2023-08-27, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Vi vet ju faktiskt inte anledningen till varför B bor mesta delen hos Linn? Kan faktiskt vara så att det är L som vill/ har bestämt att det ska vara så. Om jag minns rätt så bodde J också mer hos L än hos G när hon var mindre. Kanske något L förespråkar?
Ja J var varannan helg hos G när hon var i Bs ålder. Men det är inget inlägg varken S själv eller Linn sagt att det ska vara tal om nu.
Citera
2023-08-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonnosslin
Linn har några gånger hintat att Fannys kille är en perfekt ”baby daddy”.

Jag hade tyckt det varit jobbigt om min syster hintat om det. Fanny vill kanske inte ens ha barn? Eller kan få barn?

Trött på att folk ska tjata på andra par att skaffa barn. Speciellt ens familj?

Jag tror Fanny är för smart för att medvetet skaffa barn som 21-åring. Hon förstår nog värdet av att uppleva livet och växa som person innan hon tar det absolut viktigaste och största beslutet som en människa kan ta.

Och jag vet att Linn hävdar att man kan göra allt även med barn..men hon har ju inte barnen på heltid. Jag är mamma till två flickor 100% och längtar tills småbarnsåren är över.

Och Fanny verkar ha bra självkänsla och självförtroende, så om hon bor tillsammans med någon så är det säkert en rejäl person. Som (om dem kan och vill) säkert kommer att bli en bra pappa i framtiden.
Citera
2023-08-28, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanna00
Jag tror Fanny är för smart för att medvetet skaffa barn som 21-åring. Hon förstår nog värdet av att uppleva livet och växa som person innan hon tar det absolut viktigaste och största beslutet som en människa kan ta.

Och jag vet att Linn hävdar att man kan göra allt även med barn..men hon har ju inte barnen på heltid. Jag är mamma till två flickor 100% och längtar tills småbarnsåren är över.

Och Fanny verkar ha bra självkänsla och självförtroende, så om hon bor tillsammans med någon så är det säkert en rejäl person. Som (om dem kan och vill) säkert kommer att bli en bra pappa i framtiden.
Allt utom att festa på Rhodos
Citera
2023-08-28, 15:18
Medlem
Hockeyettan har publicerat en artikel om Lindlöven, där tränaren berättar att Totte bröt kontraktet för att studera i Stockholm och att beskedet kom som en chock. Totte borde ju redan i våras haft koll på att han sökt en utbildning, och om han inte kom in på första antagningen borde han ändå ha haft ett hum om sina chanser på reservplats. Även om han sökte på sen anmälan känns det jättekonstigt att hela processen från ansökan till antagning skulle ha gått så snabbt. Jag tror definitivt att den riktigt orsaken är en annan. Undrar om Linns stockholmsresor på senaste kan ha något med detta att göra?
Citera
2023-08-28, 16:31
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Hockeyettan har publicerat en artikel om Lindlöven, där tränaren berättar att Totte bröt kontraktet för att studera i Stockholm och att beskedet kom som en chock. Totte borde ju redan i våras haft koll på att han sökt en utbildning, och om han inte kom in på första antagningen borde han ändå ha haft ett hum om sina chanser på reservplats. Även om han sökte på sen anmälan känns det jättekonstigt att hela processen från ansökan till antagning skulle ha gått så snabbt. Jag tror definitivt att den riktigt orsaken är en annan. Undrar om Linns stockholmsresor på senaste kan ha något med detta att göra?

Inte helt otroligt att resorna dit har med en vänskap att göra. Hade hon haft ihop det med denne Totte någon gång? Tycker nog inte att han ser ut som ett flickvänsämne men man kan ju missta sig.

Visst är det härligt att kunna spekulera friskt här på Flashback 😄
Citera
2023-08-28, 16:52
Medlem
Citat:

Fast vad skulle han göra menar du? Säga att han sökt studier och riskera att inte få kontrakt för säsongen?
Att veta hur många som kommer tacka nej/hoppa av.
Du kan stå på reservplats 300 och få en plats. Eller plats 2 och inte få en. Helt omöjligt att veta innan.
Citera
2023-08-28, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Fast vad skulle han göra menar du? Säga att han sökt studier och riskera att inte få kontrakt för säsongen?
Att veta hur många som kommer tacka nej/hoppa av.
Du kan stå på reservplats 300 och få en plats. Eller plats 2 och inte få en. Helt omöjligt att veta innan.
Om man inte har för avsikt att spela kan ju en god idé vara att från första början inte skriva kontrakt för en elitserie. Hockeyettan är inget man kan försörja sig på i vilket fall, och har man inte för avsikt att elitsatsa så finns det både ett och annat hockeylag på hobbynivå
Citera
2023-08-28, 18:34
Medlem
Citat:
Om man inte har för avsikt att spela kan ju en god idé vara att från första början inte skriva kontrakt för en elitserie. Hockeyettan är inget man kan försörja sig på i vilket fall, och har man inte för avsikt att elitsatsa så finns det både ett och annat hockeylag på hobbynivå

Och om han nu helt plötsligt kom in på en drömutbildning så är det fullt rimligt att man väljer det trots att man skrivit qtt kontrakt (om nu kontraktet går att bryta vilket det uppenbarligen gjorde).
Nu är det väl dessutom någon månad sedan denna info gick ut? Alltså kan han mycket väl kommit in på en vanlig plats och inte reserv.

Antagnibgaprocessen är på inget sätt märklig. Så ingen vits i att spekulera i otrohet med Linn/vänskap till simon pga ”sen” antagning.
Citera
2023-08-28, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Och om han nu helt plötsligt kom in på en drömutbildning så är det fullt rimligt att man väljer det trots att man skrivit qtt kontrakt (om nu kontraktet går att bryta vilket det uppenbarligen gjorde).
Nu är det väl dessutom någon månad sedan denna info gick ut? Alltså kan han mycket väl kommit in på en vanlig plats och inte reserv.

Antagnibgaprocessen är på inget sätt märklig. Så ingen vits i att spekulera i otrohet med Linn/vänskap till simon pga ”sen” antagning.
Fullt rimligt att söka och tacka ja till sin drömutbildning, absolut. Men om man har för avsikt att börja studera i Stockholm så är det mindre rimligt att skriva kontrakt med ett elitlag i Örebro. Kontraktet är ett avtal mellan spelaren och klubben, och även om det går att bryta så skrivs det inte utan anledning. Det är inte korpenhockey vi pratar om här.
Citera
2023-08-28, 19:02
Medlem
Citat:
Fullt rimligt att söka och tacka ja till sin drömutbildning, absolut. Men om man har för avsikt att börja studera i Stockholm så är det mindre rimligt att skriva kontrakt med ett elitlag i Örebro. Kontraktet är ett avtal mellan spelaren och klubben, och även om det går att bryta så skrivs det inte utan anledning. Det är inte korpenhockey vi pratar om här.

Som sagt. Anser fortfande inte att detta ger fog för att spekulera i vänskapen och otroheten.

Och avsikten… hans chanser att komma in kan ju varit obefintliga och nu kommit in bara av rent flyt. Då kanske man inte vill sumpa sin chans att spela hockey heller
Citera
2023-08-28, 19:20
Medlem
geek12s avatar
Citat:

Håller med dig angående hockeyn. Det sätter laget i en dålig situation då de snabbt måste hitta en ny spelare helst i samma klass som denna spelare. Det är inte det lättaste med kort varsel.
Citera
2023-08-28, 19:40
Avslutad
Citat:
Så även om man inte alls kunde räkna med att komma in så är det självklart att man avstår att skriva kontrakt för att sedan riskera att stå utan både utbildning och klubb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in