Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-30, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steeamy
Har inte så bra koll på Linn, men: Har för mig hon har sagt ganska länge att hon ska utbilda sig till florist. När blir hon klar? Är det fem års utbildning eller hur lång tid kan det ta? Är det en väldigt svår utbildning. Verkar som att hon mer satsar på att knulla för att hon tycker det är skönt.

Någon som har ngn info om floriststudierna?
Floristutbildningarna brukar vara 1-2 terminer långa. Tror Linn studerat sedan 2020 eller 2021? Nyligen skre hon att endast examensarbetet är kvar. Hur omfattande det är vet jag dock inte, på min utbildning (inte florist) motsvarar det en termin.
Citera
2023-07-30, 17:36
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Floristutbildningarna brukar vara 1-2 terminer långa. Tror Linn studerat sedan 2020 eller 2021? Nyligen skre hon att endast examensarbetet är kvar. Hur omfattande det är vet jag dock inte, på min utbildning (inte florist) motsvarar det en termin.

Hahah omfattande.. det är inte ett prov eller nått skriftligt överhuvudtaget .. det är helt enkel från 1 till 3 hantverk som man skapar helt utav sin egen fantasi för att visa vad man lärt sig under utbildningen.
(Jag gick en termin florist i gymnasiet innan jag bytte linje. )
Citera
2023-07-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonTe
Jaså, då får vi väl se om han dyker upp igen nu när det är pappavecka o L kan leva ut singellivet

Haha förlåt men kan inte låta bli att tycka att det är underhållande att 3 pappor ska komma o hämta sina barn (nu verkar S bo kvar men ändå). Hushållet Andersson känns mer o mer som ett dagis där alla barnen är bara tillfälligt tillsammans.

hahhaha aaa det är fan sjukt!
Stackars Tindra som är äldst, hon lär undra när nästa pappa flyttar in så hon kan få ett till syskon 🙃
Citera
2023-07-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Exakt! Det är ju hur tydligt som helst att L vill visa att han är någon speciell. Känns nästan lite provocerande.....Typ som att hon vill visa att här ser ni anledningen till varför jag o S har gått skilda vägar. Skulle inte förvåna mig om A inom en snar framtid är en del av L:s familj.......Baby daddy four is on his way.

Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Du kan inte jämföra ett examensarbete på en akademisk utbildning med Linns praktiska distansutbildning som ”man går i sin egen takt”, som arrangeras av ett riskkapialbolag och inte leder till yrkesbeviset.
Linns examensarbete består av att göra några buketter på olika teman, ta kort på dem och betala den saftiga kursavgiften. Det tar definitivt inte en termin i anspråk.
Citera
2023-07-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jpjhdd
hahhaha aaa det är fan sjukt!
Stackars Tindra som är äldst, hon lär undra när nästa pappa flyttar in så hon kan få ett till syskon 🙃
Frågan är om hon kommer att undra. För henne har det blivit något naturligt att hon o hennes systrar har olika pappor. Dock kommer hon att förstå när hon blir lite äldre o då kommer hon att få det jobbigt. Tror också att alla tre flickorna kommer att ha svårt med anknytning o att lita på vuxna, eller så blir det tvärt om. Att de går till vilken vuxen som helst eftersom det har bott så många olika människor hemma hos dom. Ja ,att flickorna påverkas av att det byts bonuspappor hemma hos dom stup i kvarten är det ingen tvekan om.
Citera
2023-07-30, 19:34
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Du kan inte jämföra ett examensarbete på en akademisk utbildning med Linns praktiska distansutbildning som ”man går i sin egen takt”, som arrangeras av ett riskkapialbolag och inte leder till yrkesbeviset.
Linns examensarbete består av att göra några buketter på olika teman, ta kort på dem och betala den saftiga kursavgiften. Det tar definitivt inte en termin i anspråk.

Hhaha exakt! Tyckte det var en självklarhet
Citera
2023-07-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Nej det förstår jag såklart. Vad jag menade är att jag inte har någon som helst aning om hur ett examensarbete på floristutbildningen går till, och därför vet jag inte hur långt hon har kvar rent tidsmässigt. Ett halvår hade jag knappast förväntat mig på en utbildning som ofta sträcker sig 1-2 terminer, men om vi pratar om något som avklaras på en dag eller tar några veckor vet jag inget om.
Citera
2023-07-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonTe
Jaså, då får vi väl se om han dyker upp igen nu när det är pappavecka o L kan leva ut singellivet

Haha förlåt men kan inte låta bli att tycka att det är underhållande att 3 pappor ska komma o hämta sina barn (nu verkar S bo kvar men ändå). Hushållet Andersson känns mer o mer som ett dagis där alla barnen är bara tillfälligt tillsammans.
Eller om de går på samma skola/förskola (om de är ute på samma skolgård) och ngn pedagog ropar att nu har pappa kommit och sp säger de att nej vi ska till en annan pappa och jag ska också till en annan..så står pedagogen där som en fågelholk( vissa fritidspedagoger roterat så de har inte alltid stenkoll på saker som olika pappor om barnen är syskon)
Citera
2023-07-31, 00:10
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globen5
Eller om de går på samma skola/förskola (om de är ute på samma skolgård) och ngn pedagog ropar att nu har pappa kommit och sp säger de att nej vi ska till en annan pappa och jag ska också till en annan..så står pedagogen där som en fågelholk( vissa fritidspedagoger roterat så de har inte alltid stenkoll på saker som olika pappor om barnen är syskon)

Lägg till att de dessutom byter styvpappa vartannat år och att det snart kanske är 4-5 halvsyskon 🤦‍♀️
Citera
2023-07-31, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Lägg till att de dessutom byter styvpappa vartannat år och att det snart kanske är 4-5 halvsyskon 🤦‍♀️
Haha måste säga att det är en smula komiskt att alla tre flickorna är kopior av sina pappor. Syns väldigt tydligt på bilden när de hoppar i sängen. En mini M , en mini G och en liten mini S.
Citera
2023-07-31, 08:52
Medlem
Kan tycka det är så sorgligt att klä på barnen matchande tyllklänningar i vitt och sen be dom hoppa i sängen, knäppa ett kort och berätta som hur dom får busa fritt hemma. Och att hon postar när Tindra "valt kläder själv". Och det är en prinsessklänning och klackskor liksom. Mina barn är i samma ålder som Tindra. De väljer kläder själva. Ibland ser det hemskt ut men de själva tyckte att det var fint ihop.
Citera
2023-07-31, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semlan3
Kan tycka det är så sorgligt att klä på barnen matchande tyllklänningar i vitt och sen be dom hoppa i sängen, knäppa ett kort och berätta som hur dom får busa fritt hemma. Och att hon postar när Tindra "valt kläder själv". Och det är en prinsessklänning och klackskor liksom. Mina barn är i samma ålder som Tindra. De väljer kläder själva. Ibland ser det hemskt ut men de själva tyckte att det var fint ihop.

Om man har en garderob med bara rosa/vitt/beige fluffklänningar så är det ju svårt för barnen att välja kombinationer som ser hemska ut😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in