart att man avstår att skriva kontrakt för att sedan riskera att stå utan både utbildning och klubb?
Svar ja. Skriver man kontrakt så håller man sin del av avtalet.
Citera
2023-08-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henna0313
Antar att du inte är särskilt insatt i sport. Skriver man avtal så fullföljer man det.

absolut inte insatt i sport. Men uppenbarligen så var det ett avtal han kunde avsluta?
Hade gärna velat se hur ett avtal för typ lindelöven faktiskt ser ut. För rent juridiskt låter det inte rimligt att det inte ska gå att avbryta för studier.
Menmen.
Mitt resonemang handlar främst om att det inte är en konstig antagningensprocess som bör generera spekulationer om S och Ts relation
Citera
2023-08-28, 19:48
Medlem
Citat:
Så även om man inte alls kunde räkna med att komma in så är det självklart att man avstår att skriva kontrakt för att sedan riskera att stå utan både utbildning och klubb?
Har man för avsikt att spela på elitnivå i en viss klubb så söker man inte utbildning i en annan stad. Har man för avsikt att studera i en annan stad så skriver man inte på ett kontrakt för ett elitlag. Klubb behöver man inte stå utan eftersom man fortsatt kan spela hockey på en lägre nivå.
Citera
2023-08-28, 19:51
Medlem
geek12s avatar
Citat:

Ja. Då ska du inte spela på denna nivå. Skriver man kontrakt så så fullföljer man kontraktet.

Att bryta kontraktet är sjukt dåligt.
Sätter hela laget i en dålig situation.

1, de blir en man kort
2, det är svårt att få in en spelare lika bra som honom med kort varsel
3, då måste de börja stuva om i formationerna som var tänkta.

Klubbledningen har ju räknat med honom nu, särskilt så nära inpå starten också.
Citera
2023-08-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Ja. Då ska du inte spela på denna nivå. Skriver man kontrakt så så fullföljer man kontraktet.

Att bryta kontraktet är sjukt dåligt.
Sätter hela laget i en dålig situation.

1, de blir en man kort
2, det är svårt att få in en spelare lika bra som honom med kort varsel
3, då måste de börja stuva om i formationerna som var tänkta.

Klubbledningen har ju räknat med honom nu, särskilt så nära inpå starten också.

Vi utgår alltså inte från att det inte finns klausuler i avtalet som skulle tillåta att man avbryter kontraktet utan snarare ”att man inte gör så”?
Då blir det isf ännu mindre rimligt att börja anta att avbrottet beror på S och Ts (och Linns) relation
Citera
2023-08-28, 20:05
Medlem
Det var väl någon här som hade matchat (och skrivit) till Linnsan på Tinder? Något smaskigt att dela med sig av? Är hon så desperat som hon verkar på appen? Den biologiska klockan tickar för varje sekund som passerar…
Citera
2023-08-28, 20:31
Medlem
Citat:
absolut inte insatt i sport. Men uppenbarligen så var det ett avtal han kunde avsluta?
Hade gärna velat se hur ett avtal för typ lindelöven faktiskt ser ut. För rent juridiskt låter det inte rimligt att det inte ska gå att avbryta för studier.
Menmen.
Mitt resonemang handlar främst om att det inte är en konstig antagningensprocess som bör generera spekulationer om S och Ts relation
Ja juridiskt går det att bryta bevisligen, men man gör inte så moraliskt och som lagspelare om man vill behålla någon form av trovärdighet. Mycket möjligt att han bryter för studier, men då borde han inte skrivit på för Örebro om han hade för avsikt att bo i Stockholm. Observera att jag inte spekulerar i någon otrohet dock, jag konstaterar enbart att det inte är sportsligt att bryta ett avtal
Senast redigerad av henna0313 2023-08-28 kl. 20:35.
Citera
2023-08-28, 20:39
Medlem
starxs avatar
Citat:
Vi utgår alltså inte från att det inte finns klausuler i avtalet som skulle tillåta att man avbryter kontraktet utan snarare ”att man inte gör så”?
Då blir det isf ännu mindre rimligt att börja anta att avbrottet beror på S och Ts (och Linns) relation

Utan att veta vad det beror på så låter det faktiskt märkligt. Är ganska ovanligt att skriva på ett kontrakt som man sedan bryter. Som föregående har skrivit är det ingenting man gör om man spelar på den nivån.
Citera
2023-08-28, 20:41
Avstängd
HeligaBrittas avatar
https://www.filemail.com/d/nrrdjjigxxmavbo
Varför är det ingen som har kommenterat detta? jag dog när jag läste det här om dagen.
-”Framförallt om jag träffar en man utan barn, då vill jag ha en till avkomma😍”
Hennes besatthet (fetisch) av att kedja fast ensamma män o göra de till farsor. Hon ser det som att hon gör dom en tjänst. Hon verkligen älskar att avla av sig med barnfria män.
Citera
2023-08-28, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Varför är det ingen som har kommenterat detta? jag dog när jag läste det här om dagen.
Hennes besatthet (fetisch) av att kedja fast ensamma män o göra de till farsor. Hon ser det som att hon gör dom en tjänst. Hon verkligen älskar att avla av sig med barnfria män.

Jag såg det också. Herregud. En rimlig man lägger benen på ryggen och springer fort som fan innan han blir barnafader nr 4 och (tillfällig?) bonusfar till 3 barn.
Citera
2023-08-28, 20:53
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta

En del av mig tänker att hon vet att hon inte kan något och då är avla barn det enda alternativet. Skaffar hon barn på barn kommer hon kunna vara "bara mamma" och hon låser fast männen också. Hon har ingen utbildning, verkar inte vilja jobba eller ens försöka vara lite självständig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in